|
Samsung UBD-K8500 dårligt billede |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
T-1000 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-April-2012 Sted: Odense Status: Offline Point: 298 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-November-2016 kl. 11:18 |
Hej.
jeg har et 4K TV ( LG 55UF840v http://www.lg.com/dk/tv/lg-55UF840V ) som jeg egentlig syntes giver et flot billede med min gamle billige Samsung Blu-ray afspiller (kostede ca. 500 kr.) Jeg har nu købt en Samsung 4K afspiller ( Samsung UBD-K8500 http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-av/blu-ray/blu-ray-player/UBD-K8500/XE ) og jeg syntes at billedet er ringere end min gamle afspiller, både med Blu-ray film og 4K Blu-ray film. Jeg syntes at billedkvaliteten er mørk og uskarp og til tider er på niveau med DVD kvali. Jeg har testet med 4K Blu-ray film som The Revenant og Pan som jeg ved står flot billedmæssigt. Jeg ved godt at mit TV ikke understøtter HDR - men burde en 4K Blu-ray film på et ikke-HDR TV, alligevel ikke være bedre end en alm. blu-ray film? Jeg bruger et High Speed HDMI kabel 2.0 Jeg har prøvet at slå "HDMI Ultra HD Deep Colour" til og fra på både TV og afspiller uden at jeg syntes at det har hjulpet. Kender i til nogle indstillinger jeg kan prøve mig frem med, eller kan min nye maskine være defekt ?
|
|
Pain can be controlled - you just disconnect it.
|
|
![]() |
|
Boffer24 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 885 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De film du nævner er ikke ægte 4K. Det kunne være årsagen til den manglende "wow" effekt.
Jeg bruger denne side http://realorfake4k.com |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Nu kender jeg ikke din afspiller, mene generelt er de nye 4K afspiller ret nemme at sætte op. Alt skal egentlig bare stå på "Auto" eller tilsvarende.
Det kan i det mindste ikke være rigtigt at din nye afspiller er ringere end den gamle. I øvrigt, hvis du afspiller en UHD/HDR BD på et TV som ikke har HDR vil filmen typisk blive afspillet som almindelig BD - og ikke i 4K. Sådan har jeg tidligere oplevet det. Du skal have fingrene i egentlige 4K BD´er eller filer, eller f.eks. 4K clips på Youtube for at se 4K. På min Pana 4K afspiller ser et godt DVD billede sådan her ud: ![]() Redigeret af Hother - 27-November-2016 kl. 12:14 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
T-1000 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-April-2012 Sted: Odense Status: Offline Point: 298 |
Tak for svar.
Jeg har nu prøvet at nulstille Tv'ets indstillinger samt min nye 4K afspillers indstillinger. Jeg har prøvet at bytte lidt rundt på HDMI kabalerne. Jeg har sat min gamle afspiller til i HDMI 3 porten og sat The Revenant på Blu-ray på - og samtidig har jeg har sat min nye afspiller til HDMI 1 porten og sat The Revenant på 4K-Blu-ray. Og jeg er ikke i tvivl, kan man tydeligt se at blu-ray versionen er meget flottere og skarpere hvor 4K versionen er mørk og uskarp. Jeg tror at jeg prøver at kontakte Samsung i morgen Redigeret af T-1000 - 27-November-2016 kl. 21:13 |
|
|
|
![]() |
|
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1698 |
Jeg ved ikke om det spiller ind her, men jeg har flere steder læst, at der er store problemer med at afspille UHD BDs med en Samsung UHD BD player på tv, der ikke understøtter HDR. Noget med, at den ikke kan finde ud af det med farveprofilerne. Det samme gælder, omend i mindre grad, for Panasonics UHD BD player.
|
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
![]() |
|
Jeg sendte manden fra Samsung nogle billeder hvor man tydelig kan se forskel. Men han var alligevel overbevist om at det skyldes at mit TV ikke understøttede HDR. Jeg må bare erkende at det er et fejlkøb og jeg pakker den væk indtil jeg en dag får et nyt TV med HDR - og så køber jeg alm. blu-ray film indtil da
![]() |
|
|
|
![]() |
|
han skrev: Men så er det jo dér problemet er. TV'et skal understøtte HDR, for at kunne vise HDR materiale
Jeg spurgte: vil det sige at en alm. blu-ray film så alligevel er skarpere end en 4k-blu-ray på et ikke HDR-TV? han svarede: Det kan man vel godt sige - det er HDR funktionen der sørger for at TV'et kan opnå den lysstyrke filmen kræver Samtidig har TV'et heller ikke mulighed for at anvende "Local dimming" |
|
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Som tidligere nævnt, sp kender jeg ikke Samsung afspilleren indgående. Til gengæld kende jeg Pana afspilleren særdeles indgående, og intet problem ned noget som helst med et 4K TV uden HDR. Blot for berette om en anden oplevelse
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1698 |
Jeg gjorde mig lige den umage at finde frem til det sted (og det er faktisk kun ét), hvor jeg læste om problemerne. Det er i tyske c't i nummer 9/2016.
Der bemærkes om Samsung UBD-K8500, at HDR output ikke kan slås fra. Det regner de som værende en stor mangel, særligt pga. dette: "An HD-Fernsehern und UHD-TVs ohne HDMI-2.0-Eingang skalieren die Player das Videobild von der UHD-Bluray auf die Full-HD-Auflösung 1080p herunter. HDR und BT.2020 konvertieren sie zudem in SDR und Rec.709. Letzteres sah nicht an allen Fernsehern gut aus; teilweise erhielten wir viel zu dunkle oder quietschbunte Bilder. Auch hier hob sich der Panasonic-Player mit mehr Korrekturmöglichkeiten vom Samsung-Modell ab." Skal sige, at begge players forsøger at konvertere HDR til normalt farverum, hvilket ikke ser godt ud på alle tv. Nogle tv viser billederne for mørke, andre alt for farverigt. Panasonics player har flere korrekturmuligheder end Samsungs. @Hother: Jeg undskylder i øvrigt, at jeg påstod at Panasonics player har problemer med HDR ved tv, der ikke understøtter HDR. c'ts hovedkritikpunkter er, at den ikke har så god formatunderstøttelse over netværk og at den er noget langsommelig i betjeningen. Begge punkter kan jeg i øvrigt genkende ift. vores Panasonic BD/HDD recordere. Redigeret af azrael - 28-November-2016 kl. 11:20 |
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
![]() |
|
No sweat. Og jeg ønskede blot den fejlinformation lagt ned
![]() |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |