recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung ue46d5005  PC opløsning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung ue46d5005 PC opløsning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sgatke Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Januar-2009
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sgatke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung ue46d5005 PC opløsning
    Sendt: 29-Februar-2012 kl. 13:59
Hej

Vi har et Samsung ue46d5005 LED TV hængende. For nyligt prøvede vi at tilslutte en computer via VGA kabel til fjernsynet.
TV'et bliver detekteret af Windows 7 som en "Standard PnP-skærm", men de opløsninger vi kan vælge starter ved 800x600 og slutter ved 1600x1200
Det vil sige, vi får ikke mulighed for at vælge f.eks. 1920x1080, som vi ellers havde regnet med.
En del af de opløsninger vi kan vælge, resulterer blot i et skilt på skærmen om at opløsningen ikke er supporteret. Mærkeligt nok, virker det som om de opløsninger der fungerer, er 4:3-opløsninger (1600x1200 og 1280x1024), hvilket jo ikke giver noget særlig pænt billede.

Info:
  • Computeren er en Lenovo T500 med et ATI HD3650 kort.
  • Vi vælger kun at vise billede på TV'et (dvs. computerens skærm er slukket).
  • Computeren kører Windows 7 og kan sagtens vise 1920x1080 på en HP LED monitor via VGA kabel.

Computeren har desværre ikke DVI udgang, det havde jo ellers været oplagt at prøve.

Har nogen mon et forslag til hvad der skal til for at vi kan vise 1920x1080 opløsning på skærmen? Ifølge Samsungs manual, burde skærmen uden problemer kunne vise 1920x1080 ved 60hz.

Jeg er i tvivl om det er ATI driveren eller om det er "Standard PnP-skærm" som gør vi ikke kan vise den rigtige opløsning.

På forhånd tak for hjælpen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19244
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2012 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af sgatke sgatke skrev:


Har nogen mon et forslag til hvad der skal til for at vi kan vise 1920x1080 opløsning på skærmen?


Ind, hvor du justerer opløsning.

Avancerede indstillinger -> Fanebladet skærm -> Fjern markering ved "Skjul tilstande der ikke kan vises korrekt på denne skærm".

Hjalp det noget?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
sgatke Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Januar-2009
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sgatke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2012 kl. 15:58
Tak for dit svar KlausDM.
Desværre hjalp det ikke. Faktisk kan jeg se at jeg allerede HAR fjernet fluebenet ved "skjul tilstande..."
Kan det være at et VGA-kabel bare ikke er den rigtige løsning til en Samsung skærm?

Andre bud?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu