recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung styrer! (ifølge Tænk)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung styrer! (ifølge Tænk)

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Faktisk er der kommet et LCD som desværre ikke bliver solgt i Europa, som vist skulle være det bedste tv på markedet idag.
Det er Sharp Elite Pro 60X5FD. Bare trist vi ikke kommer til at se det herhjemme

For the record, så er det tv 100% Sharp og 0% Pioneer.

Kevin Miller skriver dette: 

I was recently brought in by Sharp to do a thorough technical evaluation of the new PRO-60X5FD. This new panel, and its larger sibling, the PRO-70X5FD, is the fruit of a collaborative effort between Sharp and Pioneer as the model number indicates their similarity to the now defunct line of Pioneer Elite plasma panels. The mission of the company was to produce the very best LED based LCD panel on the market. Indeed, the panel delivers superb performance in all areas of video performance. 

Om det så er sandt kan jeg ikke udtale mig om.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

I was recently brought in by Sharp to do a thorough technical evaluation of the new PRO-60X5FD. This new panel, and its larger sibling, the PRO-70X5FD, is the fruit of a collaborative effort between Sharp and Pioneer as the model number indicates their similarity to the now defunct line of Pioneer Elite plasma panels. The mission of the company was to produce the very best LED based LCD panel on the market. Indeed, the panel delivers superb performance in all areas of video performance. 

Sharp leverede TV'et, Pioneer levererede distributionskæden (og måske design, "0%" hentyder til billedteknikken). Resten er marketing-hype, det er stadig en Sharp der er "indeni". Kvaliteten vil jeg ikke udtale mig om da jeg ikke har set den i praksis, jeg siger det bare af hensyn til mine udtalelser om "hvis Pioneer lavede LCD", det kan sagtens være at pågældende tv ER det bedste LCD på markedet - jeg siger bare at det i givet fald ikke har noget at gøre med Pioneer's tidligere succes. 

Det jeg KAN udtale mig om, er de af Sharp's tidligere, også anmelderroste modeller jeg har haft i fingrene, og dér vil jeg tillade mig at sige at anmelderrosen var aldeles ufortjent. Af samme årsag, og delvist fordi Quattro-systemet der bruges af Sharp er decideret misforstået, så tillader jeg mig at stille spørgsmålstegn ved om dette Elite tv nu også er så fantastisk som det bliver udråbt til at være. Det ville langtfra være første gang at jeg oplever at et højt anmelderrost produkt viser sig at være temmeligt gennemsnitligt.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Sharp leverede TV'et, Pioneer levererede distributionskæden (og måske design, "0%" hentyder til billedteknikken). Resten er marketing-hype, det er stadig en Sharp der er "indeni". Kvaliteten vil jeg ikke udtale mig om da jeg ikke har set den i praksis, jeg siger det bare af hensyn til mine udtalelser om "hvis Pioneer lavede LCD", det kan sagtens være at pågældende tv ER det bedste LCD på markedet - jeg siger bare at det i givet fald ikke har noget at gøre med Pioneer's tidligere succes. 

Det jeg KAN udtale mig om, er de af Sharp's tidligere, også anmelderroste modeller jeg har haft i fingrene, og dér vil jeg tillade mig at sige at anmelderrosen var aldeles ufortjent. Af samme årsag, og delvist fordi Quattro-systemet der bruges af Sharp er decideret misforstået, så tillader jeg mig at stille spørgsmålstegn ved om dette Elite tv nu også er så fantastisk som det bliver udråbt til at være. Det ville langtfra være første gang at jeg oplever at et højt anmelderrost produkt viser sig at være temmeligt gennemsnitligt.
Tak for lidt mere dybde gående info. Og jeg vil give dig ret i at anmelderroste produkter ikke altid lever op til hypen og det gælder inden for alle brancher.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Allan M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Juli-2004
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Havde "Tænk" forøvrigt Pioneer som testvinder da den blev produceret ? ?

Nej Pioneer har ikke haft vundet i nogle af de TÆNKtests jeg har set. Så vidt jeg husker så var deres strømforbrug alt for højt til de kunne komme i nærheden af en top placering. I nogle af de tidligere tests der var strømforbrug og desing ret vigtigt.

Kunne være sjovt at se hvad resultatet havde været, hvis de havde prioriteret ligesom mig:
Billedkvalitet 90%, lydkvalitet 5%, brugervenlighed 5%
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 23:42

Oprindeligt skrevet af Allan M. Allan M. skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Havde "Tænk" forøvrigt Pioneer som testvinder da den blev produceret ? ?

Nej Pioneer har ikke haft vundet i nogle af de TÆNKtests jeg har set. Så vidt jeg husker så var deres strømforbrug alt for højt til de kunne komme i nærheden af en top placering. I nogle af de tidligere tests der var strømforbrug og desing ret vigtigt.

Kunne være sjovt at se hvad resultatet havde været, hvis de havde prioriteret ligesom mig:
Billedkvalitet 90%, lydkvalitet 5%, brugervenlighed 5%

B&O og PanasonicVT30 Clap .
Du vægter jo næsten som hardcore billedentusiaster, - som dog prioriterer billedkvalitet lidt højere Wink . Lyd kan altid optimeres eksternt, og brugervenlighed kan man lære at leve med . Hvorimod den optimalt kallibrerede billedkvalitet - måske kombineret m en scaler - er det endegyldige loft for TV´et . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu