|
Samsung TV stabilitet? |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | ||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10574 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Nej, det kan der ikke, men det burde der kunne. Flemming Redigeret af fltk - 10-September-2014 kl. 22:11 |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19812 |
|
"Oplys gerne fakta og viden og ikke mening på tråden", var der en der skrev.....
Hvilket netop var det der blev spurgt om. Men sådan har det været i lang tid med Samsungs tv, de kunne heller ikke kombineret analoge og digitale kanaler dengang det var et issue..... Klaus Redigeret af KlausDM - 10-September-2014 kl. 22:14 |
||
![]() |
||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
|
Helt enig, Klaus og Flemming.
Det er problemet. Kan vi løse det? Måske ikke, men sammen med alle deltagere har vi et godt team, hvor vi jo ikke prøver at spille kloge, men hver især giver vor viden videre, og dermed bliver vi alle klogere, med mindre vi selv tror at vi er de eneste der kender sandheden. Derfor mit forslag med en combiner, der jo kendes som samler på andre områder. Til Radiomanden. Jeg forstår ikke helt teknisk det du mener med aktiv tuner, men jeg så i Schweiz et tilbud på disse modeller med flere tunere. Dette har naturligvis noget at gøre med optagelse af et andet program end det man ser at gøre. Men det har næppe noget at gøre med dit indlæg eller hvad? Endelig må ikke glemme trådstarteren med hans problemstillinger, nu hvor vi debatterer flere ting. Redigeret af bentpetersson - 10-September-2014 kl. 22:54 |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19812 |
|
Hvad vil du med combineren? Det nytter ikke noget at føre DVB-T/C signaler ind i en DVB-S indgang - og omvendt! Klaus |
||
![]() |
||
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
|
Skal jeg ikke kunne sige, men det minder meget om det jeg oplever med mit F8005 tv. Dog ikke helt det samme. Her er de ting jeg har oplevet: 1. Source knappen virker ikke altid fx når man er inde i netflix appen? 2. Netflix appen kan ikke starte stream af det jeg vælger (Skal nogle gange forsøge flere gange før den gider) 3. Har fra tid til anden smidt WiFi opsætningen så jeg skulle ind og oprette den igen. Det er altid sket under brugen af Netflix appen. 4. TVet sender fejl strøm ud af HDMI ARC stikket som tænder min Denon Receiver. Har valgt at skifte til Optisk lyd og så ARC og HDMI kontrol fra for at få et stabilt system (Hører jeg fx musik på receiveren i mens tvet er slukket kunne den finde på at skifte over på tv lyd. Og var tv og receiver slukket kunne receiveren finde på at tænde selv midt om natten. Og auto opdate er slået fra på Samsung tvet) 5. Stemme styring starter fra tid til anden af sig selv på grund af lyd fra tvet. Så dette er også slået fra. 6. har 5 døde pixels (sorte) som Samsung ikke vil gøre noget ved. 7. Har oplevet et par gange at tvet slukker spontant? 8. Har også fra tid til anden oplevet at TVet ikke viser billedet på HDMI kanalen jeg vælger. Så skal tvet lige genstartes før den kan. Har overvejet at indlevere tvet til rep, men da alle fejl er periodiske tror jeg at jeg kender svaret. og får det tilbage i samme stand eller værre.
Dette er kun decideret fejl jeg har nævnt. og en ting er sikkert. Der står ikke Samsung på mit næste tv. Redigeret af kenneth85 - 11-September-2014 kl. 11:44 |
||
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10574 |
|
Jeg kan kun genkende punkt 7, som jeg har oplevet 2 - 3 gange på de ca. 11 måneder jeg har haft mit TV.
Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
|
Jeg tror stadig ikke du har forstået hvad det er trådstarter vil - han vil ikke samle signalerne, men have at TV'et skal kunne samle kanaler fra de forskellige inputs i en kanalliste, og så selv skifte til det rigtige input, når han vælger kanaler i kanallisten. |
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Jeg har et ES6805, som efterhånden er 2½ år gammelt. Det eneste jeg kan nikke genkendende til, det er ovenstående punkt. HDMI ARC virker ret mystisk, og nogle gange som det skal, andre gange tænder TV, selvom man kun har tændt receiver. Og receiver skifter fra eks. USB til TV lyd. Jeg lever med det, da det blot er et spørgsmål om at trykke "hjælp" på min Logitech fjernbetjening, så skifter det hele til det som jeg oprindelig valgte (bortset fra TV ikke slukker). Af andre problemer, der er det primært på SMART TV delen. Appsene er simpelthen for ringe og for langsomme (dårlig CPU i TV). En app som Youtube virker som vinden blæser. Netflix er stadigvæk ikke opdateret, så man kan vælge profiler. Men ellers virker den sådan set fint nok. Jeg bruger den bare aldrig den vej, alene af den årsag, at den er langsom og ikke har profiler.
I det hele taget har hele konceptet og frygten bag Smart TV og deres apps, netop vist sig at holde stik. De vedligeholdes ikke på ældre TV. Det er ihvertfald det Samsung viser. De vil hellere opdatere de nyeste TV. Og det er som sådan også fint nok. Men så skal man ikke påregne at få et effektivt resultat ud af et Smart TV i mere end max 2 år. Og prisen bør derfor være derefter. (Fik i den, Samsung?). Jeg gav 12.500,- for mit 46" 6805 i maj 2012. I dag kan jeg få et 55" HU7505 (Ultra HD) for samme pris. Det er et temmeligt stort problem, når mit gamle ikke opdateres mere, og det ellers fungere ganske fint. |
||
![]() |
||
jenshøj ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-September-2014 Status: Offline Point: 2 |
|
Tak for de forskellige svar. Der findes pt. ingen nyere firmware på Samsungs hjemmeside.
Jeg vil forsøge mig med reset af tv, og i øvrigt at frakoble den harddisk, jeg har sat til. Måske den er årsagen til nogle af problemerne. Det lyder som, at jeg må affinde mig med de fejl der nu engang er i softwaren. Hvis de ikke bliver rettet, må Samsung på min personlige "jeg køber aldrig fra den producent igen"-liste, som pt. indeholder Sony, LG og Philips. Der er snart ikke mange muligheder tilbage :-) |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Du kunne også komme den på den liste der hedder "tilbagelevering". Det er uden tvivl det bedste signal at sende til en producent, der tilsyneladende ikke helt forstår et vink med en vognstang. |
||
![]() |
||
|
Hvilket tyder på at Samsung ikke er dårligere end gennemsnittet. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Problemet opstår, når en problemstillig bliver "mudret til", fordi nogle, sikkert mod egen vilje, ikke ved hvad de taler om! Desuden efterlyser du fakta og ikke holdninger. Husker du der at feje for egen dør? Inden du kommer med dine skamrosninger af Samsungs produkter! Det har jeg nemlig oplevet i flere tråde. M.v.h. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |