recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung ue55es8005 ghost
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung ue55es8005 ghost

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 14:17
Var så lidt da Skowen. Mine indstillinger er en blanding af forskellige pro kalibreringer jeg har fundet rundt omkring på nettet. Men udgangspunktet med, at kalibrere tv'et i "standard" mode, har vist sig at vøre en god ting, frem for "movie" mode. Ikke et ondt ord om det gode arbejde de lave på Flatpanels.dk, men jeg syntes ikke godt om deres "movie" kalibrering af tv'et. Jeg syntes ikke farverne, skarpheden og dybden i billede er så godt ved Flatpanels kalibreringen.

Nogen fortrækker lidt mere baglys, brightness. Men det er en smagssag hvad man bedst kan lide. Personligt har jeg prøvet baglyset på 6 & 7, men så syntes jeg billedet bliver for skarpt. Ellers er jeg også selv ganske godt tilfreds med farverne, som jeg syntes er naturlige. Gråtoner og hvid er jeg også glad for.

Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
Kapser Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-November-2008
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kapser Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2012 kl. 14:37
Hej alle.
Beklager jeg ikke har svaret tidligere. Som svar på tråden jeg har startet. 
Panelet er skiftet hjemme hos mig af en tekniker fra Samsung uden beregning. 
Det nye panel har ikke de lyse indfald fra hvert hjørne - dog er der stadig "hvide" skyer rundt omkring men i meget mindre grad. Så jeg vil sige min klage har været god nok. 
Det nye panel er noget jeg kan leve med, men er generelt skuffet over "top" modellen af Samsung viser sådan et billede. 
En anden ting jeg har oplevet er betragtnings vinklen som er helt vildt dårlig. Sætter jeg mig 1 meter til siden i stedet for lige på bliver sort niveauet hurtigt gråt. Det ser jeg meget tydeligt i de film som har netop sort bjælke i top og bund. Går man bare rundt og betragter billedet ser man også tydeligt forskel selv ved tv der fylder hele skærmen. 

Skulle jeg vælge i dag havde valget faldet på andet end dette TV. Designet er toppen, men er ked af overstående ting, som ser ud til at standart på denne model.  
Mit andet bud skulle være Panasonic Plasma - har et ældre fra 2008 som har i min smag et rigtig godt billede. Dog lidt svag i lysstyrken sammenlignet med Samsungen. 

Mvh Kasper 
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2012 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af Kapser Kapser skrev:

Hej alle.
Beklager jeg ikke har svaret tidligere. Som svar på tråden jeg har startet. 
Panelet er skiftet hjemme hos mig af en tekniker fra Samsung uden beregning. 
Det nye panel har ikke de lyse indfald fra hvert hjørne - dog er der stadig "hvide" skyer rundt omkring men i meget mindre grad. Så jeg vil sige min klage har været god nok. 
Det nye panel er noget jeg kan leve med, men er generelt skuffet over "top" modellen af Samsung viser sådan et billede. 
En anden ting jeg har oplevet er betragtnings vinklen som er helt vildt dårlig. Sætter jeg mig 1 meter til siden i stedet for lige på bliver sort niveauet hurtigt gråt. Det ser jeg meget tydeligt i de film som har netop sort bjælke i top og bund. Går man bare rundt og betragter billedet ser man også tydeligt forskel selv ved tv der fylder hele skærmen. 

Skulle jeg vælge i dag havde valget faldet på andet end dette TV. Designet er toppen, men er ked af overstående ting, som ser ud til at standart på denne model.  
Mit andet bud skulle være Panasonic Plasma - har et ældre fra 2008 som har i min smag et rigtig godt billede. Dog lidt svag i lysstyrken sammenlignet med Samsungen. 

Mvh Kasper 

Det er de endeløse meningers plads Tongue Jeg selv finder skærmen helt fin, og betragtningsvinklen er slet ikke et problem her. Jeg er tilgengæld glad for mit skifte fra VT50 til ES8005, fra plasma til LCD-LED.

Havde ellers haft plasma i 4 år på PX80, hvor alt fungerede (udover den blev for lille), men sådan skulle det ikke være mere i år 2012, fandt jeg ud på den 'hårde' måde.
Til top
Skowen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-September-2012
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skowen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2012 kl. 07:20
Oprindeligt skrevet af Kapser Kapser skrev:

En anden ting jeg har oplevet er betragtnings vinklen som er helt vildt dårlig. Sætter jeg mig 1 meter til siden i stedet for lige på bliver sort niveauet hurtigt gråt.

Hey Kasper,

Havde nogenlunde samme oplevelse indtil jeg prøvede Moef's indstillinger fra netop denne tråd. Prøv dem engang.. du vil blive behageligt overrasket.
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2012 kl. 07:27
Der sker et eller andet godt ved synsvinklerne i "standard" mode. De bliver bredere end i "movie" mode. Farverne udvaskes ikke ligeså let som i "movie" mode. Måske noget dimming halløj der er med til at beholde sort niveau i længere tid. "Standard" mode har noget mere billedforbedring slået til, som ikke findes i movie mode, hvor alt forbedring typisk er slået fra. Det er det rene mode som entusiaster fortrækker. Men ved ES8005 syntes jeg ikke Movie mode holder.

Vertikal synsvinkel er stadig dårlig her, altså hvis man står op og kikker ned på tv'et. Men hvis jeg sidder ned foran tv'et (som man normalt gør), er synsvinklerne rimelig ok. I hvert fald ligeså gode, og nok lidt bedre end på mit gamle Samsung C755.

Når jeg sammenligner "standard" mode billedet med mit gamle "movie" mode C755 billede, så står ES8005 billedet mere skarpt, og farverne er noget bedre. Ligeledes er sort, hvid også forbedret på Es8005. Så der er sket noget positivt på 2+ år mht. til billedkvaliteten mellem C755 & ES8005 :-)

Redigeret af Moef - 20-December-2012 kl. 07:39
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2012 kl. 08:00
Det er klart at billedet på ES8005 ser mere skarpt ud end dit gamle C755 hvis du kører den ene i standard og den anden i movie. Den ene indstilling bruger en god portion kunstig skarphed og den anden bruger næsten ingen.

Redigeret af Torben Rasmussen - 20-December-2012 kl. 08:00
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2012 kl. 08:09
Mit gamle C755 så ikke godt ud i standard. Der var movie mode langt bedre "out of the box". Men movie mode i Es8005 syntes jeg ikke er specielt godt "out of the box". Og jeg syntes ikke det bliver meget bedre med jeres movie mode kalibrering. Som sagt sker der bare et ellers andet godt i "standard" mode, hvor som du siger... alt software forbedring mv. er slået til.

Der er en del kalibrerings gutter som har lavet test og kalibrering i "standard mode", fordi det bare ser bedre ud i måske de flestes øjne. I hvert fald er de folk der bruger "standard" mode begejstret i forhold til hvad man kan i movie mode. Så kunstig skarphed eller ej, det dur ;)

Til top
Skowen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-September-2012
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skowen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2012 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Mit gamle C755 så ikke godt ud i standard. Der var movie mode langt bedre "out of the box". Men movie mode i Es8005 syntes jeg ikke er specielt godt "out of the box". Og jeg syntes ikke det bliver meget bedre med jeres movie mode kalibrering. Som sagt sker der bare et ellers andet godt i "standard" mode, hvor som du siger... alt software forbedring mv. er slået til.

Der er en del kalibrerings gutter som har lavet test og kalibrering i "standard mode", fordi det bare ser bedre ud i måske de flestes øjne. I hvert fald er de folk der bruger "standard" mode begejstret i forhold til hvad man kan i movie mode. Så kunstig skarphed eller ej, det dur ;)

For mig er det især den dimming der bliver aktiveret (på standard) der forbedrer oplevelsen.. Det er der intet af på movie setting, hvor jeg ikke kunne slippe af med det lidt "mælkede" billede.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2012 kl. 12:02
Min 6715'er syntes jeg også blive bedre i standard frem for movie mode. Det eneste problem er, at man så ikke har mulighed for at indstille 10p hvidbalance. Jeg gad godt vide hvad det er der gør, at hvide skær kun forekommer i en bestemt lys niveau.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-September-2012
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2012 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Gunraf, du kan prøve med mine tv indstillinger til at starte med. Jeg syntes de fungere fint. Du kan jo altid ændre lidt på dem, hvis det er nødvendigt:

Picture Mode Standard
Backlight 5

Contrast 90
Brightness 45
Sharpness 20
Color 50
Tint G50/R50
Screen Adjustment Screen Fit

Advanced Settings
Dynamic contrast Off
Black Tone Off
Flesh tone 0
RGB mode off
Color Space Custom
Red: 43,0,0
Green: 0,53,0
Blue: 0,0,59
Yellow: 52,50,0
Cyan: 0,51,51
Magenta: 45,0,50
White Balance: on
R-Offset: 27
G-Offset: 25
B-Offset: 24
R-Gain: 5
G-Gain: 25
B-Gain: 20
10p white balance off
Gamma 0
Expert pattern off
xvYCC off
Motion lighting off
Black enhancer off

Picture Options
Color tone Warm 2
Digital Noise Filter Auto
MPEG Noise Filter Auto
HDMI Black Level Normal

Film mode Auto2

Auto Motion Plus Clear (or Custom 10/5)
LED motion plus On

System/ECO Solution
ECO Sensor off

-------------------------------------

Husk også, at benytte seneste firmware (T-ECPDEUC-2003.4), som kan downloades fra Samsung, medmindre du har fået den online via wifi forbindelsen i tv'et. Her er et link til download versionen:
http://www.samsung.com/dk/support/model/UE40ES8005UXXE-downloads

Så fik jeg endelig indstillet efter dette, og må nu have det afprøvet Smile
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu