recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung-LCD Ingen DVI-tilslutning til pc?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung-LCD Ingen DVI-tilslutning til pc?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rasmusbak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung-LCD Ingen DVI-tilslutning til pc?
    Sendt: 17-Juli-2006 kl. 23:50

Hej

Har lige bestilt et Samsung LCD (LE-32R71B) og et DVI-HDMI kabel til at forbinde mit computer til LCD'et.

Nu har jeg så lige læst på Samsungs FAQ, at:

"Many of Samsung's current models have a combined HDMI/DVI input jack. You cannot use the combined HDMI/DVI jack to connect your Samsung TV to your computer's DVI video output jack. Samsung TVs do not support DVI to HDMI computer video connections."

og et andet sted i FAQ'en stod det samme:

"You cannot use the HDMI/DVI jack on your TV to connect the TV to your computer. This jack is not compatible with the video output of a computer."

Inde under specifikationerne til Samsung R71 står der, at det er en HDMI-indgang der er på LCD'et.

Er der forskel på om det er en HDMI-i´ndgang eller en HDMI/DVI-indgang og kan det passe at jeg ikke kan tilslutte mit LCD til computeren med DVI - HDMI kabel, og altså må bruge et VGA-kabel i stedet?

Alt hvad jeg vil vide er bare om jeg skal afbestille kablet og bestille et VGA-kabel.

Desuden har jeg læst et sted at et VGA-kabel giver bedre billedkvalitet hvis man bruger computeren som DVD-afspiller, for gennem BGA-kablet kan opløsningen (1366x768) bibeholdes, hvilket DVI ikke kan. Nogen kommentarer til dette?

På forhåd tak.

/Rasmus

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2006 kl. 00:15

Samsung'en kan kun modtage opløsningen 1360x768 med 1:1 pixelmapping over VGA indgangen. HDMI indgangen er beregnet til videoopløsningerne 720p og 1080i @ 50Hz og 60Hz.

Sagt kortere: brug et VGA kabel til PC tilslutning.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2006
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2006 kl. 08:16
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Samsung'en kan kun modtage opløsningen 1360x768 med 1:1 pixelmapping over VGA indgangen. HDMI indgangen er beregnet til videoopløsningerne 720p og 1080i @ 50Hz og 60Hz.

Sagt kortere: brug et VGA kabel til PC tilslutning.

Du siger de næsten selv Hvis dit grafikkort kan lave en rigtig 720p på DVI'en, så kan man jo godt Eksempelvis kan mit GeForce FX5950 godt med de nyere drivere, man skal bare ind i de avancerede indstillinger... Her kan du sætte 720p eller 1080i (og mit LCD skriver faktisk 720p når jeg sætter grafikkortet til 720p (og ligeledes, hvis jeg sætter det til en "standard opløsning" (eks 1280x1024) skriver den VGA).
Måske kan du arbejde videre med dette

/Martin
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2006 kl. 11:07

Tak for svarene

Så vil DVI-HDMI kablet altså virke OG GIVE DEN BEDSTE KVALITET (ift. VGA-kabel), såfrem mit grafikkort (har lige købt et brugt PNY GeForce 6600GT) kan lave 720p (er dette ikke godt nok 1280x720?).

Så skal jeg vel bare have fundet ud af om PNY GeForce 6600GT kan levere 720p. Nogen der kan hjælpe mig med det?

/Rasmus

Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2006
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2006 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af rasmusbak rasmusbak skrev:

Tak for svarene

Så vil DVI-HDMI kablet altså virke OG GIVE DEN BEDSTE KVALITET (ift. VGA-kabel), såfrem mit grafikkort (har lige købt et brugt PNY GeForce 6600GT) kan lave 720p (er dette ikke godt nok 1280x720?).

Så skal jeg vel bare have fundet ud af om PNY GeForce 6600GT kan levere 720p. Nogen der kan hjælpe mig med det?

/Rasmus

Hej Rasmus.

Hvis du installerer de nyeste driver fra nvidia.com, burde det være muligt. Så er det noget med Skærm indstillinger --> Avanceret --> Her kommer nogle Nvidia Settings lign ting (Og hvis du har de nyeste drivere, skal du et eller andet sted vælge klassisk kontrolpanel... mærkelige Nvidia) --> Vælg Display settings (eller noget der ligner (sidder lige på arb, hvor jeg desværre har et Radeon i laptop, så jeg kan ikke huske de præcise navne)) --> Her kan du se, at der sat et LCD TV til DVI-udgangen, herunder kan du vælge settings for TV'et, hvor man burde kunne vælge 720p. En anbefaling her: leg lidt med oversscan/underscan, så det passer på TV

Desværre er det ikke nok bare at lave en custom resolution, såsom 1280x720. Det vil dit TV bare se som VGA, vi skal jo have rigtig 720p, og det opnåes med ovenstående procedure

Ved godt at ovenstående er lidt vagt, men se om du kan regne den ud
Ellers så skriv lige her igen, så prøver vi at løse det

/Martin

Redigeret af ZkiiFreak - 18-Juli-2006 kl. 11:31
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2006 kl. 11:33

Tak for det.

Det må jeg prøve når TV'et engang dukker op, og hvis det alligevel ikke skulle virke, må jeg jo sælge kablet og købe et VGA-kabel.

/Rasmus

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu