|
Samsung styrer! (ifølge Tænk) |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | |||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det handler jo ikke om teknologier eller alder - men om billede. Og det overall bedste billede er indtil videre præsteret af Pioneer på plasmateknologien .OttoAV har flere gange proklameret, at Pioneer sandsynligvis ville have kunnet vride samme kvalitet ud af LCD teknologien . Andre producenter inclusiv Samsung har sigtet anderledes, og overlevet . Der er helt klart mere salg i at tilbyde smart,smartere,tynd tyndere,trådløs ambilight osv
|
|||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19812 |
||
Korrekt, de er blevet meget bedre.
Som plasma-tv ejer, kan jeg kun sige at jeg ikke sværger til en vis teknologi, men billedet jeg ser. Om den teknologi der giver det mest korrekte billede er forældet eller ej, rager mig en høstblomst.
Tjah, det er vel op til hver især at købe det man helst vil have. Hvad den enkelte syntes er mest korrekt er individuelt, hvad der er mest korrekt er til gengæld til at måle sig frem til. "Lyrik" (Jens) købte sig et LCD tv og mente at det var verdens ottende vidunder og fik det justeret op så han syntes at det var supergodt. Læs lidt om historien her. Klaus |
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
||
det sjove er så om plasma er forældet eller ej
så bliver en pan vt50 det bedste tv i 2012 igen igen alså når vi snakker korrekt billede, det er jeg helt sikker på desværre og åbenbart er der en del som stadig ikke forstå hvad et korrekt billede er for en størrelse selvom der er skrevet side efter side omkring dette emne et korrekt billede er langt fra hvad man synes er bedst, men at et tv kan vise hvad filminstruktør har tænkt sig man skal se. ergo har det intet med teknologi eller mærke. men det er bare sådan at pan og pio stadig er de tv som viser det mest korrrekt billede dog er 55 versionen med local dimming fra B&O også på vej men der er en grund til B&O kommer med nye plasma skærme ved godt den koster over 130.000 kr men håber at se en test af dette tv og nej ikke hvad 2-4 tester synes er bedst NEJ med måleudstyr Redigeret af xcardman - 24-Januar-2012 kl. 08:12 |
|||
![]() |
|||
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1271 |
||
Det er så møghamrende dyrt at købe adgang til deres artikler, og det er til at brække sig over, når kvaliteten af dem er som denne.
Jeg har læst MANGE tests fra Tænk (det kan trods alt lånes gratis på biblioteket) og hver gang mangler de de mest oplagte produkter. Det være sig opvaskemaskiner, autostole, cykler osv. Så har de altid nogle obskure modeller med, som absolut ikke kan konkurrere på det man finder på andre testsider. Spild af penge siger jeg bare ![]() Redigeret af pilehave - 24-Januar-2012 kl. 08:32 |
|||
![]() |
|||
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
||
Jeg går ud fra at du er klar over at det ikke kun er LCD, som bliver videreudviklet ved hver generation?
![]() |
|||
![]() |
|||
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
||
Faktisk er der kommet et LCD som desværre ikke bliver solgt i Europa, som vist skulle være det bedste tv på markedet idag.
Det er Sharp Elite Pro 60X5FD. Bare trist vi ikke kommer til at se det herhjemme
|
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
||
Det er nu ikke helt det jeg har sagt, dét jeg proklamerede var at hvis Pioneer lavede et LCD-tv med tilsvarende kvalitet i signalbehandling osv som deres plasma-tv, så ville det være det bedste LCD-tv på markedet (på daværende tidspunkt i hvert fald). Det er ikke helt det samme som at sige at det ville have samme kvalitet som deres plasma. Når det er sagt, så mener jeg at der er fordele og ulemper mellem LCD vs plasma, plasma er ikke _ubetinget_ bedre end LCD, og hvis vi kigger på tv-markedet generelt, så er det kun i mindre grad panel-teknologien der er afgørende for den oplevede billedkvalitet. Jeg mener stadig ikke der er lavet et tv der demonstrerer hvor høj kvalitet der ville kunne opnås med LCD teknologien hvis billedkvaliteten var tilstrækkeligt i fokus. Sagt på en anden måde: Pioneer var tættere på at vise det maksimale potentiale i plasma-teknologien, end nogen af de nuværende tv er på at vise det maksimale potentiale i LCD-teknologien.
|
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
||
Mht. testens seriøsitet - uden at have læst testen, så synes jeg det skriger til himlen at testen ikke er særligt professionelt udført, når man begrunder dét at man kun benyttede animationsfilm til 3D testen med, at "Monsters vs Aliens" var "den eneste 3D film man kunne skaffe til testen". Hvis en test er afhængig af hvilke film der tilfældigvis var på lager hos Blockbuster dén dag, så tillader jeg mig at stille spørgsmålstegn ved testernes professionalisme.
|
|||
![]() |
|||
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
||
Den ser squ god ud! sjovt anmelderne stadig måler dem op i mod Pioneer's sidste monitor serie.: Dog er den ikke så køn, som de øvrige modeller. Men den er vel også henvendt til entusiast og det proffesionelle markedet.
|
|||
![]() |
|||
||
For the record, så er det tv 100% Sharp og 0% Pioneer. |
|||
![]() |
|||
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
||
Det er jeg godt klar over. Skrev da ingen steder af det var et Pioneer tv
![]() |
|||
![]() |
|||
||
Det var også mest rettet ud i plænum
![]() |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |