recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung TV stabilitet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung TV stabilitet?

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
jenshøj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-September-2014
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jenshøj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung TV stabilitet?
    Sendt: 10-September-2014 kl. 15:29
Hej

Jeg købte mig et UE55H7005 i sidste uge. Har ikke fået taget det rigtig i brug endnu, da jeg mangler en reol at stille det i, så kan ikke rigtig sige noget om billedkvaliteten endnu. Men jeg har da tilsluttet og leget lidt med det.

Umiddelbart er jeg noget skuffet over stabiliteten af softwaren tv'et. Jeg har maks. haft det tændt i 4 timer, og har 3-4 gange oplevet at det genstarter, når jeg f.eks. bruger split-screen funktionen eller kører rundt i menuerne. Det låser og genstarter efter lidt tid.

2 gange har tv'et beslutte sig for at skrue helt ned for baggrundslyset. Når jeg går ind i menuen, står det til middel. Så snart jeg ændrer på værdien, kommer lyset tilbage til middel. Jeg har slået al automatik og billed "forbedring" fra.

Netflix app'en har jeg været nødt til at logge ud/ind af, da den pludselig ikke ville spille videoerne (men jeg kunne godt gå rundt i oversigten)

Her ud over virker selve navigationen ikke særlig konsekvent. Nogen steder kan man bruge "pointeren", andre steder kun piletasterne. Nogle steder skal man bruge retur-tasten for at komme ud af en menu. Andre steder kan man bruge pil-tilbage.

En anden generende ting: Nogle steder kan man se kanal-navn. Andre steder kun kanal-nummer.

Softwaren i tv'et er efter dets egen mening opdateret til seneste version.

Er det virkelig standarten for et middelklasse smart-tv i 2014? Må indrømme at jeg troede man havde fået udryddet børnesygdomme, som disse på nuværende tidspunkt.
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 15:36
Samsung betyder vist mandagsmodel på koreansk...
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 16:07

Har et 7005 der har været brugt i 3 år, et par små problemer men de er blevet løst med en FW Update. Derudover ingen anmærkninger.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 17:09
Prøv at tjekke på Samsungs hjemmeside om der ikke er en firmware opdatering som skal ind via USB.

Det er ikke altid opdateringer er tilgængelige via TV'ets menu.

Redigeret af Pallec - 10-September-2014 kl. 17:13
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10574
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 17:12
Jeg har et UE55F7005. Det kører helt stabilt, men jeg er ikke helt tilfreds med menuer og den måde man skal navigere og skifte tuner på. Jeg er heller ikke tilfreds med, at man ikke kan blande SAT og kabel TV kanaler i én fælles kanalliste. Det burde kunne gøres langt mere smart og formentlig med en firmwareopdatering, men en sådan har Samsung åbenbart valgt ikke at lave.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Samsung betyder vist mandagsmodel på koreansk...

Oplys gerne fakta og viden og ikke mening på tråden.

Redigeret af bentpetersson - 10-September-2014 kl. 19:47
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af jenshøj jenshøj skrev:

Hej

Jeg købte mig et UE55H7005 i sidste uge. Har ikke fået taget det rigtig i brug endnu, da jeg mangler en reol at stille det i, så kan ikke rigtig sige noget om billedkvaliteten endnu. Men jeg har da tilsluttet og leget lidt med det.

Umiddelbart er jeg noget skuffet over stabiliteten af softwaren tv'et. Jeg har maks. haft det tændt i 4 timer, og har 3-4 gange oplevet at det genstarter, når jeg f.eks. bruger split-screen funktionen eller kører rundt i menuerne. Det låser og genstarter efter lidt tid.

2 gange har tv'et beslutte sig for at skrue helt ned for baggrundslyset. Når jeg går ind i menuen, står det til middel. Så snart jeg ændrer på værdien, kommer lyset tilbage til middel. Jeg har slået al automatik og billed "forbedring" fra.

Netflix app'en har jeg været nødt til at logge ud/ind af, da den pludselig ikke ville spille videoerne (men jeg kunne godt gå rundt i oversigten)

Her ud over virker selve navigationen ikke særlig konsekvent. Nogen steder kan man bruge "pointeren", andre steder kun piletasterne. Nogle steder skal man bruge retur-tasten for at komme ud af en menu. Andre steder kan man bruge pil-tilbage.

En anden generende ting: Nogle steder kan man se kanal-navn. Andre steder kun kanal-nummer.

Softwaren i tv'et er efter dets egen mening opdateret til seneste version.

Er det virkelig standarten for et middelklasse smart-tv i 2014? Må indrømme at jeg troede man havde fået udryddet børnesygdomme, som disse på nuværende tidspunkt.

Prøv at sætte dit TV tilbage til fabriksindstillingen. Noget kan tyde på at indstillinger er ændret efter ibrugtagningen.

Lad os høre resultatet om hvad der så sker.

Redigeret af bentpetersson - 10-September-2014 kl. 18:38
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg har et UE55F7005. Det kører helt stabilt, men jeg er ikke helt tilfreds med menuer og den måde man skal navigere og skifte tuner på. Jeg er heller ikke tilfreds med, at man ikke kan blande SAT og kabel TV kanaler i én fælles kanalliste. Det burde kunne gøres langt mere smart og formentlig med en firmwareopdatering, men en sådan har Samsung åbenbart valgt ikke at lave.

Flemming

Hej Flemming
Interessant problematik somdu r erjser med at forene SAT og kabel TV.

Du kan ikke være at få begge dele ind i dit TV uden at du kombinerer/samler indgangen, så de begge fremstår som et kabel.
Spørg parabolfirmaet om der ikke findes såkaldte combiners der samler de forskellige signaler.
Eller spørg kabel TV firmaet. Problemet må være kendt. Og lad os høre resultatet.
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 20:32

Det er jo ikke det der menes, det der menes er, at TVet kun kan have en Aktiv Tuner, som flertallet af TVer kun har, og derved kan der kun modtages fra en af gangen. der kan ikke laves en kombination for modtagelse fra f.eks både T og S.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10574
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Flemming

Hej Flemming
Interessant problematik somdu r erjser med at forene SAT og kabel TV.

Du kan ikke være at få begge dele ind i dit TV uden at du kombinerer/samler indgangen, så de begge fremstår som et kabel.
Spørg parabolfirmaet om der ikke findes såkaldte combiners der samler de forskellige signaler.
Eller spørg kabel TV firmaet. Problemet må være kendt. Og lad os høre resultatet.

Du forstår tydeligvis ikke hvad jeg mener. Mit TV har både SAT-, kabel- og DVB-T tuner. Det samme har min Gigablue boks, og den kan sagtens klare det jeg efterlyser, nemlig at samle kanalerne fra de forskellige tunere i én kanalliste, så man ikke skal igennem besværlige og langsommelige menusteps for at skifte fra f.eks. en SAT kanal til en DVB-C kanal. Det hele foregår nøjagtigt ligeså hurtigt og glidende som hvis alle kanaler blev modtaget med samme tuner. Boksen kan f.eks. også optage fra en SAT kanal, mens jeg ser kabeltv, eller omvendt. Det kan mit TV heller ikke, trods de indbyggede tunere.

Flemming

Redigeret af fltk - 10-September-2014 kl. 20:57
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Undskyld mig, men hvorfor det?

Bagpå det nævnte tv er der 3 antennestik, et til DVB-C/DVB-T og to til DVB-S.
Hvorfor skal det så kombineres i et kabel?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 21:36
Klaus.

Jeg har et F9005 og tror at det kan være sammenligneligt. Når jeg går ind i menuen kan der desværre ikke vælges flere indgange samtidig, men kun een.

Til Flemming. Ros til dig at du beskriver problemstillingen tydeligere. Det er jo en kunst i sig selv at gøre sig forståelig, så der ikke skal gættes, når der forsøges at hjælpe.

Til Radiomanden. Enig.

Redigeret af bentpetersson - 10-September-2014 kl. 21:37
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu