recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung UE48JU7005 kan ikke afspille optaget TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung UE48JU7005 kan ikke afspille optaget TV

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
jjwho Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Februar-2008
Sted: Ishøj, Denmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjwho Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2015 kl. 09:05
Hej

Jeg har lige testet funktionen med den nye firmwareopdatering og det ser ud til at virke. Jeg kan i hvert fald planlægge og optage på min usb-HDD.
SAMSUNG (UE48JU7005 - BDH8900 - HT7500WM - UE40H6275)
Til top
hyldal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Juli-2015
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hyldal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2015 kl. 10:02
Tak for svaret, det lyder jo godt. Har du også testet at du kan afspille optagelser fra kanaler fra dine tilvalgskanaler på kortet?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2015 kl. 10:25

Det må jo være det der er gjort, da der tidligere er skrevet at uden kort kunne der problemfrit optages på ukrypterede kanaler.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2015 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af hyldal hyldal skrev:

Jeg overvejer at købe et Samsung UE48JU7005, men det skal kunne optage og afspille indhold fra min lille YouSee bland selv pakke. Der er kommet ny firmware d. 2. juli 2015. Er der nogen, der har testet, om problemet er løst med denne opdatering?

Det er spændingen ved at købe et Samsung tv - der er altid en softwareopgradering der løser et problem - og måske kommer der nye "udfordringer" ved opdateringen.

Personligt gider jeg ikke at slås med sådan noget, så jeg springer bare over Samsung........

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2015 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg overvejer at købe et Samsung UE48JU7005, men det skal kunne optage og afspille indhold fra min lille YouSee bland selv pakke. Der er kommet ny firmware d. 2. juli 2015. Er der nogen, der har testet, om problemet er løst med denne opdatering?

Det er spændingen ved at købe et Samsung tv - der er altid en softwareopgradering der løser et problem - og måske kommer der nye "udfordringer" ved opdateringen.

Personligt gider jeg ikke at slås med sådan noget, så jeg springer bare over Samsung........

Klaus

Tak for usagligt input Klaus. Vi er efterhånden klar over, at du ingen erfaring har med Samsung apparater, fordi du ikke ejer dem. Så måske kan du hjælpe med din viden, om det du har kendskab til.

Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2015 kl. 13:48
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2015 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Tak for usagligt input Klaus. Vi er efterhånden klar over, at du ingen erfaring har med Samsung apparater, fordi du ikke ejer dem. Så måske kan du hjælpe med din viden, om det du har kendskab til.

Overhold venligst forumreglerne - Bent!

M.v.h.
Til top
hyldal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hyldal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2015 kl. 20:43
Ja, så fik jeg anskaffet TV'et (UE48JU7005) samt en kortlæser og kan se mine krypterede bland selv kanaler. Jeg får desværre en fejlbesked, når jeg forsøger at optage mine bland selv kanaler "Kan ikke optage". Optagelse er problemfrit med almindelige kanaler. På et engelsk forum er samme problem omtalt for et andet Samsung TV af en lidt ældre model, men her skriver brugerne i foråret, at deres problem er løst med en firmware opdatering. Jeg må nok væbne mig med tålmodighed. Er der nogen, der har haft held med opdateringsfil fra Samsung for et andet modelnummer f.eks.?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2015 kl. 21:16

Ja, så fik jeg anskaffet TV'et (UE48JU7005) samt en kortlæser og kan se mine krypterede bland selv kanaler. Jeg får desværre en fejlbesked, når jeg forsøger at optage mine bland selv kanaler "Kan ikke optage". Optagelse er problemfrit med almindelige kanaler. På et engelsk forum er samme problem omtalt for et andet Samsung TV af en lidt ældre model, men her skriver brugerne i foråret, at deres problem er løst med en firmware opdatering. Jeg må nok væbne mig med tålmodighed. Er der nogen, der har haft held med opdateringsfil fra Samsung for et andet modelnummer f.eks.?

Tjah, sådan er det nu engang - som Klaus nævner - med Samsung. Man KAN ikke forvente at få et færdigudviklet TV, men må åbenbart leve med manglende/fejlagtige funktioner, som først løses/rettes, når det passer Samsung, eller tilstrækkelig mange kunder klager.

M.h.t. at benytte firmware'n fra en anden model, så må det på det kraftigste frarådes, da det i bedste fald kan fjerne funktioner, i værste fald kan gøre TV'et ubrugeligt!

M.v.h.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2015 kl. 12:57

Hvilken kortlæser, CI eller CI+? Jeg har nemlig samme problem med CI+ men ikke med CI, så CI+ modulet blev sat i min Gigablue PVR som ikke har problemer med denne type modul.
Så skift modulet til et CI og jeg tror dine problemer er forsvundet.

Flemming

Redigeret af fltk - 18-Juli-2015 kl. 13:01
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
hyldal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hyldal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2015 kl. 01:21
Hej Flemming

Ja, det er en CI+ kortlæser. Vil prøve at få det byttet til et CI.
Til top
Sokar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Oktober-2007
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sokar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2015 kl. 12:31

Hej Flemming

Ja, det er en CI+ kortlæser. Vil prøve at få det byttet til et CI.

Hej hyldal,

Fik du ombyttet din CI+ kortlæser til en CI udgave? Og hvis du gjorde, afhjalp det så problemet?

Jeg har nemlig samme problem med et andet Samsung produkt (en Samsung BD-H8900 optager).
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu