Det kan der ikke svares umiddelbart på, da alle formaterne er eller kan komprimeres ret voldsomt.
Mit umiddelbare bud er imidlertid H.264 eller Mpeg4. VC-1 er vistnok Sony´s eget HD format, såvidt jeg lige husker. Men igen er det afhængig af komprimeringsfaktoren.
Xvid (DivX) er jeg bestemt ikke tilhænger af. Selvom de i de senere år har gennemløbet en udvikling som har gjort, at det er bedre, så bliver jeg aldrig tilhænger af det. Måske det skyldes for meget er blevet misbrugt/smadret med dette format.
MPEG1 er vist nærmest ret ligegyldigt idag. Det brugte man i helt gamle dage til VCDérne (de tidlige Video CDére).
MPEG2 er en tidligt standard der blev udviklet til DVD brug.
MWV9 er jeg lidt i tvivl om det overhovedet er et format. Det er noget Microsoft noget. Og det er rigelig viden til mig

MPEG4 og H.264 er lavet decideret med henblik på HD film. To komprimeringsalgoritmer som skulle kunne komprimere meget tunge film (HD) ned i en tilpas størrelse, uden at det gik for meget ud over kvaliteten.
Ligesom formaterne, så handler det om kompromisser. Hvor meget eller hvor lidt data vil man have liggende. Det er afgørende for, hvilket format man vælger. En raw HD film i 1920x1080p vil fylde enorme mængder data. Ergo er man mere eller mindre nødt til at finde på en måde at komprimere det, for at få pladsen.
En sammenligning.
MiniDV (Digital Video) har såvidt jeg husker en båndbrede omkring 35MB i sekundtet. Og DVpro ligger vist helt oppe omkring 50MB. Dvs. uden komprimering, så fylder 1 times DVpro ca. 180Gigabyte, når man regner sådan lyn hurtigt på det. Det bliver en kort aftenfilm, hvis det skal ligge på en BD skive, eller der skal swappes ret mange skiver.
Ergo komprimere man så man kan komme ned i en størrelse der er til at have med at gøre. Og her er det mediet man lagre på, som bør være afgørende.
Hvis du kan leve med 1 times film fylder 180GB på din harddisk, så er det det du bør vælge, hvis du interessere dig for kvalitet.
Hvis du derimod synes at det er for meget, og sætter dig et mål der istedet hedder 18GB pr. time, så finder du det bedst mulige format der kan opfylde dit mål. Du behøver blot at vide, at hver gang du komprimere, så smadre du kvaliteten. Faktor 1:10 er voldsomt. Men hvis du aldrig har set andet end faktor 1:50 (eksempelvis hvad der mere eller mindre er populært med Xvid), så vil du nok stille dig tilfreds med noget der er bedre eller lige så ringe.
Det blev lidt langt her, men det korte af det lange er:
Du kan godt lave bedre kvalitet med Xvid end med H.264, hvis du vil betale pladsen.
Så derfor er det ikke lige sådan at svare på. Det er dig der bestemmer pladsen, og den er afgørende for kvaliteten.