recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung Soundbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung Soundbar

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tv-seer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-December-2010
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung Soundbar
    Sendt: 05-Februar-2011 kl. 00:54
Jeg er på udkig efter en soundbar til min Samsung plasma model 7705.

Jeg har kigget lidt på Samsung HW-C450 som kan fås til ca. 2000 kr. Den har dog ingen HDMI-adgang.

Har google lidt og kommet frem til at Samsung i marts-april i år vil lancere HW-450 som har HDMI.

Jeg overvejer at vente til den nye model kommer men tænker på om prisen vil være langt over de 2000 kr.

Er der nogen der ved om er en grund til at vælge soundbar med HDMI? Forldele?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 10:09

Der er 2 Toslink In, og 1 RCA In, det er ikke mange, men hvad skal du have tilsluttet udover TV og en DVD/BD afspiller. HDMI fra BD/DVD tilsluttes til TV og lyd via Toslink til Soundbar. TV lyd via RCA eller Toslink.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
tv-seer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-December-2010
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der er 2 Toslink In, og 1 RCA In, det er ikke mange, men hvad skal du have tilsluttet udover TV og en DVD/BD afspiller. HDMI fra BD/DVD tilsluttes til TV og lyd via Toslink til Soundbar. TV lyd via RCA eller Toslink.

Du må lige uddybde hvad "toslink" og "rca" kan bruges til. Er grøn på området.

Umiddelbart er det kun tv'et der skal tilsluttes soundbaren. Jeg har dog en ps3, men den skal vel kun tilsluttes tv'et. 

Jeg har desuden et musikanlæg, men den har sin egne højttalere.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 11:33
Bagpå TVet er der sikkert både en Analog og en Digital Audio Out, der er i hvert fald enten den ene eller den anden. Den tilsluttes så til Soundbaren, ligeledes er der på PS3 en Digital (Toslink) Out som også tilsluttes til Soundbaren. Alt efter hvad du har af tilslutninger på din Reciver kan PS3 så også tilsluttes dertil enten Analogt eller Digitalt, ligeledes kan TVet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
frisendahl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-August-2008
Sted: Denmark
Point: 120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

john hansen
Til top
frisendahl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-August-2008
Sted: Denmark
Point: 120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 15:54
Hej
Jeg har sådan en fætter der er tilkoblet mit samsung tv via digital optisk. der er 2 optiske indgange bevævnt digi 1 og 2 samt 1 analog indgang på soundbaren. Blueray afspilleren er tiloblet tv via hdmi,  der så via optisk udgang sender lyd til soundbaren. det fungerer perfekt.
Jeg har så tilkoblet afsp til soundbaren med et analog kabel,så jeg kan afspille musik cd uden at tænde tv. Dette kunne også være gjort med et optisk kabel til digi 2, men da det analoge kabel var medi pakken brugte jeg blot det.

Jeg kan ikke umiddelbart se, at der er brug for hdmi i soundbaren.

Soundbaren fungerer iøvrigt perfekt til både musik og film og tilgodeser iøvrigt også den kvindelige indretningsarkitekt i hjemmet også lydmæssigt.

Så held og lykke med projektet.

mvh
john hansen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu