recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Saphe One og iPhone 7 - BT autoconnect
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Saphe One og iPhone 7 - BT autoconnect

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2019 kl. 22:53
Hvad mener du med korte ture og den ligger i lommen? Saphe advarer uanset om det er korte eller lange ture, eller om mobilen ligger i lommen eller andetsteds i bilen 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2019 kl. 23:00
At når jeg sætter mig i bilen, sættes tlf ikke i mobilholderen. Den forbliver slukket i lommen uden åben app.

Ja jeg skriver jo også at det er Saphe der gir alarmen. Tlf viser hvilken alarm, afstand og hastighed.


Redigeret af Munch - 25-September-2019 kl. 23:02
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2019 kl. 06:14
Åbner aldrig app.  Får altid advarsler.  Med bip. 

På en iPhone er det vigtigt, at Lokalitetstjeneste står til "Altid" for Saphe Link. Det betyder, at appen altid har lov til at tænde for GPS'en, men den gør det kun under kørsel. Vælger du "Ved brug", vil Saphe Link kun virke, hvis du tænder for appen og holder skærmen tændt på køreturen.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2019 kl. 09:51
Det er klart at Saphe app skal stå til “altid” i lokalitetstjenester. 

Hansie@ Når man holder tæt på andre med Saphe i bilen, spørger app om den skal connecte med en af dem. Så skal man trykke nej for at beholde egen connection. Hvordan undgår du den forvirring når du ikke bruger tlf?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2019 kl. 11:23
min er jo parret til telefon    så den spørger da aldrig til andre.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2019 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hansie@ Når man holder tæt på andre med Saphe i bilen, spørger app om den skal connecte med en af dem. Så skal man trykke nej for at beholde egen connection. Hvordan undgår du den forvirring når du ikke bruger tlf?

Det har jeg aldrig oplevet. Det til trods for at jeg ofte holder på parkeringsplads med måske 10 biler der alle har saphe.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2019 kl. 15:56
har 3 biler i husstanden alle holder ved siden af hinanden og alle  har Saphe. 

Der spørges da aldrig om parring

Har aldrig hørt eller læst om lignede problemer 
Til top
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2019 kl. 21:04
Har heller aldrig fået meddelelser om andre Saphe's som kan parres

Som også orm08 tidligere anbefalede, har jeg netop opdateret til iOS 13 (Må næsten lige være kommet, for sidst jeg checkede var det en version 12... som kørte og stod som værende up to date), hvor Bluetooth nu som noget nyt aktiveres inde i "Indstillinger - Saphe" på iPhone. Har kun kørt en enkelt tur i dag, og der connectede den som ønsket automatisk uden app'en var åbnet. Så måske denne opdatering har løst problemet, kunne være lækkert Thumbs Up
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2019 kl. 21:18
Det er faktisk et problem så. Men alle andre steder connecter Saphe med iPhone uden at åbne tlf eller app. Det kunne da være rart at finde ud af den fejl, der gør at min iPhone spørger om den skal connecte med en anden Saphe end min. Any ideas?
Til top
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2019 kl. 18:17
En endelig konklusion! Det var en opdatering iOS 13 der skulle vise sig at løse problemet, måske fordi man med denne version nu kan indstille Bluetooth individuelt for hver eneste app. 

Så blot underligt min iPhone 6 ikke havde nogen problemer med iOS 12, modsat altså min nye iPhone 7 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu