recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung TV + DVI/HDMI + PC?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung TV + DVI/HDMI + PC?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
John D. Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-December-2008
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung TV + DVI/HDMI + PC?
    Sendt: 26-December-2008 kl. 12:06
Hej,

Jeg har en lille computer under Tv’et som jeg bruger som media center (XBMC), det er forbundet til mit Samsung TV via VGA og lyden via et Jack to Jack stik. Men mit problemet er der kommer en del støj i lyden.. ved ikke om det er fordi Jack kablet ikke kan komme helt ind i PC-IN bag Tv’et?! Kablet kan simpelthen ikke komme helt ind!!

Jeg har også et Jack to 2xPhone kable som jeg ville bruge i stedet, men der kommer ingen lyd når Tv’et står på ”PC” som kilde.. det er nok fordi Tv’et forventer at få lyden gennem PC-IN.

Så for at kunne få overført lyden gennem dette 2xPhone kabel så skal jeg også have billedet overkørt gennem HDMI? Min PC har kun VGA og DVI udgang, så havde tænkt mig at bruge et DVI to HDMI kabel til video og Jack to 2xPhone for lyden.. så når jeg stiller Tv’et på HDMI 1 kilden så skulle der være video og lyd (og klar lyd uden støj?)

Men jeg har søgt her på sitet og fundet ud af at ikke alle TV kan forbindes til PC via et DVI to HDMI kabel? Man for dårligere billede? Og kan ikke køre i FullHD opløsning? Og noget med noget overscan?  1:1 pixelmapping osv. men mange af trådende var ret gamle.

Men har fundet denne tråd: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=35193& PN=3
Hvis Tv’et understøtter FullHD så skulle der ikke være nogen problemer med DVI to HDMI kabel fra PC? Det er sådan jeg forstår Spawn’ indlæg? Har kigget på Samsung’ hjemmeside og der står ikke noget om 1:1 pixelmapping, men er det fordi Tv’et er FullHD?

Nu er der sikker nogen der tænker hvorfor bruger han ikke bare et anlæg til lyden, men har ikke råd eller plads til anlæg/højtalere.. og TV speaker passer mit behov.

Så er lidt usikker om jeg ville kunne bruge til DVI/HDMI kabel?! om det sådan et jeg skal købe

TV: Samsung LE40A558
PC er en lille PC med onboard grafikkort.. og kun med VGA og DVI udgang.

Tak på forhånd
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu