|
Samsung UE46D7005 + YouSee = skygger |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
puttitat ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-November-2011 Status: Offline Point: 14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Februar-2012 kl. 18:05 |
Hej forum.
Jeg har YouSees fantastiske digitale boks, sammen med et helt nyt Samsung UE46D7005 TV. Dog irriteres jeg meget over skygger når ting bevæger sig hurtigt, når jeg ser TV. F.eks. hvis en person flytter en hånd nær kameraet, trækker den et spor efter sig. Spiller jeg f.eks. XBOX360 (Forza Motorsport 4), er der absolut ingen problemer. Billedet er knivskarpt. Antenneforeningen jeg hører under mener ikke der er problemer, og truer med jeg skal betale hvis en YouSee-tekniker skal ud. Hvad synes I jeg skal gøre? "Ekstra bevægelse" som lige er det eneste jeg kan indstille der har med "bevægelsesforbedring" at gøre, er sat til OFF.
|
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du sat TV og boks sammen med et HDMI kabel ?
+ Prøv under indstillinger på boksen at sætte udgang til 1080i samt YUV istædet for RGB
Skal dog lige nævne at det ikke er sikkert det hjælper, det har kun en lille forbedring her hos mig. Og med lille mener jeg minimal Redigeret af Pony65 - 09-Februar-2012 kl. 18:48 |
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
Kom lige til at tænke på dette:
Hvilken Picture Mode bruger du på dit TV ?
Bruger du Dynamisk indstillinger, kan der opstå skygger
|
|
![]() |
|
puttitat ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-November-2011 Status: Offline Point: 14 |
Jeg benytter naturligvis HDMI.
Jeg benytter FILM mode, da alle anmeldere anbefaler det. :-) TV-Boks er indstillet til 1080i, men har ikke prøvet andet end RGB, må jeg indrømme. Har i øvrigt nyeste firmware på boksen, og har tillige prøvet Pilot-softwaren.
|
|
![]() |
|
Har forsøgt YUV nu - desværre uden bedring. :-(
|
|
![]() |
|
Skalle06 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
Har du sat 'Ekstra bevægelse' til, og 'Motion Plus' fra. Se evt. anbefalede indstillinger fra D8005 modellen. http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1304941407
|
|
![]() |
|
Ehm, i følge gutten er det, det samme: "
|
|
![]() |
|
Skalle06 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
Det er to forskellige indstillinger. Hvis du har de to menupunkter, så skal den ene til, og den anden fra.
Jeg har dem på mit D6505.
|
|
![]() |
|
Ups... Min fejl.
Jeg synes bare ikke at være stødt på "Motion Plus" noget sted i menuerne. Ved du hvor de er på dit D6505?
|
|
![]() |
|
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
nu bruger du yousee´s bokse, hvad med du først prøvede at sætte antennekablet direkte i tv´et og så om den interne DVB-C tuner levere bedre billede?.. når det er yousee så er det vel kabel tv og så har du frit digitalt spejl.... Så kan du se om det er Yousee boksen der tilfører dårligdomme til signalet.. |
|
![]() |
|
Jeg har også skyggerne uden boksen. Burde jeg nok have fortalt først. Undskyld
![]() |
|
![]() |
|
Ellers må du lige vente til jeg kommer hjem foran TV'et :-)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |