|
Samsung UE55F8005S ARC problem |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
ElCapitano ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-April-2011 Status: Offline Point: 145 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-November-2014 kl. 16:29 |
|
Jeg har et lille "ØV" problem med mit Samsung.
TV er forbundet til Yamaha A830 receiver via HDMI ARC. ARC er aktivt og virker upåklageligt. På HDMI OUT 2 er min projektor forbundet. Når vi benytter projektor med slukket TV, sender Samsung (som er i stby) et eller andet ARC signal til receiver, som sender lyden i TV mode og skifter til HDMI OUT 1. Dette sker nøjagtigt efter 2 timer? Hvis HDMI til TV er trukket ud sker dette ikke. Samsung siger: Vent på en firmware update! Måske jeg skal skifte TV? Hvad siger i? |
||
![]() |
||
Kimjor ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2008 Status: Offline Point: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har samme reciever, men dog H7005 modellen. Jeg oplever det ved at recieveren selv tænder efter et par timer hvor alt har været slukket. (Har ikke lige taget tid på om det er 2 timer præcist). Jeg tænkte om det har noget at gøre med Samsungs 'always on' feature, der hvor den reelt ikke er helt slukket men mere i standby.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Lyder som en meget fornuftig idé. ![]() Så slipper du også for at være testperson for Samsung. M.v.h. |
||
![]() |
||
ElCapitano ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-April-2011 Status: Offline Point: 145 |
|
Gennemgik lige opsætningen igen, igen, igen . :-)
Der var en 2 timers skærmskåner aktiveret. Ved ikke om den måske laver ballade. Det er da lidt tilfældigt med de 2 timer. Aaanywho . Tester nu, melder tilbage om 2 timer. |
||
![]() |
||
|
Problem solved
![]() Underligt at "Autobeskyttelsestid", som det så fint er oversat, laver rav i den når panelet er i standby. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Det er da normal Samsung logik.
![]() M.v.h. |
||
![]() |
||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
|
En sædvanlig gadedrengereplik fra Henrik B. Det seriøse indhold mangler desværre Redigeret af bentpetersson - 24-November-2014 kl. 17:18 |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
|
Har du prøvet at ændre til HDMI DVI tilslutning, der ikke overfører lyd. Eller/og kan det tænkes at du har forsøgt at lave en såkaldt universalfjernbetjening på den medfølgende TV-fjernbetjening? Noget tyder på at du via menuen har skabt en kontakt mellem enhederne Redigeret af bentpetersson - 24-November-2014 kl. 17:37 |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
||
|
Bent for pokker, vågn nu op mand!! Læse HELE tråden, inden du begynder at skyde efter andre - PROBLEMET ER LØST!! M.v.h. |
||
![]() |
||
|
Jeg ser det kun som en del af problemet, der er løst ved at lukke Autobeskyttelsestiden.
Så udelukker man jo hensynet til burn in, når TV fungerer uden projektor Redigeret af bentpetersson - 24-November-2014 kl. 18:43 |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
|
Nemlig Bent, det vil jo være ganske forfærdeligt sidde og se Ringenes Herre, eller andre film som varer over 2 timer. Så man må hellere huske slukke for tv'et og lade det få et hvil midt i filmen.
![]() |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
||
|
Vrøvl! Det drejer sig kun om stillbilleder. |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |