|
Samsung styrer! (ifølge Tænk) |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | ||||
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Umeldbart bare mængden af Samsung TV testet i deres oversigt, gør at jeg ikke naivt/blindt ville tage det seriøst nok, når mængden af mærker og andre modeller, som ikke er testet er så stor.
Samt mangler en potentiale kategori, hvori man kalibrerer tv'ene i optimale dag / aften lysforhold. Nu hvor de vægter billedkvalitet så højt. Og dermed ikke sagt at Samsung ikke laver gode tv, du skal blot op i serierne, ligesom med alle andre produkter = du får hvad du betaler for "i de fleste tilfælde".
Redigeret af Kenzo85 - 23-Januar-2012 kl. 11:41 |
||||
![]() |
||||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
|||
Og du synes selv at det er en seriøs begrundelse for at stemple testen som usæriøs?
Hvilke mærker mangler du? - jeg kan se alle de store spillere: Samsung, LG, Sony, Panasonic, Toshiba, Sharp, Philips. Hvis man ser ift. markedsandele så er Samsung suverænt verdens største producent af TV derfor kan det ikke undre hvis de har flere skærme med. Endvidere kører visse producenter måske med flere serier end andre hvorfor de måske har flere modeller med i en test. Igen ikke noget der i sig selv kan retfærdiggøre at stemple en test i mine øjne. Sony har f.eks. bareberet kraftigt i antallet af modeller, mens Samsung har rigtig mange serier - måske fordi de er så store at de kan gøre det. Hvis der mangler modeller kan der jo være gode grunde til det (som at producenten ikke har fremsendt den) og selvom de har testet mange skærme så kan de jo ikke teste alle dem som findes på det europæiske marked - igen, ikke en valid grund til at bashe Tænk(ICRT) |
||||
![]() |
||||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
|||
Letten_ Enig i at parametre for test kan være vidt forskellige, - og deraf selvfølgelig forskellige konklusioner . Men historisk har "Tænk"´s test været temmeligt ubrugelige for entusiaster, som vægter rå billedkvalitet over alt andet . Her har sites som Flatpanels,AVforums og HDTVtest været en meget bedre indikator . . .
|
||||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||||
![]() |
||||
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
|||
Som Lennon skriver: "Tænk"´s test været temmeligt ubrugelige for entusiaster, som vægter rå billedkvalitet over alt andet . Her har sites som Flatpanels,AVforums og HDTVtest været en meget bedre indikator . . .
Jeg skriver desuden at der hvor de udtrykker seriøsitet, mener jeg personligt ikke at de grundige nok, til at jeg fuldt ud blindt / Naivt ville følge deres test, som facit. Derudover har jeg væsentlig større krav til hvor mange og hvordan de får fat i deres eksemplarer af tv end du har. Jeg stiller mig ikke tilfreds med den mængde de har af et mærke kontra et hvilket som helst andet mærke. Det får mig til at tænke følgende:
Stadig ikke et ondt ord om Samsung, er sikker på at de laver nogle gode tv. |
||||
![]() |
||||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
|||
Tankevækkende at du mistænker institutioner som Tænk & ICRT for at være i lommen på nogen, men samtidig har stor tiltro til sites som Flatpanels,AVforums og HDTVtest hvis eneste indtægtsgrundlag er de reklameindtægter de får fra bl.a. ... producenterne. Ved vi f.eks. om det er LG der har inviteret AVForums til CES Las Vegas?, eller om LG lige tog dem med ud til en god middag, mens de var derovre? ikke fordi jeg har nogen konkret viden - men jeg må sige at jeg har det lige omvendt af dig - jeg har mere tiltro Tænk's uafhængighed fordi deres finansiering ikke kommer fra branchen selv. Jeg holder selv Tænk, dvs. betaler til dem hvert år og jeg kan love dig for at der ikke er reklamer i deres blade - de holder rent faktisk deres uafhængighed meget højt.
|
||||
![]() |
||||
|||
Jamen det kan da være du har ret, dog vil det være rart at du ikke prædiker om hvor meget folk basher til Tænk, det vinder du ikke mere tillid af. Samt skulle det ikke undrer mig at alle før eller siden er blevet påvirket af noget, fra en producent om det er i form af middage, gaver eller andet er stortset lig det samme. Dog er det sjovt nok disse sider, der går op i rå billedekvalitet, som Tænk kun hævder de går meget op i. Du har måske en forklaring på at disse entausiastsider netop ikke mener at Samsung billigere modeller er i top i billedekvalitet.? Redigeret af Kenzo85 - 23-Januar-2012 kl. 14:00 |
||||
![]() |
||||
|||
Skal jeg nu beskyldes for at prædike?! ![]() Bare fordi jeg synes tråden er præget af usæriøs kritik, såsom at de (ICRT) ikke aner hvad de har med at gøre eller at antallet af Samsung skærme afslører at testen ikke kan bruges til noget som helst. Jeg dropper ud af tråden her - fortsat god "debat" om Tænk, nu bliver det nok nemmere at blive enige om hvor ringe de er
![]() |
||||
![]() |
||||
|||
Nå men det var spændende så længe det varede. Jeg ville blot pointere at lidt mere neutralitet og mindre naivitet fra hvad man læser på nettet kunne være rart.
![]() |
||||
![]() |
||||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
|||
Jeg har selv Samsung plasma, men er ikke et øjeblik i tvivl om at både Panasonic og Pioneer gengiver kildematerialet mere korrekt - hvilket i min verden gør dem til bedre TV . Snakker vi LCD, så har jeg indtryk af at i hvertfald B&O - samt måske LG og Sony laver TV, som gengiver kildematerialet bedre end Samsung . Med andre ord laver Samsung tiltrækkende produkter på design,pris og billedkvalitet, uden nogensinde, at have lavet et frontlinieprodukt som testvinder på bedste/mest korrekte billedgengivelse .
Havde "Tænk" forøvrigt Pioneer som testvinder da den blev produceret ? ?
|
||||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||||
![]() |
||||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
|||
Hvis man ikke kalibrerer et TV, så har jeg svært ved at se hvordan noget kan kaldes en reel test - det er en brugerbedømmelse. Enhver kan sætte sig ned og udtale sig om hvad vedkommende selv synes er flot, men det hjælper ikke andre end de med samme præferencer - og hvordan ved du hvem dét er? Vi har gentagne gange forsøgt at få TÆNK til at forklare hvordan de bedømmer ting som billedkvalitet, men vi har ikke fået noget konkret svar. |
||||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||||
![]() |
||||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
|||
Billedgengivelse vurderes af testpanelTestpanelet, der består af fem trænede personer, bedømmer skærmene i en afstand af 2-3 meter - lidt tættere, når der ses HDTV. Scener fra to forskellige film bedømmes med henholdsvis udendørsscener med meget lys samt mørke scener. det siger alt
hvis man ikke kalibrerer et TV, så ved man heller ikke om det kan vise et godt og korrekt billede ved udmærket godt mange køber efter hvad de synes er bedst men så behøver man slet ikke og blande korrekt billede ind i den sag Men os som netop går op i billedekvalitet, er netop det tv som kan vise det mest korrekte billede også det bedste tv. teknologi og mærke er 100 procent lige meget. nu ser man oled tv og nej hvor er det et flot billede. men det kan være helt lige meget hvis man ikke kan indstille det korrekt. Redigeret af xcardman - 23-Januar-2012 kl. 23:05 |
||||
![]() |
||||
wicca ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 506 |
|||
I plasma-tilhængere må bare til at indse at LCD er blevet så meget bedre end det var engang, efter at LED-belysningen kom i LCD skærmene. I sværger stadig til en forældet teknologi, ifølge min mening. Jeg har selv haft diverse Panasonic Plasma skærme (topmodeller), men de kan altså ikke måle sig med dagens LCD skærme. Igen er det bare min mening.
Synes bare, at hver gang LCD vinder en test eller roses, hiver I de samme gamle meninger frem, som I har fremført de sidste 10 år. Plasma er overlegent, min Pio-skærm er meget bedre, LCD-tilhængere forføres af det kraftige lys på skærmen nede i Fona etc. etc. Wake up.... måske? Eller er jeg helt galt på den?
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |