recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung UE48JU7005 kan ikke afspille optaget TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung UE48JU7005 kan ikke afspille optaget TV

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
hyldal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Juli-2015
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hyldal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2015 kl. 16:56
Hej Flemming

You See havde ikke et CI på lager længere, men så studerede jeg lidt videre og fandt ud af, at en CI+ kortlæser trods alt har nogle væsentlige fordele f.eks. er skiftehastigheden mellem kanalerne forbedret i forhold til CI. Jeg kontaktede derfor Samsung support, der som ventet var meget venlige og ville vende tilbage med nyt om, hvornår nyt firmware ville løse problemet. Der er igen som ventet så desværre gået et par måneder siden og jeg har intet hørt. Jeg lever videre med de ekstra 100,- om måneden for leje af You See boks indtil videre.
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2015 kl. 17:38
Du har ikke prøvet at rykke Samsung for en tilbagemelding?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2015 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af hyldal hyldal skrev:

men så studerede jeg lidt videre og fandt ud af, at en CI+ kortlæser trods alt har nogle væsentlige fordele f.eks. er skiftehastigheden mellem kanalerne forbedret i forhold til CI.

Hvor har du så "studeret" det? Det passer nemlig ikke. CI+ har overhovedet ingen fordele - kun ulemper. CI+ er, som jeg har skrevet andetsteds, noget som fanden har skabt. Det er noget af det mest forbrugerfjendske indenfor TV-/recorderverdenen. Det er ene og alene udviklet for at tilgodese film- og reklameindustrien.

Flemming

Redigeret af fltk - 17-September-2015 kl. 17:54
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2015 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af hyldal hyldal skrev:

You See havde ikke et CI på lager længere

Der findes jo masser af andre forhandlere af CA moduler.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
Sokar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Oktober-2007
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sokar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2015 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Der findes jo masser af andre forhandlere af CA moduler.

Flemming

Kender du til nogle specifikke steder, hvor de forhandler CA moduler, der ikke benytter CI+?

For nu har jeg søgt lidt rundt hos diverse online forhandlere, og kan kun finde CI+ moduler.

Redigeret af Sokar - 18-September-2015 kl. 08:43
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2015 kl. 09:05
Til top
Sokar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sokar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2015 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Måske her.
http://www.parabolshoppen.dk/CA-Moduler

Har lige skrevet til dem for at høre om det er CI+, og om de har CI moduler liggende.
Til top
Sokar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sokar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2015 kl. 11:29
Kan det passe at CI ikke understøtter HD kanaler, og at man skal have CI+ til det?

Jeg har haft skrevet til proshop.dk og happii.dk for at høre om de har et CI-modul (og ikke et CI+ modul). De har begge svaret tilbage med nedenstående links, der skulle være et CI-modul, men skriver samtidig at den ikke kan bruges til HD kanaler.

http://www.proshop.dk/Fladskaerms-TV-Tilbehoer/NEOTION-Yousee-CA-modul-2416056.html
https://www.happii.dk/Fladskaerms-TV-Tilbehoer/Yousee-CA-modul/2416056

Jeg har altid været af opfattelsen at mpeg2/mpeg4 og SD/HD ikke havde nogen indflydelse på CA-modulet, men er det forkert antaget?

Redigeret af Sokar - 18-September-2015 kl. 11:30
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2015 kl. 12:05

Selvfølgelig kan det bruges til HD, dem jeg har er ikke CI+, og de virker helt som de skal. (You See).
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2015 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Selvfølgelig kan det bruges til HD, dem jeg har er ikke CI+, og de virker helt som de skal. (You See).

Og jeg kan også bekræfte at de virker med Stofa. CI+ har intet med HD eller SD at gøre. Det er alene et redskab som film- og reklameindustrien har udviklet til at styre hvad vi kan optage og om vi kan spole/springe forbi reklameblokke i optagelser. Så undgå CI+ så vidt muligt.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
Sokar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sokar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2015 kl. 10:33
En kort update:

Jeg fik byttet mit CI+ modul med en kammerat, der havde et ældre CI modul, han brugte i en enhed der ikke kunne optage. Nu kan jeg fint optage, så det så ud til at problemet udelukkende var relateret til CI+ vs. CI modulet.

... Kan i øvrigt stadigvæk fint se HD kanaler Smile
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2015 kl. 10:38
Kan det virkelig være rigtigt at det ikke er til at opdrive et CI modul?
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu