recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung vinder test
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung vinder test

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Benitez Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Sjovt... jeg synes ellers altid man som Plasma ejer skal lægge øre til, at man har købt forældet teknologi, ringe teknik, dårligt billede samt noget der ikke er fremtid i... at det lgiefrem skal være flovt, at have købt Plasma.

Omend Irev's fremtoning er uheldig så har han altså ret i det han skriver tit og ofte. Plasma har bare bedre billede det er et definitivt faktum.

At der så kan være visse parametre der hælder mig LCD er en anden side af sagen.. Har fx. lige set en Samsung topmodel i dag..1080p model. Kanon flot billede, flotte farver.. det synes jeg virkelig.. men sort kunne det ikke vise. Så dermed er det udelukket til filmbrug. Men derimod perfekt til computerbrug.

Bruger 80% af alle fladskærmsejere TV'et som computerskærm eller hvorfor er der en overvægt af LCD'ere?

Eller er det mon bare reklamerne's skyld.. ?

Hej

Kan jo kun svarer for mig selv. Men jeg kan bedre lide det synes jeg "mere realistiske" billede på en LCD, synes det er bedre for mine øjne. Men kræver et LCD i den gode ende, enig....

Derudover vil jeg sige at den høje opløsning, design, og ingen risiko for "Burn ins" også talte med da jeg skulle vælge. Jeg skulle også bruge den til X-box 360 kom også ind over. Jeg er enig med dig i at sort er bedre på plasma, men for mig er det ikke afgørende. Når jeg ser tv, lægger jeg ikke mærke til det, synes mit LCD har udemærket sort.

Til sidst vil jeg sige, at min fornemmelse er at LCD i en eller anden form er fremtiden, og det betød også noget for mit valg. Det eneste plasma tv jeg vil eje er Pioneer, og de koster altså kassen, hvis de ikke er paralelimporteret. Pioneer har både fantastisk billedekvalitet og fantastisk design, men er genrelt for kostbare synes jeg.

Så M86/87 i 40" er et godt alternativ for mig, godt billede og flot design til rimelige penge :-)

Benitez
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 18:19

Mit næste TV bliver også et LCD, men ikke til stuen.. derimod til computeren.

Det Samsung jeg så i dag, 1080p,  (kan ikke huske modellen) var helt perfekt til computeren. Men jeg brøds mig ikke helt om film på den. Farver mv. stod flot, men det havde ligesom et "mat skær" over sig i billedet og så var der lige det med den sorte der var mere grå. Men flot var det - flottere end jeg har set på noget andet LCD.

Plasma derimod oplever jeg som utrolig realistisk. Perfekt farver og sort, god dybde mv. Jeg kan ikke genkende det du skriver med, at LCD'en har mere realistisk billede desværre.

Derfor anbefaler jeg stadig plasma til filmbrug og LCD til spil, computer mv.

Jeg kunne godt frygte, at LCD er fremtiden.. men så håber jeg altså de får styr på den sorte. Det er bare ikke godt nok til mig. Desværre.

Til top
Benitez Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 18:33

Til stort filmbrug har du måske ret, det er da et mere "farveægte/farverigt" billede, men når LCD er så godt med som de er med Samsung M86/87 og de nye Sony LCD kan jeg godt "nøjes" :-)

Jeg synes de er tæt på billedekvaliteten i plasma, plus et flottere design end de billige plasma. Derudover der muligheden for at tilslutte pc :-)

Benitez
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af Benitez Benitez skrev:

Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Hej!

Vurderet af B.T......samt en "billed-expert" fra HFk.......VOR HERRE TIL HEST siger jeg bare,så bliver det sgu ikke meget mere useriøst.(Det skulle da lige være E.B sammen og bladet GEAR

Har mere end svært ved at tage en "expert" alvorlig-når han repræsenterer et firma som ikke engang forhandler plasma skærme

LREV

Det er ufatteligt som plasmatyraniet lever herinde. Alle mulige tosser der bare forguder Plasma rakker ned på alle der ikke har samme syn på sagen. Det er blevet sådan at man nærmest skal være flov over at foretrække LCD, eller? ikke at jeg er det vil jeg lige understrege.

At så læse du sviner BT, Hi FI kluben, Ekstra bladet og Gear til er da lige til grine af. Kunne vi ikke høre HR. "superekspert" i billede og lyd, hvad din baggrund er, hvorfra kommer din fantastiske viden og indsigt, er du uddannet indenfor området???

Eller er det når det kommer til stykket mangel selvværd der gør, at man kan komme med så barnlig en udmelding?

Sys faktisk at du er en lille smule ubehøvlet over for mig,og du har iøvrigt også misforstået mig TOTALT.Og hvis du sidder og håber på at jeg "sviner" igen,må jeg skuffe dig.

Dette indlæg var bestemt ikke et udtryk for PLASMA TYRANNI.....jeg sys bare ikke at det er særligt seriøst når man kalder sig DK bedste specialbutik på området,at man så overhovedet ikke har plasma i sit sortiment.

Jeg sys til gengæld at det er utroligt som mange lcd ejere(tilhængere) farer totalt i flint,hvis man vover at mene at plasma er ubetinget bedre.Og....Hvis du sys at det er en "barnlig udmelding" at kalde B.T,GEAR,E.B for useriøse-ja så er jeg bange for at vi to er så langt fra hindanden som man overhovedet kan komme

p.s....gør mig den ringe tjeneste at skrue bare en anelse ned for det CHARME-FILTER du har monteret...tror du er ved at "overstyre" det.

"alle mulige tosser"...er det mig du mener?

Og hvem er det som jeg har "rakket ned på herinde"?

Og ham som mangler "selvværd"og kommer med "barnlige udmeldinger" er det også mig?

Uddyb venligst....!

lrev

Redigeret af lrev - 29-Maj-2007 kl. 19:01
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 19:02

Til stort filmbrug har du måske ret, det er da et mere "farveægte/farverigt" billede, men når LCD er så godt med som de er med Samsung M86/87 og de nye Sony LCD kan jeg godt "nøjes" :-)

Jeg synes de er tæt på billedekvaliteten i plasma, plus et flottere design end de billige plasma. Derudover der muligheden for at tilslutte pc :-)

Har du set PX70 ? IMHO pænere end Samsung. Synes der er en god blanding af grimme LCD og Plasma'er..

Mit Plasma er også tilsluttet min PC, men til HTPC brug = helt perfekt.

Til top
Benitez Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Hej!

Vurderet af B.T......samt en "billed-expert" fra HFk.......VOR HERRE TIL HEST siger jeg bare,så bliver det sgu ikke meget mere useriøst.(Det skulle da lige være E.B sammen og bladet GEAR

Har mere end svært ved at tage en "expert" alvorlig-når han repræsenterer et firma som ikke engang forhandler plasma skærme

LREV

Det er ufatteligt som plasmatyraniet lever herinde. Alle mulige tosser der bare forguder Plasma rakker ned på alle der ikke har samme syn på sagen. Det er blevet sådan at man nærmest skal være flov over at foretrække LCD, eller? ikke at jeg er det vil jeg lige understrege.

At så læse du sviner BT, Hi FI kluben, Ekstra bladet og Gear til er da lige til grine af. Kunne vi ikke høre HR. "superekspert" i billede og lyd, hvad din baggrund er, hvorfra kommer din fantastiske viden og indsigt, er du uddannet indenfor området???

Eller er det når det kommer til stykket mangel selvværd der gør, at man kan komme med så barnlig en udmelding?

Sys faktisk at du er en lille smule ubehøvlet over for mig,og du har iøvrigt også misforstået mig TOTALT.Og hvis du sidder og håber på at jeg "sviner" igen,må jeg skuffe dig.

Dette indlæg var bestemt ikke et udtryk for PLASMA TYRANNI.....jeg sys bare ikke at det er særligt seriøst når man kalder sig DK bedste specialbutik på området,at man så overhovedet ikke har plasma i sit sortiment.

Jeg sys til gengæld at det er utroligt som mange lcd ejere(tilhængere) farer totalt i flint,hvis man vover at mene at plasma er ubetinget bedre.Og....Hvis du sys at det er en "barnlig udmelding" at kalde B.T,GEAR,E.B for useriøse-ja så er jeg bange for at vi to er så langt fra hindanden som man overhovedet kan komme

p.s....gør mig den ringe tjeneste at skrue bare en anelse ned for det CHARME-FILTER du har monteret...tror du er ved at "overstyre" det.

"alle mulige tosser"...er det mig du mener?

Og hvem er det som jeg har "rakket ned på herinde"?

Og ham som mangler "selvværd"og kommer med "barnlige udmeldinger" er det også mig?

Uddyb venligst....!

lrev

Hej

Min opfattelse at dit indlæg er, at du kalder BT, EB, Gear m.fl. useriøse, og udtryk som "vor herre til hest" og såkaldte experter, betyder for mig ikke meget andet end foragt for disse kilder. Om det så er fodi den ene har valgt plasma fra skal jeg ikke kunne sige, men for mig er det"barnligt", at tale ned til andre og latterliggøre dem fordi de ikke har samme holdninger som en selv.

Hvis du vil kalde det "Charme" og ubehøvlet er jo så din tolkning, men jeg synes faktisk at det er lige nøjagtig hvad du selv udtrykker?

At vi så aldrig bliver enige er en anden sag, men kan se at andre her på sitet også synes dine formuleringer er "uheldige"

Jeg kunne da godt tænke mig at vide, hvad din baggrund er for at kalde disse mennesker useriøse? er trods alt sikkert mennesker med en vis indsigt der eksempelvis er ansat i Hi Fi klubben, på Gear må man gå ud fra. At de er useriøse fordi de ikke har valgt at have plasma er vel også lig med, at vi andre der har valgt ikke at have plasma er "useriøse" eller?

Og inden du nu bliver alt for fornærmet, så er det måske en tanke værd, at når man melder firkantet og provokerende ud, så får man som regel også et tilsvarende svar.

Endelig vil jeg gerne sige, at du er i din gode ret til at have din mening og holdning, men det kan man godt ha' uden at latterliggøre andre. 

Benitez
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 21:15

Synes nu under alle omstændigheder,at Ottos indlæg rammer hovedet på sømmet mht testens troværdighedsproblem ? !

At Irev´s udsagn så er lige bombastiske nok - ændrer jo ikke v, at testen er tvivlsom.

Til top
Ole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

recordere.dk teamet

Oprettet: 04-April-2005
Point: 874
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 21:18

Hej i tråden.

Så tror jeg, at vi har fået diskuteret nok, hvad I synes om hinandens stil, så dér må I godt indstille skydningen.

Diskussion om kildekritik - som heldigvis er ved at tage over i indlægene - er derimod velkommen. -Prøv blot at undlade at køre i ring

...Ole

Moderator, recordere.dk
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2007 kl. 07:15

Hej!

Der er en som mener at mit indlæg var "for bombastisk"-og en anden mente at mine indlæg generelt er "uheldige".

Men der er ikke en eneste som mener at der er noget forkert i at kalde mig for div. som "barnlig" ,eller at jeg har et "lavt selvværd"...eller at der er noget galt i at beskylde mig for at "rakke alle med en anden mening ned".....til trods for at det er totalt forkert?

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2007 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af lrev pו jobbet lrev pו jobbet skrev:

Hej!

Der er en som mener at mit indlזg var "for bombastisk"-og en anden mente at mine indlזg generelt er "uheldige".

Men der er ikke en eneste som mener at der er noget forkert i at kalde mig for div. som "barnlig" ,eller at jeg har et "lavt selvvזrd"...eller at der er noget galt i at beskylde mig for at "rakke alle med en anden mening ned".....til trods for at det er totalt forkert?

lrev

Tja virker som om folk nästen har rottet sig sammen imod irev i denne tråd.

Tjo HFK er skam en interssant butik, de ved en del om deres egne produkter. Alt andet aner de intet til. Det er det indtryk man får på gammelkongevej.

Sälger HFK ikke plasma mere, har da selv set Pioneer derinde et par gange. De plejer da også at have en Hitachi/NEC plasma skärm som de gerne ville sälge mig. Underligt nok blev de småmobsede da jeg gerne ville se et tv billede på skärmen....

Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2007 kl. 14:09

hej!

Ved godt at der i nogle af deres afdelinger er udstillet nogle enkelte,men hvis du går ind på deres hjemmeside er der ikke et eneste.

Om det så er op til den enkelte butik ved jeg ikke,men jeg ved at Åboulevarden har lidt stående,men at Lyngby ikke har et eneste(sidst jeg var der i det mindste)...og det er også tydeligt at de der taler FOR lcd-og IMOD plasma.

Det må de også selv om...jeg har heldigvis øjne i hovedet-sys bare at det er underligt at man i denne kæmpe kæde forretning ikke har plads til plasma som en fast del af udvalget.....det virker trods alt som om at der er en hel del som stadig foretrækker det.

lrev

Redigeret af lrev på jobbet - 30-Maj-2007 kl. 14:10
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
christo(DK) Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2007 kl. 16:12

Hej alle sammen. Jeg er helt ny herinde, men nu vil jeg altså også være med

Jeg var inde  i HFK på Åboulevarden for et par uger siden, og spurgte hvorfor udvalget af plasme-tv var så ringe her i butukken. Hertil svarede han, at han personligt var mest til plasma, men at ledelsen i HFK satser mest på LCD.

De har dog dette lækre Samsung plasma-tv 50" hængende:

http://www.samsung.com/dk/products/tv/plasmatv/ps_42q96hd.as p?page=Specifications

Dette tv kunne jeg godt tænke mig, eller det herinde nok så berømte Pioneer 507xd. Jeg ved ikke hvilke er bedst

Sony KV-32FQ75E, Sony receiver STR-DB930, DVD Sony RDR-HX910
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu