recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung, Sony, Panasonic
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung, Sony, Panasonic

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Jeff Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2007 kl. 09:07

tak for de forskellige inputs.

Jeg drager nok ud i el-efanten og kigger lidt på pana'en idag.

Men det afholder mig ikke fra stadig at fokusere på samsungen

Jeg kom nemlig til at tænke på om ikke samsungen har en DVB-T Tuner? Hvis jeg er medlem af en antenneforening skal jeg så ikke have et tv med DVB-C Tuner??

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40545
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2007 kl. 10:19

Lige nu er det kun Loewe og de seneste Sony modeller der har DVB-C. Har du Recorder, så er det da ikke så smart at have Digi modtageren i TVet, så hellere en Selector.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
Jeff Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2007 kl. 10:58

en recorder til at optage på? altså en optager??

Redigeret af Jeff - 22-Juni-2007 kl. 12:44
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2007 kl. 11:48

Ja, du har vel en sådan til at optage og afspille på ikke.? (Navnet på disse websider)

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
Jeff Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2007 kl. 12:46

Så skal jeg lige have det skåret ud i bølgepap. Hvis jeg har et tv med digitaltuner kan jeg ikke optage på recorder????

Hvad er så fordelen ved at have en indbygget digitaltuner????

Redigeret af Jeff - 22-Juni-2007 kl. 12:54
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2007 kl. 12:55

Det er noget mere "besværligt", at optage et Digitalt signal fra TV, end det er med en STB, fra TVet så skal man se det man optager, hvorimod fra en STB, så kan man stadig se en anden udsendelse Analogt. Fordelen, langt bedre billede. DVD kvalitet (næsten).

Til top
it johnni Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2006
Point: 900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2007 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Jeff Jeff skrev:

Så skal jeg lige have det skåret ud i bølgepap. Hvis jeg har et tv med digitaltuner kan jeg ikke optage på recorder????

Hvad er så fordelen ved at have en indbygget digitaltuner????

hej.

fordelen ved at have en indbygget digitaltuner er at når det analogsendenet lukket ned i 2009.dvb-t tuner. kabeltv bruger dvb-c tunder og parabol bruger dvb-s.

mange skærme har kun dvb-t tuner indbygget  men det kommer flere med dvb-c

Redigeret af it johnni - 22-Juni-2007 kl. 13:10
Til top
Jeff Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2007 kl. 13:11

ok tak for svaret.

Men det vil altså sige at du anbefaler mig at købe et tv uden digitaltuner og så købe en tuner ved siden af?

Hvis nu nu køber et tv med en DVB-T Tuner, bliver det så et problem hvis jeg er medlem af en antenneforening? SKAL jeg have en DVB-C så?

Undskyld min uvidenhed

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2007 kl. 13:17

ok tak for svaret.

Men det vil altså sige at du anbefaler mig at købe et tv uden digitaltuner og så købe en tuner ved siden af?

Hvis nu nu køber et tv med en DVB-T Tuner, bliver det så et problem hvis jeg er medlem af en antenneforening? SKAL jeg have en DVB-C så?

Undskyld min uvidenhed

På lang sigt skal du sikkert have en dvb-c tuner, men der er i dag mange lokale små antenneforeninger som faktisk vidersender det luftbårne dvb-t signal og der kan du faktisk (hvis eller foreningen har lagt signalet på den rigtige frekvens) bruge den indbyggede dvb-t tuner.

Jeg syntes det må være bedst at forblive digitalt hele vejen såfremt der er muligt og skal du derfor købe en ekstern tuner skal du formentligt overveje at købe en hd dvd optager med feks den digitale tuner i du ønsker hvor du så kan gå direkte over i skærmen via HDMI således du kører digitalt hele vejen.. det gørt du ikke via coax eller scart fra en alm. dvb-t tuner

Mvh

René
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2007 kl. 13:18

Du er nødt til at spørge din antenneforening. De kan bruge enten DVB-T eller DVB-C i et lukket kabelanlæg.

Typisk vil store antenneforeninger (specielt TDC og Stofa, hvis kan vil kalde dem for "foreninger"...) bruge DVB-C, mens de mindre bruger DVB-T da det er nemmere for dem.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
it johnni Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2006
Point: 900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2007 kl. 13:19

ok tak for svaret.

Undskyld min uvidenhed

hvis du køber et tv med dvb-t indbygget ,jeg mener at det kan give problemer  når du er medlem af en antenneforening ,er ikke sikker. du må heller købe et tv uden dvb-t tunder og så købe en dvb-c ved siden af det ville jeg have gjort.

Redigeret af it johnni - 22-Juni-2007 kl. 13:34
Til top
Jeff Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2007 kl. 14:00

Tak for alle svarene.

Er vist kommet lidt tættere på en løsning..

Så det allermest optimale ville faktisk være at få et tv med kombineret DVB-T og -C tuner eller et med bare en DVB-C tuner?

Kunne selvfølgelig ikke få fat i mit antennelaug så må vente med deres svar til på mandag

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu