recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung UE46D7005 + YouSee = skygger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung UE46D7005 + YouSee = skygger

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
puttitat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-November-2011
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér puttitat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung UE46D7005 + YouSee = skygger
    Sendt: 09-Februar-2012 kl. 18:05
Hej forum.

Jeg har YouSees fantastiske digitale boks, sammen med et helt nyt Samsung UE46D7005 TV.

Dog irriteres jeg meget over skygger når ting bevæger sig hurtigt, når jeg ser TV. F.eks. hvis en person flytter en hånd nær kameraet, trækker den et spor efter sig.

Spiller jeg f.eks. XBOX360 (Forza Motorsport 4), er der absolut ingen problemer. Billedet er knivskarpt.

Antenneforeningen jeg hører under mener ikke der er problemer, og truer med jeg skal betale hvis en YouSee-tekniker skal ud.

Hvad synes I jeg skal gøre?

"Ekstra bevægelse" som lige er det eneste jeg kan indstille der har med "bevægelsesforbedring" at gøre, er sat til OFF.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 18:26
Har du sat TV og boks sammen med et HDMI kabel ?

+ Prøv under indstillinger på boksen at sætte udgang til 1080i samt YUV istædet for RGB

Skal dog lige nævne at det ikke er sikkert det hjælper, det har kun en lille forbedring her hos mig. Og med lille mener jeg minimal

Redigeret af Pony65 - 09-Februar-2012 kl. 18:48
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 19:16
Kom lige til at tænke på dette:

Hvilken Picture Mode bruger du på dit TV ?

Bruger du Dynamisk indstillinger, kan der opstå skygger
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér puttitat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 20:23
Jeg benytter naturligvis HDMI.

Jeg benytter FILM mode, da alle anmeldere anbefaler det. :-)

TV-Boks er indstillet til 1080i, men har ikke prøvet andet end RGB, må jeg indrømme. Har i øvrigt nyeste firmware på boksen, og har tillige prøvet Pilot-softwaren.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér puttitat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 21:24
Har forsøgt YUV nu - desværre uden bedring. :-(
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 05:59
Har du sat 'Ekstra bevægelse' til, og 'Motion Plus' fra. Se evt. anbefalede indstillinger fra D8005 modellen. http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1304941407
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér puttitat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 10:59
Ehm, i følge gutten er det, det samme: "Ekstra bevægelse (LEDMotion Plus) - Til"
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 11:09
Det er to forskellige indstillinger. Hvis du har de to menupunkter, så skal den ene til, og den anden fra.
Jeg har dem på mit D6505.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér puttitat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 11:13
Ups... Min fejl.

Jeg synes bare ikke at være stødt på "Motion Plus" noget sted i menuerne. Ved du hvor de er på dit D6505?
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 11:14

nu bruger du yousee´s bokse, hvad med du først prøvede at sætte antennekablet direkte i tv´et og så om den interne DVB-C tuner levere bedre billede?..

når det er yousee så er det vel kabel tv og så har du frit digitalt spejl....

Så kan du se om det er Yousee boksen der tilfører dårligdomme til signalet..

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér puttitat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 11:14
Jeg har også skyggerne uden boksen. Burde jeg nok have fortalt først. Undskyld Embarrassed
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af puttitat puttitat skrev:

Ups... Min fejl.

Jeg synes bare ikke at være stødt på "Motion Plus" noget sted i menuerne. Ved du hvor de er på dit D6505?
Kan ikke helt huske navnene på menuerne. Men de ligger under to forskellige undermenuer til billedindstillinger.

Ellers må du lige vente til jeg kommer hjem foran TV'et :-)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu