recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jgjensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 376
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung
    Sendt: 04-December-2006 kl. 12:59

Hej,

Er der nogen af jer som har erfaring med Samsung fladskærme i str. 40" - 42" ?? Er meget positivt overrasket over deres alm. widescreen TV  32" som jeg selv har haft i 5,5 år nu og vil bare gerne høre hvad folks meninger er om deres fladskærms-TV. Gerne begrundet....tak på forhånd.

Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng
Philips DVD-R 5570H/58
Samsung HD-boks
Freecom 2 TB NAS
Buffalo 500 GB NAS
Denon AVR 800 amp
WD TV Live
D-Link DHP-P307AV Homeplug
Wii
iPhone 4
Til top
Jesper.wind Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2004
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2006 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af jgjensen jgjensen skrev:

Hej,

Er der nogen af jer som har erfaring med Samsung fladskærme i str. 40" - 42" ?? Er meget positivt overrasket over deres alm. widescreen TV  32" som jeg selv har haft i 5,5 år nu og vil bare gerne høre hvad folks meninger er om deres fladskærms-TV. Gerne begrundet....tak på forhånd.

Hej

Jeg har selv et Samsung 40" fra 2005 61B serien, og er 110% glad for det, men det er lidt af et brændbombe spørgsmål du stiller.

Mange fabrikanter laver hvad jeg vil kalde A, B, C modeller osv osv. de er måske næsten identiske på det ydre, men men men. der er stor forskel.

Da jeg skulle vælge tv, læste jeg en masse test, anmeldelser osv, besøgte div. butiker for at se dem live (det var her jeg opdagede, at der findes A & B udgaver) Jeg var i en butik for at se på Samsungs EISA vinder, og fik et stk 40" fremvist - det var et Samsung......Ja, men det var bare ikke den model som havde vundet EISA prisen, men 51B udgaven, som slet ikke var på samme højde med 61B udgaven. Hvilket den unge mand i biksen, blev ved med at påstå - Det var også ret billigt, men det var ikke sagen.

Efter at have set den rigtige vare, købte jeg dyret på det store www, hos en qaf de danske butiker, og sparede 6-8000 kr.

Men bedøm selv, se dem live, og vælg ud fra det, men pas på priserne og A og B udgaverne.

Redigeret af Jesper.wind - 04-December-2006 kl. 15:44
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2006 kl. 15:50

Samsung............ jamen jeg har et skønt plasma 42´. Jeg er hammer tilfreds med det - på alle leder og kanter. Modellen er godt nok en ældre model (2005), men det overrasker mig stadig. Uanset hvad jeg hænger på af nye ting der hænger sammen med HDMI - jamen sikke et billede. (uanset hvad diverse pio interessenter vil mene).

Held og lykke med dit valg

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2006 kl. 15:54

("uanset hvad diverse pio interessenter vil mene)."

???

Forklaring udbedes...TAK!

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2006 kl. 16:14

Hej Irev gamle ven - tænkte nok at du ville komme på banen. Jamen hvis det ikker er gået op for dig, er det jo i dette forum kun pio der er noget værd- Tænk at du havde glemt det.

Selv tak

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
jgjensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2006
Point: 376
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2006 kl. 13:14

Tak for svarene....

Jesper.wind - mener du at A modellen er bedre end B modellen eller hvordan skal det forståes ?? Hvordan finder man hovede og hale i det hvis selv ekspedienten ikke kender til det ?? Syntes det var en jungle i forvejen, men det virker da virkeligt uoverskueligt hvis producenterne selv laver forskellige udgaver af de samme modeller man skal tage stilling til....

Jeg har tvunget mig selv til at sætte mig ind i det tekniske vedr. fladskærme fordi jeg vil købe det rigtige TV i første hug og ikke 'overbevises' af en smart sælger til at bruge 5000 kr. mere på et andet TV som jeg ikke ved om dækker mine behov eller om det bare er mer-salg....så jeg vil helt klart nok udvælge 2-3-4 modeller / fanrikater som jeg vil se live og bedømme ud der fra.

igen tak for svarene.....

Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng
Philips DVD-R 5570H/58
Samsung HD-boks
Freecom 2 TB NAS
Buffalo 500 GB NAS
Denon AVR 800 amp
WD TV Live
D-Link DHP-P307AV Homeplug
Wii
iPhone 4
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 658
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2006 kl. 13:19
Jeg har et Samsung LE-40R71b og er OVENUD tilfreds..

havde et 32" Samsung CRT topmodel før. og billedet er om muligt endnu bedre på mit nuværende LCD..

Så jeg kan kun sige gode ting om det.. Og så gør det jo ikke noget det ligner en million oveni.
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2006 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej Irev gamle ven - tænkte nok at du ville komme på banen. Jamen hvis det ikker er gået op for dig, er det jo i dette forum kun pio der er noget værd- Tænk at du havde glemt det.

Selv tak

Det tror jeg lige du skal tjekke med TICKER..

Køb dig et ordentligt tv her til JUL.....det ville klæ`dig,og jeg var fri for at læse dine sure opstød

Husk.......du har formentlig selv valgt det

Redigeret af lrev på jobbet - 05-December-2006 kl. 13:24
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2006 kl. 13:33

Irev... nu er jeg sgu ked af det, altså over at du vist skal have nye briller e.lign. Jeg skrev jo netop hvor hammer glad jeg er for mit SAMSUNG

Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2006 kl. 13:35

DE ER HELT NYE........alle 3 par!!

Men det er okay......hva`man ikke ved,har man jo ikke "ondt" af......som man siger(du har jo heller ikke en Pioneer stående ved siden af "raketten")

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
Jesper.wind Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2004
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2006 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af jgjensen jgjensen skrev:

Tak for svarene....

Jesper.wind - mener du at A modellen er bedre end B modellen eller hvordan skal det forståes ?? Hvordan finder man hovede og hale i det hvis selv ekspedienten ikke kender til det ?? Syntes det var en jungle i forvejen, men det virker da virkeligt uoverskueligt hvis producenterne selv laver forskellige udgaver af de samme modeller man skal tage stilling til....

Jeg har tvunget mig selv til at sætte mig ind i det tekniske vedr. fladskærme fordi jeg vil købe det rigtige TV i første hug og ikke 'overbevises' af en smart sælger til at bruge 5000 kr. mere på et andet TV som jeg ikke ved om dækker mine behov eller om det bare er mer-salg....så jeg vil helt klart nok udvælge 2-3-4 modeller / fanrikater som jeg vil se live og bedømme ud der fra.

igen tak for svarene.....

Hej igen

OK - A B, eller C. Sidste år havde Samsung en 40" LCD, som blev rost en del, var bla. EISA vinder osv. Dette var deres 61B model. Denne model havde en bror næsten indentisk 51B model enste forskel i design, er 61B sort kant forneden - 51B sølvkant forneden.

61B har klart et bedre billede (undskyld PIO boys  men Samsung & Philips slog selv jer sidste år) end 51B, vilket ses ret så tydeligt ved ren TV modtagelse. - 61B er ret så god hvad angår kontrast, og også her var der forskelle.

61B stod til 33.000 kr (dec. 2005) 51B stod til 24.000 (dec 2005) så ja LCD bølgen var igang, og mange valgte at sælge billigt (måske for billigt), og mange fortalte fejlagtigt at 51B var TIP TOP BLING BLING. 

Men for at gentage mig selv.

Se dem LIVE, og se dem med råt antenne signal (flere butikker køre med HD demo video, og det ser godt ud på alle skærme)

Mvh.

Jesper    

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu