recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung TV insisterer på "kilde"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung TV insisterer på "kilde"

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
HoundDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-April-2008
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HoundDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung TV insisterer på "kilde"
    Sendt: 15-Januar-2020 kl. 13:33
Hej forum

Jeg har købt et UE55RU7105 som jeg ville bruge til streaming, dvs. via smarttv apps (ex. DR) eller via chromecast.

Men tv'et insisterer på at jeg installerer tv fra en kilde, og det har jeg jo ikke. Er der nogen måde man kan tvinge TV'et til at ignorere at der ikke er valgt en tv-kilde?

Pft :-)
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2020 kl. 13:38
Kan du ikke bare lade det søge digitale kanaler. Så finder det ingen og så er det det.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2020 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af HoundDK HoundDK skrev:

Hej forum

Jeg har købt et UE55RU7105 som jeg ville bruge til streaming, dvs. via smarttv apps (ex. DR) eller via chromecast.

Men tv'et insisterer på at jeg installerer tv fra en kilde, og det har jeg jo ikke. Er der nogen måde man kan tvinge TV'et til at ignorere at der ikke er valgt en tv-kilde?

Pft :-)


Selv med en stump antenneledning isat kan man modtage DR kanalerne mange steder, så du kunne jo prøve at vælge antenne som kilde.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
pox_101 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Juni-2008
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pox_101 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2020 kl. 21:46
fandt du nogensinde en løsning - oplever det samme her og kan ikke åbne DR og TV2 app. 
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2020 kl. 13:13
i servicemenu og ændre tv til hotelmode. Der kan du konfigurere hvilket input eller om den skal starte i smart hub. 

Gjorde selv på en Samsung ES model, uden antennetilkobling, sådan det altid startede op på hdmi 2 hvor min Raspberry Pi var tilsluttet. 


65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
HoundDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-April-2008
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HoundDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2020 kl. 00:06
Samsung kundeservice oplyste ikke om tricket med servicemenuen, så jeg valgte at bytte til et LG 65UM7100 som jeg har været rigtig glad for. Det har slet ikke samme problem, og kvaliteten er efter min mening på linje med Samsung'en. Jeg har først fået DR appen for nyligt, men det den eneste app jeg har manglet native, så den streamede jeg bare via cromecast indtil den kom i LG app storen. Har iøvrigt købt en LG magic remote (peg og klik...) som gør det noget nemmere at bruge smart tv delen.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu