|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
så vidt jeg ved er der ikke forskel mellem 7 og 8 serien udover de 200 hz.
deres 9 serie er så med local dimming til efteråret. |
|
![]() |
|
Lukket bruger 2 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 586 |
![]() |
Hmm..okay. Så virker det lidt tumpet, at lave en 8'er. Det skal jo alligevel slåes fra ! Har stadig ikke set en LCD skærm der kan udnytte de højere frekvenser på fornuftig vis. Det skader mere end det gavner.
|
|
![]() |
|
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
Der er RF remote til 8'eren og så er designet højnet en lille smule men vil
give Rysz ret i at jeg ville være meget lunken ved at købe 8'eren nu når man på 7'eren alligevel skal slå 100 hz fra.. |
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
de når vil op på 800hz inden oled begynder og overtage.
|
|
![]() |
|
nickyyyy ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2006 Sted: København S Status: Offline Point: 354 |
![]() |
Jeg så en LE40B755 igår, som jeg blev ret interesseret i. Billedet var meget skarpere end de andre tv og billedet virkede meget roligere. Regner med at det var de 200hz der gjorde at billedet stod mere skarpt? Kan sammenligne med LG 42lh5000, som også har et meget roligt billede, men dog ikke nær så skarpt som Samsungen.
Kan denne B755/750 anbefales? Overvejer den i 46", men ved ikke om Plasma ville være at foretrække, når jeg skal have analogt signal via YouSee? Mvh Nicky |
|
![]() |
|
Lukket bruger 2 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 586 |
![]() |
Billedet skulle nu gerne stå bedre når de 200 HZ er slået fra. Hertztallet har iøvrigt intet med skarpheden at gøre da det kun påvirker panoreringer. Og det som nævnt ikke til det bedre. Hvad billede så du på ? Forhåbentlig et TV-signal ? Vi har en del der kommer og siger de godt kan se, at skærmen bruger 100 Hz (det en 7'er vi har stående og det er så også slået fra) og det ofte imens setup'en står og spiller en BD med 24 Hz !!! Nu er jeg nok lidt farvet grundet mit branchestatus, men når du overvejer en 46" og det skal være Samsung, så tag lige og kig nærmere på plasma B855 i 50". Noget andet er så, at hvis du vil benytte analogt tv vil jeg gå i en stor bue udenom LCD. Hvad er grunden til du ikke benytter digitalt tv ? |
|
![]() |
|
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() |
Iflg. denne gut, så er der forskel på 7 og 8 serien. http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=10694& ;postdays=0&postorder=asc&start=200 |
|
![]() |
|
nickyyyy ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2006 Sted: København S Status: Offline Point: 354 |
![]() |
@ Rysz
Jeg er sådan set også mest til Plasma, men jeg syntes at LCD har forbedret sig meget de sidste par år. Har et 42PQ6000 som midlertidigt tv indtil jeg finder "the one" og der bliver jeg irriteret over dithering på skærmen og panoreringerne som er meget ringe. Når jeg ser de fleste nye tv med 200hz har de meget bedre panoreringsevner og det også på alm. tvsignal. Jeg har også kigget på b855, men har ikke fundet den live endnu. Ville meget gerne se den, men hvor?? Jeg er i tvivl om jeg vil vælge digitalt tv, da jeg lige nu har IPTV og ikke er tilfreds med det og da slet ikke udvalget kontra pris. Men har da overvejet at få digitalt hos YouSee, der hvor jeg skal flytte hen. Men har bare ikke hørt alt for gode ting om dette. Mvh Nicky |
|
![]() |
|
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
Du vil nok aldrig finde "the one" - det er kun i kærlighed vi bliver hængende ![]() I tv holder hun kun 2 år og så finder man en yngre og slankere model ![]() |
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
![]() |
Haha... Fed metafor!
Så lad os sige "The temporary One!" |
|
![]() |
|
![]() |
Nu har vi haft den til at hænge i butikken i knap 2 mdr. og jeg må tilstå jeg ikke kan se, hvorfor man skulle vælge en LCD/LED skærm som alternativ, hvis man er oppe i de størrelser. Prisen er den samme ca., men du får bare et væsentligt bedre billede på B855'eren. Angående Yousee så er det en helt anden debat, men jeg har benyttet Yousee i en del år med digitalt signal afterhånden og må tilstå jeg har problemer ind imellem ja, men kun en brøkdel af det der dukker op hos andre udbydere. Jeg har vendt den lidt på hovedet og konstateret at Yousee i mit tilfælde er den mindst ringe. |
|
![]() |
|
![]() |
Jamen så kunne det være jeg skulle ind og kigge i den lokale hifiklub. Formoder at de fleste har den. Har snakket med en herindefra, der ville af med sin. Han snakkede om at billedet ikke var lige så godt som på LCD/LED, så det er vel en smagssag?
Når jeg så nu er igang med at få et tv med dvb-c, så ku jeg jo ligeså godt prøve at få et kort til digitaltv :) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |