Hej
Har lige bestilt et Samsung LCD (LE-32R71B) og et DVI-HDMI kabel til at forbinde mit computer til LCD'et.
Nu har jeg så lige læst på Samsungs FAQ, at:
"Many of Samsung's current models have a combined HDMI/DVI input jack. You cannot use the combined HDMI/DVI jack to connect your Samsung TV to your computer's DVI video output jack. Samsung TVs do not support DVI to HDMI computer video connections."
og et andet sted i FAQ'en stod det samme:
"You cannot use the HDMI/DVI jack on your TV to connect the TV to your computer. This jack is not compatible with the video output of a computer."
Inde under specifikationerne til Samsung R71 står der, at det er en HDMI-indgang der er på LCD'et.
Er der forskel på om det er en HDMI-i´ndgang eller en HDMI/DVI-indgang og kan det passe at jeg ikke kan tilslutte mit LCD til computeren med DVI - HDMI kabel, og altså må bruge et VGA-kabel i stedet?
Alt hvad jeg vil vide er bare om jeg skal afbestille kablet og bestille et VGA-kabel.
Desuden har jeg læst et sted at et VGA-kabel giver bedre billedkvalitet hvis man bruger computeren som DVD-afspiller, for gennem BGA-kablet kan opløsningen (1366x768) bibeholdes, hvilket DVI ikke kan. Nogen kommentarer til dette?
På forhåd tak.
/Rasmus