recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sanyo Z3000 hvor stort lærred?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSanyo Z3000 hvor stort lærred?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 11:46

jeg synes personlig hvis man skal haver en projektor og lærred så skal man ikke under 100 ,,, da jef synes at den spring fra mit panasonik plasma 50 ikke er tilstraklig stor så jeg vile forsvare den enorme mer pris man  skal giver.... men vi er så¨forskelig så der er kin min subjektiv mining... jeg vile siger at en lærred på 100 er optimal for dem der gerne vile haver lidt ekstra og har støre stue så kan 110 også komer i tele... men alt der er støre and 110 vile jeg ikke køber da der bliver alt alt for stort..

i skal husker det at den krav som Otto stiler til bileder kvalitet er vesentlig højere and vi almendlig brugerer har behov for.. så alt er relativ..

hvor godt .. et godt bileder er ...

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 11:55
Otto har da ikke stor krav til billedekvalitet, han vil bare have et nogenlunde korrekt billede.
En grund til at han er "projektor fan".
en grund til han roser et pioneer tv er netop fordi den kan vise et nogenlunde korrrekt billede og han er lidt kold over for andre tv.
Men en god projektor er så bare endnu bedre.
en skærm og projektor skal bare vise et billede og vi skal nyde indholdet.
desværre er der ikke mange og vælge i mellem når vi snakker tv.
Så nej jeg vil går over 90-100 tommer med projektor til under 20.000 kr

Men det er op til en selv, men jeg vil også have kvalitet på mine 90 tommer.

Men vi kan jo håbe han selv skriver sin holdning til det

Redigeret af xcardman - 19-September-2009 kl. 11:58
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 13:59

Mht. til lærredstørrelse kommer det også an på afstand til lærredet efter min mening. Jeg har ca. 3,2 meter til lærred og 92" er stort og lige tilpas. Har haft et 95" tommer og det savner jeg ikke, men omvendt ville jeg heller ikke ned i 78" el.lign.

Mht. Z3000 ift. Z3 gik jeg selv fra Sanyo Z5 til Sanyo Z3000 og forskellen er som nat og dag i mine øjne = kæmpe opgradering. Stor forbedring i skyggedetaljer, skarphed, sortniveau, detaljer (720 til 1080 spiller nok en god rolle dér).

Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 14:38

jeg har nok et rum i ca din størrelse, 3meter bredt 4.x meter dybt, har et 92 " lærred og en Z3000 projektor, der er tab tension på lærred,så det fylder 2.40meter i bredden, så har lige 30 cm i begge sider, ligenok til en højtaler.

Z3000 som jeg har står KNALD skarpt i low lamp mode ved 92", er så glad for at jeg fik tilbudt et 92" lærred til 84" pris, grundet det var rendt tør for 84", for det er en PERFEKT størrelse, har testet på ren væg ved 3 meter bredt billede, det kan den altså også sagtens bære den Z3000, og det er endag på en rå væg.

JEG synes dog du skal holde dig til de 92", Sanyo´en blæser med en enorm lysstyrke, i forhold til alle andre jeg har set, og kan man holde den på low lamp mode, så er det også en meget lydsvag projektor

Redigeret af Rasmusdc - 19-September-2009 kl. 14:39
Til top
Zeeman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-August-2008
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

Mht. til lærredstørrelse kommer det også an på afstand til lærredet efter min mening. Jeg har ca. 3,2 meter til lærred og 92" er stort og lige tilpas. Har haft et 95" tommer og det savner jeg ikke, men omvendt ville jeg heller ikke ned i 78" el.lign.

Mht. Z3000 ift. Z3 gik jeg selv fra Sanyo Z5 til Sanyo Z3000 og forskellen er som nat og dag i mine øjne = kæmpe opgradering. Stor forbedring i skyggedetaljer, skarphed, sortniveau, detaljer (720 til 1080 spiller nok en god rolle dér).

Hvad er det mindste billede du kan lave på de 3.2 m ?

Jeg tænker nemlig også på at vil skifte min Z3 ud med en Z3000 og har 3.3 meter til lærred, og håber ikke at det er for langt væk til at lave et 92" billede med en Z3000, da ingen af delene rigtig kan flyttes.

Kan også forstå at det er værd at gå fra en Z3 til Z3000, det glæder jeg mig til

Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 19:40

Jeg sidder ca 3.80 M tra mit 110" lærred med min Z3000 og jeg ville ikke have det mindre.. Som skrevet tidligere så er der jo e grund til man køber projector.. ellers kunne jeg ligeså godt blive ved med at se mine film på mit 50".

Og z3000'eren har ingen problemer med lydstyrken til at drive mit lærred.. har faktisk min lampe på Half mode..

Til top
EvilHamster Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Juli-2009
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

jeg synes personlig hvis man skal haver en projektor og lærred så skal man ikke under 100 ,,, da jef synes at den spring fra mit panasonik plasma 50 ikke er tilstraklig stor så jeg vile forsvare den enorme mer pris man  skal giver.... men vi er så¨forskelig så der er kin min subjektiv mining... jeg vile siger at en lærred på 100 er optimal for dem der gerne vile haver lidt ekstra og har støre stue så kan 110 også komer i tele... men alt der er støre and 110 vile jeg ikke køber da der bliver alt alt for stort..

i skal husker det at den krav som Otto stiler til bileder kvalitet er vesentlig højere and vi almendlig brugerer har behov for.. så alt er relativ..

hvor godt .. et godt bileder er ...

Du er godt klar over hvor stor forskel der er på feks. et 50" og så feks. et 70" tommer lærred ikke? Det er en KÆMPE forskel!

Med den sidde afstand trådstarteren har ville jeg personligt ikke bevæge mig over 100". Du kan med garanti sagtens lave et 120" billede med projektoren, spørgsmålet er hvor godt det kommer til at se ud og om du kan holde ud at se på det.

Jeg sidder selv 3.3 meter fra lærredet med et 71" og ville ikke have det ret meget større. Det bliver simpelthen for uoverskueligt, hvis man "bare" går efter "større er bedre".

Redigeret af EvilHamster - 22-September-2009 kl. 20:29
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 20:49
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 21:05

hej evil....

jeg vil godt hvor stor forskel på 50  - 70- 90-100 tommer er... har 50 tom Tv samt projektor så jeg kan nemt læger med bileder størelse

jeg vil ikke hvad du bruger din projektor til ... om der er TV kigeri eller kun film/sport... hvis du bruger den til Tv så vile jeg giver dig rat at den ikke skal være støre.... men til   dvd/blurey samt fudbal kampe en gang imelem vile jeg minder at den ikke må være mindre and de ca 100...  her snaker vi om afstand  4 m  og mære  ...

man der skal siges at bileder støresle er noget man selv skal besteme hvad man synes er stor nok...

PS: jeg vil kun at jeg har sidste 2 år haft en 92 tommer lærred og nu når jeg skal skiftet den til ny en skal den ikke være mindre and 100 tommer... jeg sidder ca 4.5m fra den

Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 20:34

hej zapp

jeg kan ikke sender dig PM så her er web adrese ang pris på z3000

der var på den her sider

http://www.simplyelectronics.net/subcat.php?cid=5&sid=38

men nu koster der mere an igår aftes... de andre priser meget så man skal være heldig og rame rigtig tidspunkt...

nu er Panasonic PT-AE3000E  på tilbud

hilsen

sonny

Til top
Zepp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Maj-2008
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2009 kl. 18:10