recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung SMT-H3106/TDC - Ibrugtagning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung SMT-H3106/TDC - Ibrugtagning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung SMT-H3106/TDC - Ibrugtagning
    Sendt: 04-Februar-2008 kl. 15:53
Så kom den nye Selector fra Samsung og adgangen for os alle at få adgang til HDtv, så jeg tænkte at jeg lige ville dele min oplevelse med at tage den nye boks i brug for første gang.

Den er langsom, meget langsom
Jeg kan ikke finde en kanaloversigt, kun en tv guide og den er helt håbløs. Den tager lang tid om at opdatere listen, Selectoren skriver selv 2 minutter og når den har gjort det, så mener jeg den er uoverskuelig i forhold til tv guiden på min 4 år gamle Selector, den grimme grå boks.
Når man vælger et punkt i menuen, så skal man have tålmodighed, for det tager ubegribeligt lang tid (mere end 2 sekunder) før Selectoren reagerer og hvis du skal ind til 3 undermenu, så hav kaffen klar.

4:3 problemer
Der er problemer med at få Selectoren til at fylde skærmen ud på de kanaler som viser 4:3 billede med bjælker foroven og forneden, der skal man selv ind og stille om på tv'et.

TV kanalerne og HD er en positiv oplevelse
Men jeg har flippet kanalerne igennem og herunder TV2 Sport HD, hvor de viste Super Bowl og det er skarpt, så utroligt skarpt at man næsten glemmer at man har brugt ubegribeligt lang tid på at tage boksen i brug.
TV1000 sendte i vanlig Viasat-stil 4:3 og ikke et 16:9 billede, så der skulle der zoomes, men bøvl er vel heller ikke et ukendt fænomen når det kommer til Viasat.
Jeg flippede videre til Canal+ kanalerne som var en anden oplevelse end Viasatkanalerne, hvor Canal Digital åbenbart har fundet ud af at udsende i 16:9, så også her var oplevelsen positiv.

Yderligere efter at have set lidt National Geografic HD, så er dommen klar, lær at leve med at den er langsom som bare fan*** (for det gælder alle funktioner jeg har afprøvet), for når billedet først er der, så er det skarpt, meget skarpt og en stor sportsbegivenhed som Super Bowl skal opleves i HD.

Update
Den frøs lige fast på kanal 81, så jeg ikke kunne andet end tage strømstikket til den og så er underteksterne store og grimme, men jeg mener der var et sted hvor man kunne fravælge undertekster og netop underteksterne giver problemer i 4:3 billedet, hvor halvdelen af teksterne er placeret i den sorte bjælke forneden, så det forsvinder hvis man zoomer ind for at udnytte skærmbredden.

Redigeret af Kim Jespersen - 04-Februar-2008 kl. 16:06
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu