recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Saphe One og iPhone 7 - BT autoconnect
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Saphe One og iPhone 7 - BT autoconnect

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Saphe One og iPhone 7 - BT autoconnect
    Sendt: 23-September-2019 kl. 23:53
Jeg har for nylig købt en iPhone 7 som erstatning for min iPhone 6. Aldrig én eneste gang haft problemer på hverken 5S og 6 med Bluetooth opkoblingen, og Saphe appen var ikke nødvendig at ha åben på iPhonen. Men efter anskaffelsen af 7'eren vil den nu ikke længere Bluetooth connecte automatisk uden at app'en er åbnet på iPhonen. Er telefonen i brug når jeg starter bilen, vil den dog gerne connecte som tidligere, også selvom app'en ikke er åbnet. 

Nogen der ved hvad der lige er sket med 7'eren i forhold til tidligere modeller når det kommer til Saphe One (Det er ikke iOS der er problemet, da jeg havde samme version på den gamle 6'er)? Om jeg skal aktivere et et eller andet i indstillinger jeg ikke skulle tidligere? Eller er jeg bare nødt til at ha det Saphe vindue liggende åbnet på iPhone 24-7, eller alternativt altid huske at aktivere displayet på mobilen når jeg starter bilen? Det var sgu lidt lettere tidligere, hvor det hele bare kørte problemfrit uden at skulle tænke på noget skulle være åbent eller aktiveres Smile


Redigeret af Tavruz - 23-September-2019 kl. 23:55
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2019 kl. 06:11
et problem de også beskriver hos saphe 

Du skal slette alle netværks indstillinger

Og parre den igen. Og ja også dine wifi koder mistes 
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2019 kl. 08:54
jeg løste det ved at slette appen

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4244
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2019 kl. 10:29
Eller ved at skifte batteri i Saphen. Mine connect problemer forsvandt med nyt batteri fra THansen.
Til top
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2019 kl. 17:12
Alle tre ovenstående ting er prøvet, og har selvsagt prøvet de forslag Saphe selv anbefaler i deres løsningscenter. Men problemet er altså ikke blevet løst af den grund Ermm
Til top
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2019 kl. 20:41
Slet ingen med en Saphe der har skiftet fra en tidligere til en nyere iPhone model, og oplevet denne pludselige manglende evne til at autoconnecte uden app eller skærm er åbnet?

Er strømforbruget mon det samme om Saphe app'en er åbnet eller ej? Jeg mener, den må jo også tidligere ha været aktiv et eller andt sted i baggrunden, siden den kunne connecte automatisk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4244
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2019 kl. 21:01
Jeg er nødt til at spørge, mener du at Saphe selv skal starte app op og tænde skærmen? For det gør den ikke. Jeg åbner tlf og appen, og når bilen flytter sig, gir Saphe lyd fra sig og opdaterer skærmen på tlf.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2019 kl. 21:14
har skifter flere Iphone modeller og bruger samme saphe. 

Har kun oplevet med ip7 at netværks indstillinger skulle slettes

Men åbner da aldrig app.    

Saphe connecter bare ved bevægelse af bilen og kvitterer med 2 bip
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2019 kl. 21:22
har du opgraderet til IOS 13 ?

Ios 13 har en ny setting for apps, hvor du skal tillade Bluetooth

Go til indstillinger, og scroll ned til Saphe, check:
Lokalitet: Altid
Bluetooth: slået til
Opdater spp i baggrunden: Slået til


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2019 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:



Saphe connecter bare ved bevægelse af bilen og kvitterer med 2 bip

Ja, connecter med Bluetooth, men er app’en ikke åbnet (i baggrunden), får du ingen advarsler....


Klaua
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2019 kl. 22:12
Det er jo netop det der er hele pointen (...og irritationsmomentet, selvom det selvfølgelig bare er at ha den åbnet 24-7) At jeg nu skal ha åbnet Saphe app'en før den vil connecte med Saphe enheden, det har jeg aldrig skullet med de tidligere iPhones (5S og 6) hvor det bare kørte helt af sig selv. Ikke én eneste gang har den misset at connecte med de klassiske to bip

Så nej KlausDM, det passer så ikke at den ikke vil give advarsler hvis app'en ikke er åbnet, ihvertfald ikke med tidligere modeller end iPhone 7. Noget kører jo så nok alligevel, selvom app vinduet ikke er åbnet på iPhonen, ellers lod det sig selvsagt ikke gøre at connecte overhovedet (Men igen, gør det så den bruger mindre strøm når app'en ikke er blevet aktiveret aktivt af mig selv?)


Redigeret af Tavruz - 25-September-2019 kl. 22:22
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4244
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2019 kl. 22:47
Jeg kan bekræfte at min Saphe connecter til tlf, den brummer som tegn på forbindelsen, uden at app er startet.

På korte ture hvor tlf ligger i lommen, advarer Saphe stadigvæk med alarmen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu