|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
URTH4 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 39 |
![]() Sendt: 08-Juli-2007 kl. 12:50 |
Ja som emnet lyder står jeg som det er nu og vælger mellem Samsung og Panasonic (lcd vs plasma).
Jeg ved godt der har været oprettet mange af ligende spørgsmål, ehm og har også læst nogle af dem, men har ikke helt fået svar på alle mine sprøgsmål endnu. De 2 fjernsyn jeg har kig på er følgenede: Samsung 37 LCD-TV LE-37R82B http://www.easyshopping.dk/default.asp?mode=andrevare_info&a mp;id=4214&menu=Multi&menuid=249&catid=356 Panasonic 37" plasma TH-37PX70E http://www.geco.dk/product.asp?product=1045&sub=5&pa ge=1 Jeg var rimelig hooked på Samsung'en indtil jeg var inde i TapeConnection i Århus hvor jeg en M8 model fra Samsung og Panasonic TH-37PX71 - Sådan som han viste de 2 fjernsym frem, var det Panasonic'en der var den bedste til at vise et mere klart billede, vinkler osv. Men er sku kommet i tvivl nu. Han sagde nemlig at jeg skulle købe hos TapeConnection, for så ville jeg undgå parallelimport. Har så senere fundet ud af, at hos TapeConnection undgår man IKKE parallelimport, så står sådan lidt hvor meget lort har han hældt ud over mig? Har søgt en del på nettet, og der er jo 100 vis af meninger om hvad der er bedst af lcd og plasma, men har dog fundet en test med de 2 fjernsyn, hvor Samsung'en scorer 92% og Panasonic'en scorer 93% - Så er det værd at give 600 kr mere for "1%" ?? Samsung test: http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/lcd/Samsung_le37r87bdx.htm (det er jo godt nok ikke det samme navn, men har læst her inde at det skulle være lige meget hvad der kom efter R8 da det var samme skærm og specs???) Panasonic test: http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/plasma/Panasonic_th37px70.h tm Altså hvad ville "I" vælge og hvorfor? I må med glæde også godt komme med andre forslag til fjernsyn der ligger i ca samme prisklasse. Går ud fra den Samsung jeg har kigget på er parallelimport da jeg ikke kan finde den samsung.dk's hjemmeside. Så det skal jeg vel også passe på med? En anden ting jeg har læst mig frem til at, at på plasma kommer der burn-ins - dog er der ikke mange der har oplevet nogle permanente nogle. Men altså hvis der kommer et, jamen så skal vel bruge tid på at fjerne det med de råd som folk har givet her inde? Folk skriver at man ikke skal tænke over det, men jeg mener bare at når de kan forekomme så er det vel noget man bør tænke over?? Undgår man burn-ins etc. på lcd tv? Fjernsynet skal bruges til almindelig tv forbrug, dvd, xbox 360 og så film fra computeren af. Måske skal det også lige siges at vores analog signal ikke er det bedste her hvor vi bor, ved ikke rigtig om det har noget at sige om valg af tv?! Håber der er nogen der har lyst til at hjælpe mig med min lille problemstilling trods mit lidt lange indlæg ;) Mvh URTH4 |
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6290 |
![]() |
Hej URTH4 Først vijlda lige sige velkommen til Så min anbefaling herfra er PX70 , det har jeg ihvert tilfælde ikke fortrudt god jagt MVH |
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
Tape Connection køber både hos danske importører og i udlandet... |
|
mvh Christian
|
|
![]() |
|
URTH4 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 39 |
![]() |
okay, men er stadig lidt pissed over at han står og siger at netop lige PX71 ikke er parallelimport og de slet ikke har det..!
hopgreve Tak for svaret, tror også jeg er mest til Panasonic'en - men vil stadig gerne høre fra folk som skulle anbefale et andet tv :) |
|
![]() |
|
guvernator ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2006 Status: Offline Point: 176 |
![]() |
Hvis du har set begge tv live og selv fundet frem ti,l at du syntes panasonic`en er bedst. Hvad vil du så med test`s på internettet? Folk kan anbefale et hav, af forskellige tv, som de syntes er gode, men det er jo totalt ligegyldigt... Hvis du har været ude og kigge på forskellige tv og fundet et, du syntes er rigtig godt, så har jeg svært ved, at se hvad problemet er? Iøvrigt kan lidt logisk tankegang også hjælpe lidt.. prøv at se antallet af tråde omkring panasonic PX modellerne... mon ikk` det er fordi, det er noget af det bedste ligenu i 37" og til prisen.
|
|
![]() |
|
![]() |
jojo rolig nu, den tanke har skam også strejfet mit lille hoved ;)
|
|
![]() |
|
Norre ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 48 |
![]() |
Har selv en Pana "Snake-zone" PV60 som stadig er under indkøring, tror selv på, at de få slanger jeg har set skyldes forkert indstilling (sætter man den på frabriksinstillingen Auto eller dynamisk er der ingen! :S) samt dårlig mediekvalitet (Dvd'en køre over scart og kable-tv er analog). Efter jeg snakkede med en sælger i Hifiklubben som sagde, at samsung ikke ligefrem var det bedste og gå efter, han var selv plasma mand :) Men grunden sagde han, var at han selv syntes farverne var for skarpe, og sådan man så farverne på samsung skærmen, ligger noget mere fra virkeligheden end på en plasma skærm, hvilket da også er det indtryk jeg selv har. Farve er godt, for meget farve kan godt lige blive i overkanten. Samt LCD stadig lider af efterslæb, hvilket plasma ikke døjer med, i hvert fald ikke i samme grad. Endvidere, viste han mig, hvordan M8-serien fra samsung pixellere ved en eksplosion på noget HD materiale de havde kørende, samme sekvens viste han på en samsung plasmaskærm, og da så billedet noget mere realistisk ud, altså ikke pixelleret. Jeg havde først selv kig på en R8-serie fra Samsung, men valget faldt på PV60'eren, som jeg også havde kig på. Må sige, billedekvaliteten er uovertruffen i forhold til mit gamle crt, samt tror næppe jeg vil være i stand til at finde noget der er bedre til under 10k. Det skal dog lige nævnes, at der ikke kun er ros til denne skærm, noget den lider under, i hvert fald her i starten, er en forholdsvis lav kontrast og lysstyrke, køre med omkring 40% her i starten, men den skal hæves til omkring 50% her efter indkøring :) problemet kan dog være, at det kan være svært at se helt mørke ting (en der gemmer sig i mørket i en film) om dagen.
PX70 skulle være endnu bedre end PV/PX60, samt slangefri, så jeg vil helt sikkert sige du skal gå efter den, hvis ikke du skal bruge skærmen til at lege computerskærm, altså have den stående på desktop i mange timer i træk. Men igen, tror mere du skal gå efter hvad du selv føler for, det er jo dig der skal se på den, som allerede er sagt ;) Tests samt anbefalinger kan mest kun bruges som guideline, ikke alle øjne er ens jo og ikke alle har samme behov :) Redigeret af Norre - 09-Juli-2007 kl. 23:34 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |