recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung TV stabilitet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung TV stabilitet?

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af jenshøj jenshøj skrev:

Det lyder som, at jeg må affinde mig med de fejl der nu engang er i softwaren. Hvis de ikke bliver rettet, må Samsung på min personlige "jeg køber aldrig fra den producent igen"-liste, som pt. indeholder Sony, LG og Philips. Der er snart ikke mange muligheder tilbage :-)

Hvilket tyder på at Samsung ikke er dårligere end gennemsnittet.

Flemming

Iflg. Flatpanels brugerundersøgelse, så er de!
Iflg. egne og andres brancheerfaring, så er de!

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det lyder som, at jeg må affinde mig med de fejl der nu engang er i softwaren. Hvis de ikke bliver rettet, må Samsung på min personlige "jeg køber aldrig fra den producent igen"-liste, som pt. indeholder Sony, LG og Philips. Der er snart ikke mange muligheder tilbage :-)

Flemming

M.v.h.

Revsede du ikke en for ikke at holde sig til fakta og komme med holdninger... Wink

Redigeret af Pallec - 11-September-2014 kl. 17:35
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

.
Derfor mit forslag med en combiner, der jo kendes som samler på andre områder.

Hvad vil du med combineren?

Det nytter ikke noget at føre DVB-T/C signaler ind i en DVB-S indgang - og omvendt!

Klaus

Nemlig, og til en combiner hører også en "decombiner", så signaler kan føres til de respektive antenneindgange på tv.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 18:00

Nu er det jo ikke lige tilføring af signal det handler om, den side af sagen er i orden.
Det er om at kunne have alle kanaler i en liste, og det kan man som skrevet ikke, da der kun kan modtages en signaltype af gangen, da kun, som også skrevet, en Tuner af gangen kan være aktiv.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

.
Derfor mit forslag med en combiner, der jo kendes som samler på andre områder.

Hvad vil du med combineren?

Det nytter ikke noget at føre DVB-T/C signaler ind i en DVB-S indgang - og omvendt!

Klaus

Nemlig, og til en combiner hører også en "decombiner", så signaler kan føres til de respektive antenneindgange på tv.

Men det løser stadig ikke TV'ets problem med at kombinere tunerne i software'n.

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 18:07

Til?

Philips er på min "køb ikke liste" med hensyn til fjernsyn - til trods for at jeg gennem mange år var glad for et Philips tv (det var dengang de kunne lave gode tv). Men det afholder mig da ikke fra at være superglad for min Philips Mp3 afspiller, eller barbermaskine for den sags skyld.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
O'Riley Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Januar-2009
Sted: Århus, Denmark
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér O'Riley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 18:22
Synes der kommer meget negativt nu, og det er jo som regel også sådan at det er dem med negative oplevelser der giver lyd fra sig. Vil dog tilføje at alt ved mit 55h8005 bare spiller, både mht. til menuen, smart tv og ARC. Har ikke oplevet noget på nuværende tidspunkt der er værd at skrive negativt om, jeg har dog også kun haft tv'et siden maj.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 19:08
Tak til Oriley. Rart at høre noget positivt. Alt er i orden på mit Samsung UHDTV 55F9005ST og forøvrigt også på min bluerai-optager, 2 tablets, og både Smartphones som vi har nu og flere vi har haft tidligere.

Hvis der er det mindste i vejen med mine produkter iøvrigt, så afleverer jeg straks eller får tingene repareret. Jeg lever ikke med et apparat der blot har eet problem. Jeg løser dem straks. Det er både nemmere og sjovere end at brokke sig ihjel. Jeg sætter også krav til sælgeren forinden købet, og jeg har altid en lang liste skrevet ned med problemer, som det nye apparat skal opfylde. Min erfaring er at så undgår jeg mange fejl og skuffelser. Men sådan er vi jo alle forskellige.

Og omkring emnerne her på tråden. Kom med forslag til problemløsning. Og tak til de der siger ,at mine forslag ikke kan lade sig gøre.
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Flemming

M.v.h.

Revsede du ikke en for ikke at holde sig til fakta og komme med holdninger... Wink

Øh jo, og derfor jeg kommer med fakta!!!

M.v.h.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10574
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

da kun, som også skrevet, en Tuner af gangen kan være aktiv.

Det er ikke helt korrekt. Der kan godt være to tunere aktive, de skal blot være af samme type. Mit TV indeholder 6 tunere, 2 af hver af typerne C, S2 og T(2). Jeg kan f.eks. godt se en S kanal mens jeg optager fra en anden S kanal. Jeg kan dog ikke optage fra begge samtidig. Denne sidste begrænsning kan jeg leve med. Langt vanskeligere er det at leve med, at jeg f.eks. ikke kan optage fra en C kanal mens jeg ser en S kanal, eller omvendt. Endnu værre bliver det, at hvis jeg indstiller timeren til at optage fra en S kanal, så skal jeg også være opmærksom på at TVet står på en S kanal når jeg slukker/forlader det, ellers bliver der intet optaget. Det tager unægtelig noget af fordelen ved en timerprogrammering.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10574
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 20:08

Tak til Oriley. Rart at høre noget positivt. Alt er i orden på mit Samsung UHDTV 55F9005ST og forøvrigt også på min bluerai-optager, 2 tablets, og både Smartphones som vi har nu og flere vi har haft tidligere.

Hvis der er det mindste i vejen med mine produkter iøvrigt, så afleverer jeg straks eller får tingene repareret. Jeg lever ikke med et apparat der blot har eet problem. Jeg løser dem straks. Det er både nemmere og sjovere end at brokke sig ihjel. Jeg sætter også krav til sælgeren forinden købet, og jeg har altid en lang liste skrevet ned med problemer, som det nye apparat skal opfylde. Min erfaring er at så undgår jeg mange fejl og skuffelser. Men sådan er vi jo alle forskellige.

Og omkring emnerne her på tråden. Kom med forslag til problemløsning. Og tak til de der siger ,at mine forslag ikke kan lade sig gøre.

Enten er du ikke kritisk nok, eller også udnytter du ikke dit TVs muligheder, for du må have nøjagtig det samme problem som jeg med de forskellige tunertyper. Eller det løser du måske med en combiner????

Jeg er kommet med et forslag til løsning af dette problem og det er at Samsung må kommer med en firmwareopdatering. Det er muligt at det ikke kan løses denne vej, men det burde det kunne i denne computer tidsalder.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 20:15

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

da kun, som også skrevet, en Tuner af gangen kan være aktiv.

Det er ikke helt korrekt. Der kan godt være to tunere aktive, de skal blot være af samme type. Mit TV indeholder 6 tunere, 2 af hver af typerne C, S2 og T(2). Jeg kan f.eks. godt se en S kanal mens jeg optager fra en anden S kanal. Jeg kan dog ikke optage fra begge samtidig. Denne sidste begrænsning kan jeg leve med. Langt vanskeligere er det at leve med, at jeg f.eks. ikke kan optage fra en C kanal mens jeg ser en S kanal, eller omvendt. Endnu værre bliver det, at hvis jeg indstiller timeren til at optage fra en S kanal, så skal jeg også være opmærksom på at TVet står på en S kanal når jeg slukker/forlader det, ellers bliver der intet optaget. Det tager unægtelig noget af fordelen ved en timerprogrammering.

Flemming

Endnu et eksempel på Samsungs håbløse softwareløsninger!!

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu