|
Samsung UE48JU7005 kan ikke afspille optaget TV |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | |
hyldal ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Juli-2015 Status: Offline Point: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej Flemming
You See havde ikke et CI på lager længere, men så studerede jeg lidt videre og fandt ud af, at en CI+ kortlæser trods alt har nogle væsentlige fordele f.eks. er skiftehastigheden mellem kanalerne forbedret i forhold til CI. Jeg kontaktede derfor Samsung support, der som ventet var meget venlige og ville vende tilbage med nyt om, hvornår nyt firmware ville løse problemet. Der er igen som ventet så desværre gået et par måneder siden og jeg har intet hørt. Jeg lever videre med de ekstra 100,- om måneden for leje af You See boks indtil videre.
|
|
![]() |
|
jbl ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-November-2013 Sted: København Status: Offline Point: 262 |
Du har ikke prøvet at rykke Samsung for en tilbagemelding?
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10506 |
Hvor har du så "studeret" det? Det passer nemlig ikke. CI+ har overhovedet ingen fordele - kun ulemper. CI+ er, som jeg har skrevet andetsteds, noget som fanden har skabt. Det er noget af det mest forbrugerfjendske indenfor TV-/recorderverdenen. Det er ene og alene udviklet for at tilgodese film- og reklameindustrien. Flemming Redigeret af fltk - 17-September-2015 kl. 17:54 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10506 |
Der findes jo masser af andre forhandlere af CA moduler. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Sokar ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2007 Status: Offline Point: 18 |
Kender du til nogle specifikke steder, hvor de forhandler CA moduler, der ikke benytter CI+? For nu har jeg søgt lidt rundt hos diverse online forhandlere, og kan kun finde CI+ moduler. Redigeret af Sokar - 18-September-2015 kl. 08:43 |
|
![]() |
|
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
![]() |
|
Sokar ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2007 Status: Offline Point: 18 |
Har lige skrevet til dem for at høre om det er CI+, og om de har CI moduler liggende. |
|
![]() |
|
Kan det passe at CI ikke understøtter HD kanaler, og at man skal have CI+ til det?
Jeg har haft skrevet til proshop.dk og happii.dk for at høre om de har et CI-modul (og ikke et CI+ modul). De har begge svaret tilbage med nedenstående links, der skulle være et CI-modul, men skriver samtidig at den ikke kan bruges til HD kanaler. http://www.proshop.dk/Fladskaerms-TV-Tilbehoer/NEOTION-Yousee-CA-modul-2416056.html https://www.happii.dk/Fladskaerms-TV-Tilbehoer/Yousee-CA-modul/2416056 Jeg har altid været af opfattelsen at mpeg2/mpeg4 og SD/HD ikke havde nogen indflydelse på CA-modulet, men er det forkert antaget? Redigeret af Sokar - 18-September-2015 kl. 11:30 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Selvfølgelig kan det bruges til HD, dem jeg har er ikke CI+, og de virker helt som de skal. (You See). |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Og jeg kan også bekræfte at de virker med Stofa. CI+ har intet med HD eller SD at gøre. Det er alene et redskab som film- og reklameindustrien har udviklet til at styre hvad vi kan optage og om vi kan spole/springe forbi reklameblokke i optagelser. Så undgå CI+ så vidt muligt. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
|
En kort update:
Jeg fik byttet mit CI+ modul med en kammerat, der havde et ældre CI modul, han brugte i en enhed der ikke kunne optage. Nu kan jeg fint optage, så det så ud til at problemet udelukkende var relateret til CI+ vs. CI modulet. ... Kan i øvrigt stadigvæk fint se HD kanaler
![]() |
|
![]() |
|
jbl ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-November-2013 Sted: København Status: Offline Point: 262 |
Kan det virkelig være rigtigt at det ikke er til at opdrive et CI modul?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |