recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung UE65F6475 netflix 5,1 problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung UE65F6475 netflix 5,1 problem

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
sømsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sømsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2014 kl. 12:29
Jeg er ikke helt med....
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2014 kl. 13:35

Jeg bruger ARC, og da jeg inftil for en måned siden havde Netflix, var der heller ikke 5.1 når der blev set film. Kunne som skrevet kun få det når Recorderen blev brugt i stedet for.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2014 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af sømsen sømsen skrev:

Jeg er ikke helt med....

Hvad bruger du optisk kabel til? (eller rettere, hvorfor?)
Er dit TV ikke forbundet til din Denon receiver med HDMI kabel?
Til top
sømsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sømsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2014 kl. 14:08
Fordi der bag på recieveren er en optisk indgang der hedder tv audio. Jeg har kun hdmi game og cd tilbage som ledige porte på min receiver. Men det burde vel heller ikke betyde noget med et optisk kabel?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2014 kl. 14:33

Fordi der bag på recieveren er en optisk indgang der hedder tv audio. Jeg har kun hdmi game og cd tilbage som ledige porte på min receiver. Men det burde vel heller ikke betyde noget med et optisk kabel?

Nej.. Men stop lige en halv.. Du har misforstået noget.

Din Denon receiver har HDMI out (den har faktisk to HDMI out, men kun den ene har ARC). Deri går dit HDMI kabel til dit TV.. Altså HDMI med ARC.. Eller rettere, det burde det gøre.
Kablet skal gå til HDMI porten med ARC på TVét, (det er vistnok HDMI 2, ellers så står det i manualen).

Når du bruger HDMI ARC, så kan du få lyden FRA TV TILBAGE til Denon receiveren, og ud i dine højtalere tilsluttet receiveren. Jeg formoder det er det samme du gør med det optiske kabel?

Nu fortæller jeg dig bare, at det kan du gøre udelukkende med HDMI kablet. Du behøver ikke dit optiske kabel.

Dit TV skal nok selv finde ud af, at du bruger HDMI ARC, men det er muligt du har fået pillet ved indstillinger i forbindelse med det optiske kabel, så du lige skal sætte TVét tilbage til standard, som netop er HDMI ARC.

Prøv så om ikke du får 5.1 lyd fra Netflix. Det burde virke.

I det øjeblik du bruger det optiske kabel, så selvom det bør virke, så er du pludselig inde i nogle forhold, som kan gøre, at du kun får stereo lyd. Derfor bør du undgå det, synes jeg. Det er unødigt.

Til top
sømsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sømsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2014 kl. 14:59
Det prøver jeg..
Til top
sømsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sømsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2014 kl. 15:36
Jeg har hørt et rygte om at netflix ikke understøtter sourround via netstik men kun via kabel. Det skulle være grunden til det ikke virker, men det virker jo hos andre. Nogen der kan bekræfte det?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2014 kl. 16:02

Jeg har hørt et rygte om at netflix ikke understøtter sourround via netstik men kun via kabel. Det skulle være grunden til det ikke virker, men det virker jo hos andre. Nogen der kan bekræfte det?

Ahmm, hvad snakker du om? Netstik/kabel..

Lad os lige få det helt på plads. Netflix er en streaming tjeneste, som KUN kan nåes hvis du har adgang til internettet og abonement.

Hvis du kan se Netflix på dit TV, så virker det!
Til top
sømsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sømsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2014 kl. 19:15
Ja det var måske nok lidt volapyk jeg fik skrevet der........

En engelsk supporter fra Netflix sagde at grunden til det ikke virkede var at jeg brugte appen på samsung tv'et. Det kører via netværks kabel, og understøtter ikke sourround.

Hvis jeg havde en samsung bluray afspiller der kunne afspille netflix ville det virke da den kører med et antenne kabel.......

Jeg har lige sat min søns ps3 til tv'et og får her fint sourround ud fra netflix, så det dræber vel supporterens teori.

Så det må vel næsten være noget med det optiske kabel.

Hvis jeg nu brugte HDMI ARC (HDMI4 på tv'et), så skal tv vel sættes over på hdmi 4 for at billedet kommer frem, eller hvad ?? (også når jeg ser almindelig tv)

Redigeret af sømsen - 17-September-2014 kl. 19:28
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2014 kl. 20:00

Det er da en værre gang sludder at lukke ud, Netflix er via nettet, uanset om det er Wi-Fi eller via et Rj 45, og som skrevet virker det med en Recorder og en BD afspiller, bare ikke af ukendt grund på TVet.
Angående brug af ARC, det fremgår af manualerne til dit udstyr.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2014 kl. 11:03

Ja det var måske nok lidt volapyk jeg fik skrevet der........

En engelsk supporter fra Netflix sagde at grunden til det ikke virkede var at jeg brugte appen på samsung tv'et. Det kører via netværks kabel, og understøtter ikke sourround.

Hvis jeg havde en samsung bluray afspiller der kunne afspille netflix ville det virke da den kører med et antenne kabel.......

Jeg har lige sat min søns ps3 til tv'et og får her fint sourround ud fra netflix, så det dræber vel supporterens teori.

Så det må vel næsten være noget med det optiske kabel.

Hvis jeg nu brugte HDMI ARC (HDMI4 på tv'et), så skal tv vel sættes over på hdmi 4 for at billedet kommer frem, eller hvad ?? (også når jeg ser almindelig tv)

Sømsen - gør dig selv den tjeneste, at tage een ting ad gange, og hold igen med konklussionerne indtil du har overblik over det. 
Lige pt. mangler du mest af alt at sikre dig dit TV og receiver er sat korrekt sammen.

HDMI kabel fra Denon receiver HDMI out. 
(med ARC. Det er den der sidder længst til venstre, når du står foran receiveren).

Til TVét HDMI indgang. 
(med ARC. Det er vistnok HDMI 2, men ellers kan du se det på HDMI stikkene i TVét. Der står ARC ved den der har HDMI)  

1. Det næste du skal, det er at fjerne/klippe/bukke/bøje og smide det optiske kabel væk. Brug det aldrig igen, medmindre du finder decideret argumenter der taler FOR det optiske. Som jeg ser dit setup, (Denon receiver og Samsung TV) så har du IKKE noget at bruge det til. Så ud med det. Det forvirrer mere end det gavner.

2. Sikre dig at dit TV er sat til at sende lyden ud via HDMI. Det er mig bekendt standard, men det er ikke helt samme model jeg har, så det kan være du lige skal gå ind i menuen og sikre dig det.

3. Tjek din receiver ikke er sat til et obskure opsætning, når du får lyden tilbage fra TVèt og ind i receiveren. Igen burde det virke med standard indstillingerne. Men du kan have rodet i noget i forbindelse med det optiske, som gør at receiveren nu laver 5.1 lyden om til stereo.

4. Læn dig tilbage og nyd det. For det burde som sagt virke.
Godt nok bruger jeg ikke Netflix specielt meget på mit TV. Men de gange jeg har prøvet, der har jeg fået 5.1.
Til top
sømsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sømsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2014 kl. 10:51
Løsningen var at mens filmen kører trykkes på menu på fjernbetjenigen. I indstillingerne vælges lydindstillinger. Den stod til PCM og ændres til dolby digital....wupti.....stædigheden sejrede....

Inden nexflix startede stod lyden på tv til dolby digital, men ændre sig åbenbart til PCM på netflix starter.

(og jeg kører stadig med optisk kabel)
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu