|
Samsung styrer! (ifølge Tænk) |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | |
Efre ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-November-2007 Status: Offline Point: 39 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alle har en mening om diverse Tv, men i bund og grund er det vel hvad ens øjne ser i billed kvalitet, man ser jo forskelligt på billeder, mener jo selv at billed kvaliteten har noget med udbyder at gøre, her mener jeg stofa mfl. de sender jo ikke i samme kvalitet, billeder er vel også forskellige fra kanal til kanal, har man de rigtige antenne forhold mm, tror det lidt som med vin, dyr vin behøver ikke være god fordi den er dyr. og det med test osv. ja måske.. mener nu stadig det er hvad øjet ser, kalibrering ja det er vel os hvad den enkelte person ser med sine egne øjne, du kan se en kanal og slå over på en anden og billedet ser helt anderledes ud, og pyhha skal jeg så kalibrerer det til denne kanal, og husk de tv de tester er konsumer tv der bliver sprøjtet ud på samlebånd.
Syntes nu også at SAMSUNG har et godt billed (46" led 8005) og det spiller bare med mit behov.
|
|
![]() |
|
Kayel1984 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 70 |
ikke for noget, men giver ikke en fis for 3D... det hører sig hjemme i biografen! ved godt den er lang, men den fik mig til at tænke!
|
|
![]() |
|
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
Som andre har skrevet så er det såmænd ikke fordi jeg mener at der nødvendigvis er noget galt med Samsung.
Men når hr og fru danmark læser denne artikel får man jo klart det indtryk at Samsung ubetinget er det bedste tv, så slå bare hjernen fra og køb Samsung. Alle de test jeg har set kåret Pana VT30 som bedste tv målt på billedkvalitet (med en lille margen til Samsung plasma som nummer 2). Men her er det åbenbart LCD og LED/LCD der er i højsædet. Så ikke et ondt ord om Samsung, men en unuanceret/enøjet artikel som denne irriterer bare en smule.....
|
|
![]() |
|
Efre ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-November-2007 Status: Offline Point: 39 |
Nu er det jo heller ikke alle der kun kigger på billedet, selve tvéts udformning og look spiller nok en del ind. og der er samsung jo nok lidt foran
![]() ![]() |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Hver gang TÆNK udgiver en TV-artikel er problemet det samme. Af en eller anden grund udvælger de et mystisk misk-mask af modeller, som i sidste ende tegner et lettere skævvredet billede af markedet. Og så vil jeg undlade at kommentere på deres faglighed.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
akas ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-September-2007 Sted: danmark Status: Offline Point: 361 |
![]() |
|
![]() |
|
exlærer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 886 |
Det var dog en spændende debat. "Tænk" vælger selvfølgelig det de kan lide.. Andre kan vælge anderledes. Tænk bare på historien med Fiat Multi... der blev valgt af alle motorjournalisterne som året bil og som viste sig at være både meget grim og usikker. Ville ikke selv vælge Samsung da jeg har haft deres produkter og oplevet deres udlægning af købeloven/garanti.God fortsat debatE
|
|
![]() |
|
minusop ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2007 Sted: 2665 Status: Offline Point: 511 |
...og så er det vel netop der, at recordere.dk går bredere ud, i offentligheden via div. skrevne medier, og fortæller om dette - og hvorfor det er skævvredet ![]() |
|
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Jeg gætter på, at den gængse TV-kunde er mere tilbøjelig til at læse TÆNK end recordere.dk. Hvis man ikke har forstand på teknikken, så er det svært at være kritisk overfor noget, som præsenteres som en dybdegående test. Samsung lyder bekendt og så sætter man måske ikke spørgsmålstegn ved at 8 TV på top10 listen kommer fra denne producent. Det giver dog sig selv, at man ikke kan teste 120 TV specielt grundigt, hvis artiklen skal ud inden for en fornuftig tidsramme.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
Det ville du jo så ikke helt unlade alligevel vel? Men istedet for at kritisere den konstruktivt valgte du at halvinsinuere noget istedet. ![]() |
|
![]() |
|
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1145 |
Jeg kan rapportere at det i hvert fald ikke er lyden som Samsung er bedst til.
|
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
Nu er TÆNK-bashing jo en populær sport her på Recordere, hvor det vrimler med selvudnævnte "eksperter" der mener at vide alt meget bedre end en stor organisation som ICRT.
ICRT går meget systematisk og videnskabeligt til værks hvilket ikke altid kan siges om dvs. test man læse på diverse fora. Endvidere kan det jo være at de vægter forskellige elementer anderledes end andre (som måske ikke en gang ved hvad de præcist vægter, men bare kommer med en "konklusion" og en "anbefaling"). Jeg bruger selv tænk som en god ledetråd og i det konkrete tilfælde med Samsung's TV så har de jo generelt også fået gode anmeldelser i 2011 rundt om på nettet - hos det som nogle mener er mere troværdige kilder. @Yakken - hvilke saglige grunde har du til at betvivle ICRT's faglighed?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |