recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung vs JVC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung vs JVC

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Rynke Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2006 kl. 19:15

Er der ikke nogen af Samsung folkene som allerede er gået med på fælleskøbet af 32" M71 der har noget at tilføje????????

Den eneste der er kommet med lidt er Bimsen men det er på et Toshiba, men det er ikke lige det jeg havde håbet på....... ellers godt forsøg Bimsen.

Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2006 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af Rynke Rynke skrev:

Hej Brian

Jeg bliver mere og mere sikker på at det er JVC´en jeg skal have. Men jeg havde håbet lidt på at nogen af den som købet LT-32X70 modellen i fælleskøbet ville komme lidt på banen. Der må være nogen som har lidt erfaringer de kan bidrage med.

Hvordan er det med tilslutning af evt. ekstern harddisk eller for den sags skyld en PC?

Mvh, Michael  

Alt efter grafikkortets i PC'erens kunnen, så kan du via D-SUB VGA stikket kører 1280 x 768, og via HDMI stikket kan du få billedet skaleret så det passer præcist til billedet, vil vil altid anbefale at køre PC via HDMI, især når du vil køre det som Media Center. 
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
Rynke Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2006 kl. 22:13

Hej Brian

Jeg har hørt en lille fugl synge om at man via USB´en i Samsung M71 kan tilslutte en ekstern harddisk. Jeg har en del billeder liggende på ekstern harddisk derfor ville det være praktisk, når je nu har samlet familien i sofaen, at kunne tilslutte denne direkte til skærmen uden en PC. Hvis jeg forstå det rigtigt det du skriver så vil jeg skulle igennem en PC på JVC skærmen for at kunne bruge min eksterne harddisk?

Mvh, Michael

Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2006 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af Rynke Rynke skrev:

Hej Brian

Jeg har hørt en lille fugl synge om at man via USB´en i Samsung M71 kan tilslutte en ekstern harddisk. Jeg har en del billeder liggende på ekstern harddisk derfor ville det være praktisk, når je nu har samlet familien i sofaen, at kunne tilslutte denne direkte til skærmen uden en PC. Hvis jeg forstå det rigtigt det du skriver så vil jeg skulle igennem en PC på JVC skærmen for at kunne bruge min eksterne harddisk?

Mvh, Michael

Ja der er ingen USB port på vores skærme.
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
CoolMLJ Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2006
Point: 294
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2006 kl. 09:21

Har selv hoppet med på M71, har set den billige model, den uden 100 hz teknologien i sig, og syntes at billedet står helt vildt skarbt.. og som andre herinde har skrevet, så skulle den havde en helt vild god tuner.

syntes folk hakker ned på lcd og samsung, men alt hvad jeg hører i de fysiske liv, altså venner og kolegaer er at deres samsung står helt vildt godt.

har en god ven som har købt en LE-40R72 og syntes at billedet står helt vildt godt, faktisk har han efter at havde indstillet det fået et bedre billed end sit gamle crt skærm siger han.

har også 2 kolegaer med en samsung skærm, disse er også total glade for deres skærm, og alle kender INTET til problemer med slør eller noget.

derudover er jeg hos en kunde hvor 4 af it medarbejderne har valgt at købe samsung, grundet det flotte billed og design.. så har kun hørt positivt om samsung, og syntes selv at den nye M serie har et bedre billed end jeg har set før, så jeg ville da klart hoppe med på fælleskøbet..

Lykkelig ejer af:

Forstærker : Denon X3400
Front: B&W CM8
Back: B&W M1
Center: B&W CMC
SUP: B&W 610XP

LG OLED B7 65"
Til top
Rynke Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2006 kl. 22:25

Hej CoolMLJ

Tak for dit indlæg, men jeg tror nok jeg mest er til JVC´en. Jeg er overbevist om at jeg ville bliv glad for Samsungen også men jeg har endnu ikke haft mulighed for at høre eller se 32" modellen af M71.

Til top
nubus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-September-2006
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2006 kl. 01:47
Oprindeligt skrevet af CoolMLJ CoolMLJ skrev:

Har selv hoppet med på M71, har set den billige model, den uden 100 hz teknologien i sig, og syntes at billedet står helt vildt skarbt.. og som andre herinde har skrevet, så skulle den havde en helt vild god tuner.

syntes folk hakker ned på lcd og samsung, men alt hvad jeg hører i de fysiske liv, altså venner og kolegaer er at deres samsung står helt vildt godt.

har en god ven som har købt en LE-40R72 og syntes at billedet står helt vildt godt, faktisk har han efter at havde indstillet det fået et bedre billed end sit gamle crt skærm siger han.

har også 2 kolegaer med en samsung skærm, disse er også total glade for deres skærm, og alle kender INTET til problemer med slør eller noget.

derudover er jeg hos en kunde hvor 4 af it medarbejderne har valgt at købe samsung, grundet det flotte billed og design.. så har kun hørt positivt om samsung, og syntes selv at den nye M serie har et bedre billed end jeg har set før, så jeg ville da klart hoppe med på fælleskøbet..

Designet hos Samsung ER flot, men at slå os i hovedet fordi vi er kritiske - det er da dybt urimeligt. Der er folk i dette forum som virkelig tør sige at et fladt og pænt tv ikke nødvendigvis giver et godt billede - og de kan ret præcist forklare, hvad problemet er ved Samsung. Falske opgivelser af alle mål og DNe er to ting.

Her får du en komparativ analyse af alt hvad Sony, LG, Philips, JVC, Sharp, Panasonic og Pioneer har. Du får input fra folk som har set de forskellige sæt med SD-visning (alm tv), DVD og HDTV endog med forskellige udsendelsestyper og med mørke/lys, lyd, ...

Men køb du bare dit Samsung - lad ikke viden stå i vejen for dig.
Til top
CoolMLJ Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2006 kl. 09:09

hej nubus.. nu syntes jeg at det er dig som hakker og slår i hovedt..

jeg har på intet tidspunkt hakket ned på nogen, eller sagt at deres mening ikke holder..

Jeg har KUN skrevet at man ikke skal se bort fra samsung blot fordi nogen har en dårlig oplevelse.

for indrømmet, havde jeg 20-30000 kr så havde jeg et pioneer pdp skærm hængende på min væg derhjemme, ingen tvivl om det, men når mit budget har ligget på maks 10000 ( dog fandt jeg lige 1000  da der kom et fælleskøb ) har jeg kigget meget på hvad jeg kan få for disse penge, ved godt at jeg kan få den ene eller anden skærm som en eller flere brugere herinde syntes er bedre, eller "bedste" skærm.

Men helt ærlig, giv mig da lige ret, det kommer jo helt and på den enkelte, hvilket billed, design, lyd, spec, osv han/hun kan lide.

F.eks. har jeg et lækkert 100 hz crt tv derhjemme, og selv om det i følge hvad men læser, skulle det havde et bedre billed end LCD og plasma, men syntes stadig at når jeg ser et godt LCD/PDP med godt tv signal står det bedre.

Syntes også at sonyen står godt, og at jvc står godt, men har svært ved at se den store forskel når jeg ser dem live..
det er blot min meninng

til rynke.

Hvilke JVC har du tænkt på. Vil selv gerne se lidt mere, har lidt tid endnu før jeg skal beslutte mig 100 %

Lykkelig ejer af:

LG OLED B7 65"
Til top
bohlendach Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Oktober-2006
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2006 kl. 09:17

Hej Rynke.

Man får svar som man spørger - og især afhængigt af hvem man spørger.

Det er velkendt at enhver forælder siger: "Mit barn er det smukkeste!"

Jeg tror du forstår.  Du virker kritisk i din vurdering.

Til top
CoolMLJ Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2006 kl. 09:24

vil lige tilføje...

Tag ud et sted hvor de har et stort udvalg, og gå der og sammenlign.

måske bliver det en helt anden skærm, måske plasma, måske... crt

hvem ved

Lykkelig ejer af:

LG OLED B7 65"
Til top
Rynke Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2006 kl. 20:31

Hej Bohlendach

Man skal vel være lidt kritisk når man skal ud og fyre 10 - 12.000 eller mere af på et TV.

Man få svar som man spørger.......Ja det kan man godt sige. Jeg spurgte bare på om der var nogen der kunne komme med lidt kommentar til to modeller. Jeg havde håbet lidt på at nogle af de folk som købte JVC´s LT-32X70 i fælleskøbet for ikke så længe siden kunne kom med lidt input........ jeg var selv meget tæt på at købe et på det tidspunkt (konen var ikke helt klar) og er stadigvæk mest til denne model. Ikke dermed sagt at Samsung ikke er et emne for DET er det, men jeg har ikke haft mulighed for at se det in action. Derfor havde jeg håbet på at nogle af de ca. 35 som har tilmeldt sig det igangværende fælleskøb af 32" M71 Samsung kunne komme med lidt input. 

Til CoolMLJ

Jeg tager en tur til Odense i weekend (Hifi/High-End messe)  så der skulle der være en chance for at se lidt forskelligt, men jeg er ret sikker på at jeg enten vælger JVC´en  LT-32X70 ellers hopper jeg nok med på fælleskøbet af M71 fra Samsung.

Til top
bohlendach Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Oktober-2006
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2006 kl. 20:59
Har i dag set LE-32M71 hos expert. Er dog ikke klar over, om den kan ses i alle expert-forretninger. Ellers kan du prøve med Hi-Fi Klubben - de har i hverttilfælde 40".

Og mon ikke begge TV kan ses på omtalte messe.

PS. med, det er velkendt at enhver forælder siger: "Mit barn er det smukkeste!" - hentydede jeg til JVC-repræsentanten.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu