recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Saphe
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Saphe

 Besvar Besvar Side  <1 9101112>
Forfatter
Besked
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2022 kl. 14:49
En politimåling er hvor de kører bagved dig, og måler farten løbende over en strækning. Der bliver der ikke fratrukket noget, da de beregner afstand kørt/tid brugt = beregnet fart.

Lasermåling fratrækkes ift. måleusikkerheden,
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2022 kl. 14:51
Politimålingen kan ikke diskuteres. Da jeg prøvede et par VW biler sidste år, kørte jeg gennem en lille by med 70 km fartgrænse. Og jeg sætter farten ned til 70 på det elektroniske speedometer. Alligevel blir jeg blitzet og får en bøde på 1000 kr. Betalingen blev et mellemværende mellem bilforhandleren og jeg, så det var bare at betale ved kasse A.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2022 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Prøv Waze app'en på din telefon. Den giver tilsvarende oplysninger om fartfælder, ulykker etc., og er helt gratis.

Flemming

Men starter den selv sammen med bilen?
Er der brugere nok i DK til den giver samme værdi som saphe?



Nej til første spørgsmål og formentlig også til andet. Men på en bilferie til Kroatien i august sidste år var den særdeles aktiv ned gennem Europa, med meldinger om fartfælder, tilstedeværelse af politi, ulykker, havari, udrykningskøretøjer, jernbaneoverskæringer, kødannelse etc., alt sammen på dansk.
Min anbefaling var møntet på de personer der ikke vil betale for Saphe.

Flemming 
Det samme med Grækenland, her var Waze og super brugbar.
Waze er en google app, som bruger Googles trafik information fra folks Android telefoner.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2022 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg oplever faktisk at mit speedometer viser for meget. Og det sammenlignet med GPS visning i Saphe og de tavler der står ved indfaldsveje til byer og blinker din hastighed. Jeg bøjer mig for flertallet og har nok kørt 4 km for hurtigt.

Du kan altid kigge på bødeforlæget…..

Gravede tilbage i eboks:
+/- 3% km/t


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2022 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af Stoffer1987 Stoffer1987 skrev:

En politimåling er hvor de kører bagved dig, og måler farten løbende over en strækning. Der bliver der ikke fratrukket noget, da de beregner afstand kørt/tid brugt = beregnet fart.

Så spørger man:
Hvornår er uret og længdemåleren sidst kalibreret/verificeret?

En kollega der arbejdede med kalibrering og verifikation, tog den (mest for sjov) i retssalen og fik frafald i sigtelse på den konto!
Okay, det er også 30 år siden…..


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2022 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

<span style="font-family: "Cerebri Sans", sans-serif; font-size: 16px;">Hvem er "vores"?
</span>


Vore…..


Klaus


Der er intet galt med vores. Begge er korrekt, men vore anses for gammeldags.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2022 kl. 10:27
Er det korrekt forstået, at man stadig godt kan købe de gamle udgaver standard og Saphe Drive uden at have det abonnement.
Har gået længe og overvejet Saphe, men gider ikke abonnement.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2022 kl. 10:28
Ja de gamle er gratis at bruge
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2022 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Ja de gamle er gratis at bruge


Men kan de stadig købes blev der spurgt om.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2022 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Er det korrekt forstået, at man stadig godt kan købe de gamle udgaver standard og Saphe Drive uden at have det abonnement.
Har gået længe og overvejet Saphe, men gider ikke abonnement.
Ja en opdateret udgave Saphe One+ er uden abonnement og virker helt som de gamle uden carplay.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2022 kl. 09:43
Okay og det samme gør sig gældende for Saphe Drive?
Er der noget jeg skal være opmærksom på, hvis jeg køber den?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2022 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Okay og det samme gør sig gældende for Saphe Drive?
Er der noget jeg skal være opmærksom på, hvis jeg køber den?
Ja du skal ha carplay i bilen for at få fuld udnyttelse af den. Til gengæld skal du betale 25 kr/md. Alt det slipper du for, hvis du køber den almindelige, som advarer nøjagtig lige så godt med høj sirene lyd via tlf.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 9101112>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu