recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung UE55JS8005 og digital lyd ud
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung UE55JS8005 og digital lyd ud

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2016 kl. 19:09
Nu kender vi intet til afspillerens fabrikat, men må formode at det ikke er en Samsung. Og ATV'en er jo da slet ikke.

Når nu Thomas melder ud, at de vil kunne betjene med én fjernbetjening, så hjælper det jo ikke noget at begynde at tale om, at det handler om opsætning. Og det hjælper da slet ikke noget, at tale om begrænsninger, da Thomas netop spørger ind til at undgå disse!

M.v.h.
Til top
Landberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Landberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2016 kl. 19:18
Der kommer mange gode forslag, men jeg kan lige prøve at være lidt mere præcis: Det er ikke et problem at få lyd eller billede fra ATV, Blu ray osv. Mit eneste ønske, I-landsproblem eller ej, er at jeg gerne vil kunne nøjes med én fjernbetjening - den til mit tv - til at styre det hele. Jeg er med på, at jeg kan få perfekt lyd vil at koble ATV osv. til min receiver, men så kræver det enten, at jeg både bruger fjernbetjeningen til mit tv og til min receiver og det var netop det jeg ville undgå. Har faktisk en Harmony liggende, men igen - det burde kunne virke med det her Samsung. Det eneste Samsung skal gøre er at sende et uberørt signal videre (passthrough) i stedet for at begynde at kloge i om det er DTS, Dolby Digital eller hvad signalet nu engang er. 
Det ser i øvrigt ud som om det "kun" er et DTS-problem så at sige. Vælger jeg Dolby Digital og efterfølgende ser en kilde, f.eks. DR1, med PCM 2.0, så "husker" fjernsynet at f.eks. TV2 er Dolby Digital. Det er kun hvis jeg ser en kilde med DTS og efterfølgende hopper tilbage til en Dolby Digital-kilde at fjernsynet bliver forvirret og så vælger PCM. I øvrigt spiller den alt fra den indbyggede Netflix-app med Dolby Digital, så den del er god nok. 
MVH

Thomas Landberg
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2016 kl. 19:34
Havde du nu valgt stort set alt andet, end en Anthem, så havde du kunnet benytte receiverens fjernbetjening til TV og øvrige enheder.

M.v.h.
Til top
culrich Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-December-2008
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér culrich Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2016 kl. 09:20
Hej Thomas,

har selv samme skærm og ikke mindst problem.

Underligt nok er der ikke auto på passthrough, dvs man skal manuelt ind i lyd indstillinger og vælge det korrekte format AC3 eller DTS.

Hvis din kilde ikke matcher får man blot PCM 2.0 ud. Det virker latterligt at denne automatik ikke er indbygget, men har i hvert fald ikke kunne finde det.

Så der er vist snart tid til en 4K understøttet forstærker :-)

/CU
Nordjylland - 9510 Arden
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Landberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2016 kl. 19:23
Update...

Har været i kontakt med Samsung support i dag. Det fungerede ret godt :-)

Supporteren mente, at fjernsynet ikke burde gøre sådan her og sender en tekniker ud. 

Har i øvrigt netop prøvet med Metallica live på Bluray. Den er med DTS og lyden er super. Skiftede så min disk ud med Mission Impossible II, der er med Dolby Digital og fjernsynet kvitterer med PCM 2.0 indtil jeg indstiller lyden til Dolby Digital... Er godt nok spændt på om de finder en løsning. 
MVH

Thomas Landberg
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2016 kl. 21:04
Teknikeren kan opgradere til nyeste firmware, ikke andet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Landberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2016 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Teknikeren kan opgradere til nyeste firmware, ikke andet.

Klaus

Vi må se. Det har nyeste firmware og det var supporteren klar over, så jeg tror og håber ikke de spilder en teknikers tid ved at køre herud for at konstatere at det var nyeste firmware. 
MVH

Thomas Landberg
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af Landberg Landberg skrev:

Har i øvrigt netop prøvet med Metallica live på Bluray. Den er med DTS og lyden er super. Skiftede så min disk ud med Mission Impossible II, der er med Dolby Digital og fjernsynet kvitterer med PCM 2.0 indtil jeg indstiller lyden til Dolby Digital... Er godt nok spændt på om de finder en løsning. 

Så skulle du prøve at sætte BluRayen til din receiver og DTS HD Master eller Dolby TrueHD, så vil du få endbu bedre lyd.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu