recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung UE55MU8005 ikke tilfreds :(
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung UE55MU8005 ikke tilfreds :(

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Oakie Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Oakie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung UE55MU8005 ikke tilfreds :(
    Sendt: 03-August-2017 kl. 14:01
Hej

Jeg har købet sådan et her:

https://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/UE55MU8005XXC/samsung-55-4k-uhd-smart-tv-ue55mu8005 til erstatning for mit 8005 samsung plasma fra 2011 til  8k... Men jeg er absolut ikke tilfreds med billedet ifht plasmaen... Jeg ser meget sport og film, er der nogen der har et alternativ.... Jeg har prøvet at rode lidt med billede indstillinger, men kan ikke finde nogen steder mht til picture settings...

MVH

OAK


Redigeret af Oakie - 03-August-2017 kl. 14:02
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2017 kl. 15:22
MU8005 skulle være 2017-udgaven af KS8005 - så du kan til en start bruge de anbefalede settings for den model. 

Fx fra Flatpanels: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1439453137
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2017 kl. 15:29
Det her er meget bedre, når du kommer fra plasma

https://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/OLED55B6V/lg-55-4k-uhd-oled-smart-tv-oled55b6v

Redigeret af Brixen - 03-August-2017 kl. 15:31
Venlig hilsen
KB
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2017 kl. 15:33
Nej, MU-serien svarer ikke til KS-serien fra sidste år. Du skal nærmere op i Q-serien før de passer overens. Du kan ikke bruge indstillingerne fra KS8005 til et MU8005. MU kan eksempelvis slet ikke matche KS på lysstyrke ved HDR-afvikling.

Her er indstillinger til MU8000 (som hedder MU9000 i USA, hvor anmeldelsen er fra):
http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/mu9000

Redigeret af Torben Rasmussen - 03-August-2017 kl. 15:34
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Oakie Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Oakie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2017 kl. 18:16
Det ryger tilbage igen, mit plasma fungere fint, og 55" er nok lige i underkanten, så selvom jeg fik det til 8 k, er det ikke det værd imo....
Til top
Oakie Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Oakie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2017 kl. 20:00
Jeg har har købt et Sony KD65XE9005BAEP til 11111 i power i Tilst, nu håber jeg det er et bedre tv end fiaskoen fra samsung
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2017 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af Oakie Oakie skrev:

Jeg har har købt et Sony KD65XE9005BAEP til 11111 i power i Tilst, nu håber jeg det er et bedre tv end fiaskoen fra samsung

Jeg lurer på de samme fjernsyn.

- Kan du ikke huske at vende tilbage i tråden her, med en opdatering på dine oplevelser imellem Samsung og Sony, når du har haft lidt tid med XE9005'eren.

I øvrigt kan jeg anbefale denne compare funktion når men kigger efter nyt fjernsyn.

Til top
Oakie Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Oakie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2017 kl. 16:09
Tjo

Efter at jeg havde leget med diverse settings på Samsung'en i et par timer, var der bare noget ved billedet som var off. Jeg synes det var mat og kedeligt ifht til mit gamle Plasma. Derudover kunne jeg se, at det var dumt at smide penge efter en 55" når jeg i forvejen havde et 51". Da de mere eller mindre var af samme størrelse grundet Plasmaens tykkere ramme...
Så da jeg så Power havde Sonyen til 11111 slog jeg til, og det er IMO et meget bedre billede, men ikke ligeså godt som Plasma'en! Derudover var jeg lidt skeptisk overfor Android som tv platform, men det kører virkelig godt...
Jeg bruger mit tv til youtube, twitch, netflix samt sport, og der kan det sagten opfylde mine ønsker, da 65" er den rigtige størrelse efter ombygningen af stuen... Jeg ville allerhelst have haft et OLED, men jeg nægter at give over 10 k for et TV.... Og ja det her var så undtagelsen der bekræfter reglen, da tilbudet var for godt til at sige nej til Big smile.....

Oakie



Redigeret af Oakie - 04-August-2017 kl. 16:10
Til top
Antop Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-August-2017
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Antop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 16:44
Jeg overvejer samme tv. Vil du eventuelt give en tilbagemelding og fortælle om billedkvaliteten er bedre end Samsungs? 

På forhånd tak :-)
Til top
Oakie Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Oakie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2017 kl. 09:16
Tja nu er der gået en uge og jeg er rigtig glad for tv'et og ja billedet er væsentlig bedre en Samsungs MU8005. Android tv er jeg rigtig glad for, da jeg har en android telefon, så der spiller øko systemet rigtig fint sammen. Jeg bruger tvet til netflix, youtube og twitch. Derudover ser jeg meget sport, som det håndtere helt fint.... Jeg undre mig dog lidt over sonys PIP funktion, da man faktisk ikke kan se to kanaler samtidig som på min 3 år gamle samsung 7005. Lyden er medio i bedste fald, men jeg har en soundbar sluttet til, så det gør ikke så meget.....
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu