recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung UE46C6005 eller LG 47LE530N LED-Tv??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung UE46C6005 eller LG 47LE530N LED-Tv??

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2010 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Jeg vil som trådstarter dog heller ikke have et plasma. Design betyder meget for mig, og Panasonic er bare ikke nær så pænt som f.eks et Samsung LED. Derudover skal det være tyndt, hvis det skal passe ind i min smag.

Nu er der jo også andre plasmaproducenter end Panasonic....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
DjonDjoe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Juni-2004
Point: 266
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2010 kl. 23:26
Jeg har lige returneret et C6005 og fået et LG 47LE530N hjem i stedet. Min årsag var ekstrem clouding på Samsung samt de fan**** reflekterende skærme, som næsten alle har. LG har som nogle af de få mærker valgt at have en del modeller med matte skærme for os, der ser TV om dagen og om sommeren.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2010 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af DjonDjoe DjonDjoe skrev:

Jeg har lige returneret et C6005 og fået et LG 47LE530N hjem i stedet. Min årsag var ekstrem clouding på Samsung samt de fan**** reflekterende skærme, som næsten alle har. LG har som nogle af de få mærker valgt at have en del modeller med matte skærme for os, der ser TV om dagen og om sommeren.

Hvordan oplever du så billedekvaliteten, kan LG'en følge med?
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af DjonDjoe DjonDjoe skrev:

Jeg har som du også købt et C6005 tv, men det ryger også tilbage.
Desværre er der alt for meget clouding i tvet. 

Den skærm du nævner kan godt tiltale mig en smule men er bekymret for billedekvaliteten. Er den god nok?
Hvad med stikkene bagpå, vender de ned eller til siden som på Samsungs?

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Lennon, det er sgu nok en smags sag når alt kommer til alt. Jeg kan fx ikke lide billedet på et plasma, og synes fx at panasonics design er total grimt, og vil aldrig eje et plasma lige meget hvad :)

Så når alt kommer til alt, så det en smags sag...... Også selv om der er divs test som siger at plasma har bedre billede mv. :)

Det er ikke en smagssag om de bedste plasma gengiver et mere korrekt billede end nævnte LCD - det er ganske enkelt en kendsgerning i samtlige test med fokus på billedkvalitet . Men det er da OK ikke at kunne lide et korrekt billede . Og der findes  mange andre gode grunde til at vælge LCD .

Forøvrigt bidrager jeg desværre i koret mht Panasonics design . Var faktisk i Giganten for at købe PanasonicVT20  - markedets uden tvivl bedste billedperformer til kampagne pris , men fravalgte den til sidst udelukkende pga design . Så nu tygger jeg lidt på Samsungs PS507705 .
Min personlige LCD designfavorit er Samsungs 8705, - men dens rå billedkvalitet står desværre ikke mål med hverken pris eller design . .  
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Lennon, det er sgu nok en smags sag når alt kommer til alt. Jeg kan fx ikke lide billedet på et plasma, og synes fx at panasonics design er total grimt, og vil aldrig eje et plasma lige meget hvad :)

Så når alt kommer til alt, så det en smags sag...... Også selv om der er divs test som siger at plasma har bedre billede mv. :)

Det er ikke en smagssag om de bedste plasma gengiver et mere korrekt billede end nævnte LCD - det er ganske enkelt en kendsgerning i samtlige test med fokus på billedkvalitet . Men det er da OK ikke at kunne lide et korrekt billede . Og der findes  mange andre gode grunde til at vælge LCD .

Forøvrigt bidrager jeg desværre i koret mht Panasonics design . Var faktisk i Giganten for at købe PanasonicVT20  - markedets uden tvivl bedste billedperformer til kampagne pris , men fravalgte den til sidst udelukkende pga design . Så nu tygger jeg lidt på Samsungs PS507705 .
Min personlige LCD designfavorit er Samsungs 8705, - men dens rå billedkvalitet står desværre ikke mål med hverken pris eller design . .  

Har du overvejet en V20 i stedet for VT20, så den hos NB radio i lørdags og den er faktisk en hel del pænere end VT20.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu