recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung Viasat HD boks optimal opsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung Viasat HD boks optimal opsætning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung Viasat HD boks optimal opsætning
    Sendt: 28-Februar-2013 kl. 23:39
Hejsa!

Jeg er ikke helt opdateret i min viden om parabol, og viasat, så er der nogle som kan give nogle gode råd Smile

Jeg har en Samsung Viasat HD Boks, en parabol med 2 lnb, hvad er de optimale settings i boksen.. pt kører jeg med følgende:

std transponder:
frekvens - 12054
Polarisation - Vertikal
Symbolrate - 27500
FEC 3/4

LNB Indstillinger
LNB-type - universal
antal LNB - 2 LNB
Frekvens Lav - 09.750 GHz
Frekvens Høj - 10.600 GHz
DiseqC-PortA - Astra4 5E
DiseqC-PortB - Astra 1 19,2E

en signaltest på eks frekvens 11.747 vertikal giver en styrke på 35%, og signalkvalitet på 100%, der er fin billede på den kanal, der skriver den tuner låst på signal. der er billede

en signaltest på feks 11.727 horisontal giver signalstyrke på 36%, men signalkvalitet på 0% ingen billede og tuneren kan ikke låse på signalet

Som jeg lige kan se det er der ikke billede på de horisontale kanaler, men mens der er på de vertikale, det er i et sommerhus.. og sidst jeg fik den nye hd boks sat op kørte både de horisontale og de vertikale... der er lavet måling på parabolen for optimal indstilling.. men der tabes nok en del i kablerne... men hvad gør jeg forkert i opsætningen siden jeg ikke får de horisontale kanaler loadet ind... når de nu har været der...
Det ser ud til at være det samme på såvel viasats kanaler som free-to-air kanalerne



Redigeret af rhsin - 28-Februar-2013 kl. 23:41
Mvh

René
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 10:15

Hej Rhsin.

Der skiftes mellem H og V ved at modtageren sender 18V DC ud til LNB for H eller 14V DC ud for V. 

Så jeg kan ikke pege på hvor fejlen logisk skulle ligge.
Du skriver at det gælder begge LNB, det skulle udelukke en fejl i et af LNB.
Jeg kan ikke rigtig forestille mig en fejl i DISEqC switchen som sender 14 volt igennem, men ikke 18 volt?

Jeg kender ikke din Samsung Viasat HD Boks, men syntes at en signalstyrke på 35-36% lyder lavt?
Er der en anden der kan bekræfte hvad den normalt ligger på?

Men er det muligt at vinden har skubbet til Parabol skålen og at den derfor trænger til en efterjustering?
Det må være mit bedste bud og det passer også med at adskellige LNB er bedre enten Vertikalt eller Horisontalt.
Så hvis Parabol skålen har forskubbet sig og de LNB du bruger er bedst Vertikalt, så kan du lige netop modtage de Vertikale
transpondere, men ikke de Horisontale?

Ellers er der måske noget der kan være anderledes, end du tror og beskriver?

Det er vel ikke sådan at lige meget om modtageren vælger H eller V sender LNB altid kun V ned, og så gør det for begge LNB?
Det er ikke sansynligt, men her er to link med sateliterns transpondere:



Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 01-Marts-2013 kl. 10:15
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 17:43
Hej Carsten!

Jeg har talt med en antennemand som siger han er næsten sikker på det er lnb som er gået i stykker, så det skifter han i næste uge, også har jeg bedt ham om at se om han kan finde forbedringer på føringsvejen, for omkring 38-43% er det højeste jeg har set heroppe på parabolen som den stod.
For 3 uger siden fik jeg den målt af min svoger som har måleapperat til at se om positionen var optimal.. og det var den dengang.. og selv der var signalstyrken kun så lav som før nævnt... så nu får jeg forhåbentligt forbedret føringsvejen.. også skiftet lnb.. så håber jeg det løser sig :)
Mvh

René
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu