recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung ue55es8005 ghost
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung ue55es8005 ghost

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 22:35
"standard" mode kan eliminere en del af bleed problemerne, eftersom der er noget ekstra dimming i "standard" mode som dæmper sorte baggrunden. I film mode er det værre, eftersom dimming er slået fra der. Flatpanels indstillinger er rimelige,  men alle de entusiaster jeg har  skrevet med, bruger standard mode til kalibrering. Jeg syntes da også selv, at standard mode er bedre, mere skarpt end film mode.

Hvis jeg ikke kunne få noget godt ud af "standard" mode, så havde jeg helt sikkert kontaktet Samsung mht. mine bleeding, cloud problemer.

Men hvor meget bleed, clouding er for meget?

Redigeret af Moef - 06-December-2012 kl. 22:36
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

"standard" mode kan eliminere en del af bleed problemerne, eftersom der er noget ekstra dimming i "standard" mode som dæmper sorte baggrunden. I film mode er det værre, eftersom dimming er slået fra der. Flatpanels indstillinger er rimelige,  men alle de entusiaster jeg har  skrevet med, bruger standard mode til kalibrering. Jeg syntes da også selv, at standard mode er bedre, mere skarpt end film mode.

Det kunne være, at jeg skulle forsøge med dette. Måske kan jeg eliminere lidt, i forhold til den smule jeg kan se nu. Hvilket dog ikke er meget i min optik, og noget jeg klart kan leve med. Lægger egentlig ikke rigtig mærke til det, medmindre jeg lige prøver at kigge efter det. Hellere dette end et problem med plasma (desværre Cry)
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 09:17
Gunraf, du kan prøve med mine tv indstillinger til at starte med. Jeg syntes de fungere fint. Du kan jo altid ændre lidt på dem, hvis det er nødvendigt:

Picture Mode Standard
Backlight 5

Contrast 90
Brightness 45
Sharpness 20
Color 50
Tint G50/R50
Screen Adjustment Screen Fit

Advanced Settings
Dynamic contrast Off
Black Tone Off
Flesh tone 0
RGB mode off
Color Space Custom
Red: 43,0,0
Green: 0,53,0
Blue: 0,0,59
Yellow: 52,50,0
Cyan: 0,51,51
Magenta: 45,0,50
White Balance: on
R-Offset: 27
G-Offset: 25
B-Offset: 24
R-Gain: 5
G-Gain: 25
B-Gain: 20
10p white balance off
Gamma 0
Expert pattern off
xvYCC off
Motion lighting off
Black enhancer off

Picture Options
Color tone Warm 2
Digital Noise Filter Auto
MPEG Noise Filter Auto
HDMI Black Level Normal

Film mode Auto2

Auto Motion Plus Clear (or Custom 10/5)
LED motion plus On

System/ECO Solution
ECO Sensor off

-------------------------------------

Husk også, at benytte seneste firmware (T-ECPDEUC-2003.4), som kan downloades fra Samsung, medmindre du har fået den online via wifi forbindelsen i tv'et. Her er et link til download versionen:
http://www.samsung.com/dk/support/model/UE40ES8005UXXE-downloads

Redigeret af Moef - 07-December-2012 kl. 09:21
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6334
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 09:26
Moef: Hvad indeholder firmwareopdateringen?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 09:30
Fejl retninger, eventuelle apps til smart hub, billedforbedring m.m. Det kan godt svare sig, at opdatere firmwaren, eftersom billedkvaliteten løbende forbedres.

Til top
Bøje_fra_nr_16 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-August-2012
Point: 333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bøje_fra_nr_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 09:41
Jeg har også lidt, men ses kun i et mørkt rum, og hvis jeg ser noget der ikke fylder hele skærmen, hvilket jeg sjældent ( aldrig ) gør. 

Det er prisen for billigere, tyndere og lettere skærme - ellers må man gi det mere og købe med fuldt backlight.

Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 07-December-2012 kl. 10:00
Til top
lbm_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2011
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lbm_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 10:23
Har også opdateret til nyeste firmware. Ingen forskel...
Til top
lbm_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lbm_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:

Jeg har også lidt, men ses kun i et mørkt rum, og hvis jeg ser noget der ikke fylder hele skærmen, hvilket jeg sjældent ( aldrig ) gør. 

Synes virkelig det er et fåtal at film der udnytter hele billedet... Confused
Til top
lbm_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lbm_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af Gunraf Gunraf skrev:

Det kunne være, at jeg skulle forsøge med dette. Måske kan jeg eliminere lidt, i forhold til den smule jeg kan se nu. Hvilket dog ikke er meget i min optik, og noget jeg klart kan leve med. Lægger egentlig ikke rigtig mærke til det, medmindre jeg lige prøver at kigge efter det. Hellere dette end et problem med plasma (desværre Cry)

Vil du ikke prøve at ligge nogen billeder op, så jeg kan få en idé af hvordan dit ser ud?.
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 17:24

Gunraf, du kan prøve med mine tv indstillinger til at starte med. Jeg syntes de fungere fint. Du kan jo altid ændre lidt på dem, hvis det er nødvendigt:

Super, tak. Det må jeg have testet af Smile Tror dog at min firmware er den nyeste, medmindre der er kommet en ny efter mandag aften i denne uge, hvor jeg modtog det.
Til top
lbm_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lbm_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af Gunraf Gunraf skrev:

Super, tak. Det må jeg have testet af Smile Tror dog at min firmware er den nyeste, medmindre der er kommet en ny efter mandag aften i denne uge, hvor jeg modtog det.

Husk at opdatere det manuelt via USB. Den finder ingen updates via WIFI. Gjorde den i hvert fald ikke hos mig.
Til top
Skowen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-September-2012
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skowen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 13:08

Wooah, MANGE TAK fordi du delte de indstillinger!! Clap Har kørt med dem på min 55ES7005 siden du postede, med undtagelse af "LED motion plus".

Langt bedre end hvad jeg ellers har prøvet (av-blog, flatpanels osv.) og jeg var ellers også helt tilfreds før.. Wink

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu