|
Samsung UE55JS8005 og digital lyd ud |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Landberg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Januar-2016 kl. 13:43 |
Hey
Har netop skaffet mig sådan et tv og det volder mig desværre store kvaler. Det er koblet til en Anthem receiver med HDMi ARC og tingene spiller godt sammen. Fjernsynet tænder receiveren og skruer op og ned og lyden er god. Så langt så godt. Jeg har koblet en Raspberry Pi med Kodi på HDMi 1, Apple TV på HDMi 2 og en Bluray-afspiller på HDMi 3. Mit problem er, at TV'et glemmer indstillingerne for lyd og ikke blot sender lyden videre fra kilden. Ser jeg f.eks. TV 2 kan jeg vælge "Dolby Digital" som lyd. Min receiver genkender signalet som Dolby Digital og alle er glade. Vælger jeg så at se en Bluray-film på HDMi 3 forstår fjernsynet så ikke, at lyden nu er DTS og ikke Dolby Digital og vælger så at spille PCM 2.0. Det lyder ikke ret godt i forhold til DTS.... Så kan jeg gå ind i Menu, Lyd, Ekstra indstillinger, Lydformat og vælge "DTS" og lyden er perfekt igen. Vælger jeg så at se TV 2 igen er lyden PCM 2.0 for nu forstår fjernsynet ikke, at TV 2 sendes i Dolby Digital og ikke DTS. Så kan jeg atter gå ind i indstillinger og ændre tingene. Men det er naturligvis ikke tilfredsstillende at skulle ændre på indstillingerne hver eneste gang jeg vælger ny signalkilde - for at få optimal lyd. Jeg kan naturligvis "bare" koble alle enhederne direkte til min receiver, men en af idéerne med fjernsynet var jo netop at slippe for at skulle vælge "HDMi" på fjernsynet, vælge "Bluray" på receiveren osv. med en større flok fjernbetjeninger. Gør jeg noget forkert eller er fjernsynet virkeligt lavet så dumt? Puha, håber på en løsning for ud over denne "deal-breaker" er fjernsynet godt nok fedt :-)
|
|
MVH
Thomas Landberg |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Et TV er faktisk ikke normalt lavet til den slags, det er ret forbavsende at du fra en externe enhed kan få Multikanal via TVet til SR, det er ikke det normale, 2.0 er det normale. Normalt tilsluttes externe enheder via SR. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Landberg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
Dette TV skulle netop have "passthrough" så det sender det uændrede signal videre til receiveren. Gjorde den det ville alt være godt.
|
|
MVH
Thomas Landberg |
|
![]() |
|
Kan i øvrigt supplere med, at jeg på fjernsynet kan se film via Netflix og med Dolby Digital som lyd. Det virker perfekt. Vælger jeg så ny kilde der spiller via DTS hopper det automatisk til PCM 2.0.
|
|
MVH
Thomas Landberg |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4118 |
Jeg ville da slutte min ATV og BluRay til receiveren istedet for til TV.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det er jo og det det normalt gøres. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Yes sådan gjorde jeg før, men jeg (og ikke mindst kæresten...) synes det var noget lettere hvis vi kunne klare det hele med fjernsynets fjernbetjening. Kobler jeg ATV og Bluray direkte til receiveren skal jeg først vælge AV på fjernsynet, derefter have fat i receiveren og så vælge den rette indgang på den. Det er sq lidt omstændigt og hvis det virkeligt er sådan med det nye fjernsyn som jeg oplever det, så må det sq retur, får det giver jo ingen mening at lave et fjernsyn med 4 x HDMi ind (samt en vejledning der anbefaler at man tilslutter en AV-receiver for bedre lyd...) hvis man alligevel ikke bør bruge HDMi-indgangene fordi de ødelægger lyden fra kilden. Det var netop p.g.a. at min Pana VT30 lavede al lyd ud til PCM 2.0 at jeg byttede til det her Samsung. Fail.
|
|
MVH
Thomas Landberg |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Sådan en Anthem, den har ikke mulighed for "Scenes"?
Min Yamaha har flere programmerbare "scener", hvor jeg kan vælge: TV, Radio, Blu-ray o.s.v. Så skifter TV og receiver automatisk, ved tryk på én knap. M.v.h. |
|
![]() |
|
Skalle06 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
Få en Logitech remote, så du med et tryk får alt tændt til de rigtige indgange og styrer alt med en remote - inkl. ATV. Meget kone venligt.
|
|
![]() |
|
Reciveren har ARC, og det har TVet også, begge enheder har også CEC, så når Reciver tændes vil TV også tænde. BD afspiller har også CEC, og ATV skulle også, så tænder man f.eks for BD afspiller, så tænder Reciver og TV, TV skifter til HDMI. Det samme skulle også ske med ATV. Vil man se TV, så tænder man det, og Reciver tænder, og skifter Input på Reciver. Så det er ikke svært. Det kræver bare at det er sat korrekt op. |
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Igen svarer du i vest, når der spørges i øst! Hvordan vil du have at Thomas skal kunne tænde for blu-ray/atv, med sin TV Remote?? M.v.h. |
|
![]() |
|
Hvis afspilleren er af samme fabrikat som TV er det ikke et problem, når det nu er sagt, så kommer man et godt stykke med HDMI/CEC, men der er da nogle begrænsninger som dog ikke er værre end man gør dem til. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |