recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung tænder og slukker, når jeg tænder det
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung tænder og slukker, når jeg tænder det

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Jakobii Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakobii Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung tænder og slukker, når jeg tænder det
    Sendt: 20-September-2013 kl. 01:07
Den fejl har været på en del Samsung lcd-tv på grund af underdimensionerede kordensatorer.

Jeg havde et Samsung LE-40M87, jeg skiftede via hjælp fra en elektriker i familien tre kordensatorer til 1000uF. På to af de gamle mindre kordensatorer var toppen poppet op. Så der var ingen tvivl om hvilke der skulle skiftes, vi valgte dog at skifte alle tre af samme type.

Jeg lagde fjernsynet på et bord, skruede bagbeklædningen af og afmonterede strømforsyningen, herefter var det nemt at håndtere og lodde.

Jeg er ikke selv længere ejer af det, men jeg ved det stadigvæk virker fint her et par år senere..
Panasonic TX-P50G30Y - Onkyo TX-SR605 - Kef KHT-3005 - Sony PS3 Slim - Apple Mac mini i5
Til top
SKC3361 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SKC3361 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2013 kl. 00:13
Det lugter desværre af et nyt TV.... der er umiddelbart ikke noget du selv kan gøre og det kan med sikkerhed ikke svare sig at reppe.

VH. Søren
Til top
akjosko1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Marts-2008
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akjosko1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 21:52
Tusind tak for det, det vil jeg se nærmere på
Samsung 40f86BD, Denon 2808, 4. minipods, cinepod, Bass station subwoofer. Podspeaker studiebio
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 21:45
Der har efterhånden været en del tråde om lige præcis det emne. Det er sandynligvis elektrolytterne i strømforsyningen der er slidt op. De kan skiftes nemt og billigt hvis du kan holde på en loddekolbe eller kender en der kan.
 
Du kan prøve at læse denne tråd. Der er problemet beskrevet og løst:
 
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=86615&KW=kondensator+samsung&PN=1&title=lst-tv-slr-fra-og-tnder-meget-langsomt
Til top
akjosko1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Marts-2008
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akjosko1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 21:37
Hej

Jeg har et problem med mit 5-6 års gamle Samsung LCD tv. Problemet opstår når jeg vil tænde tv'et, idet tv'et bare står og tænde og slukker, tænder og slukker, tænder og slukker, osv. Det viser ikke noget billede, da tv'et aldrig når at tænde rigtigt. Det gør det så 15-20 gange, før tv'et endelig tænder og forbliver tændt.

Jeg bruger en harmony fjernbetjening, og har prøvet at tænde med den medfølgende Samsung fjernbetjening, men med samme resultat :-(

Er der andre som har haft eller hørt om lignende problemer, og måske ved hvad jeg kan gøre?

Tak
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu