|
Samsung TV tænder selv ? |
Besvar |
Forfatter | |
Tonedøv
Bruger Oprettet: 02-Januar-2011 Status: Offline Point: 123 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 12-November-2014 kl. 17:37 |
Min Samsung UE46D8005 har den seneste måneds tid fået en træls vane med at tænde sig selv - som regel midt om natten Til gengæld kan den også finde på at slukke sig selv. Som regel en syv-otte gang i træk, når man lige har tændt - som om den lige skal varme op ? Naboerne ligger pænt langt væk, og underboen er mig selv, så der er næppe andre fjernbetjeninger, der spøger. Har prøvet softwareopdatering, men den er ajour. Kan ikke huske årgangen (I kloge kan nok aflæse produktkoden), men den er vel tre-fire år gammel og har fungeret perfekt indtil nu. Kan ikke lige finde manualen, men det er en fin kasse og forhåbentlig ikke et tilfælde af "planlagt forældelse"... Nogen bud på årsager ?
Redigeret af Tonedøv - 12-November-2014 kl. 17:38 |
|
jesperKBH
Guld medlem Oprettet: 16-Juli-2008 Status: Offline Point: 562 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er der mon en der er logget på dit trådløse netværk der hygger sig, eller er dit tv ikke på netværket ?
|
|
Bconrad
Guld medlem Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg havde på et tidspunkt er Samsung tv som lavede samme nummer. Det var en fejl på noget bundkort, som heldigvis blev skiftet på garanti.
Mit tændte og slukkede også uvilkårligt, hvilket var ret irriterende i et soveværelse. |
|
Tonedøv
Funktioner
Tak(0)
|
TV'et var på trådløst netværk, men nu har jeg koblet det fra og sat alt, hvad der hedder Allshare m.m. i "Fra". Håber det hjælper, for det med nyt bundkort lyder som en pebret affære Bconrad: Har du nogen idé om prisniveauet, hvis du ikke havde haft garanti ? (som jeg næppe har længere, hvis jeg ikke husker helt galt)
|
|
Bconrad
Funktioner
Tak(0)
|
Mit var et billigt TV til 3000, så det kunne nok ikke betale sig hvis det ikke havde været på garanti. Det koster jo hurtigt en timeløn plus materialer. Det blev lavet hos elektronik centret, så du kunne jo ringe og spørge hvad sådan en omgang koster.
Umiddelbart ville jeg nok forsøge at koble alle tingene fra, både netværk og eksterne ting. Lade så tvet køre uden et par dage. Hvis det stadig laver ballade, så er det jo nok tvet den er gal med. Jeg havde engang en raspberry pi tilsluttet, som tændte og slukkede mit TV på mærkelige tidspunkter. |
|
Bconrad
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kan i øvrigt se at elektronik centret tager 494 Kr for at undersøge dit TV og komme med et tilbud på reparationen, så der skal da nok ikke bruges mange timer på det, hvis det skal kunne betale sig.
Redigeret af Bconrad - 12-November-2014 kl. 20:33 |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19554 |
Funktioner
Tak(0)
|
Producenten......... Anyhow, virker en fuld reset ikke, så prøv at kontakt Samsung og hør om de har andre gode ideer. Alternativt er det genbrugspladsen. Klaus |
|
Tonedøv
Funktioner
Tak(0)
|
Tanx for input, Bconrad !
Der er koblet MacMini, Onkyo og PS3 til + lidt harddisk og en gammel kortlæser til - jeg prøver at flå det hele ud. Klaus DM: He-he - har prøvet at slukke for Samsung-logo, men det hjælper ikke... Spøg til side - hvordan er det nu lige, jeg laver en fuld reset ? Kan ikke lige finde noget i menuerne.
|
|
Ehlz
Super bruger Oprettet: 23-Januar-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 299 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er øjensynligt for at tjekke for opdateringer at Tv´et tænder af sig selv om natten. det er der i alt fald flere der mener hvis du googler problemet. Det forklarer naturligvis ikke hvorfor dit tv slukker flere gange efter du har tændt det?
|
|
Tonedøv
Funktioner
Tak(0)
|
Jeps - jeg fandt også en kort omtale af det i TV-ets eget supportsystem i aftes.
Her var det netop oplistet som et issue, at TV'et kunne to timer efter slukning ifm. opdatering (husker ikke lige nøjagtig ordlyd). Så jeg slog alt fra vedr. automatisk opdatering m.m. - og der har der været ro i nat... Vedr. problemet med, at det slukker selv flere gange ifm. opstart: Det ser ud til, at hvis man skifter kanal straks efter opstart, så forsvinder det stort set ? Elektronikkens vegne er uransagelige...
Redigeret af Tonedøv - 13-November-2014 kl. 09:22 |
|
pfugl
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
Funktioner
Tak(0)
|
Synes at det lyder som det kendte problem med dårlige kondensatorer i strømforsyningen.
|
|
/Peter
|
|
backfixer
Junior bruger Oprettet: 19-August-2005 Status: Offline Point: 45 |
Funktioner
Tak(0)
|
NSA is watching
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |