recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sat Box og Medie Center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSat Box og Medie Center

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
briller Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Sat Box og Medie Center
    Sendt: 07-December-2005 kl. 13:52
Jeg har været ved at bygge et Medie Center selv. Havde noget "gammelt" kabinet, PSU osv.

Jeg har så bare ikke fået læst ordenligt på lektien, mit problem er at jeg gerne vil have mit windows xp MCE til at styre mine kanaler, men den forlanger en SAT TOP BOX for at kunne styre kanalerne fra min parabol reciever.

Er der nogen der har en ide til hvad jeg kan gøre, jeg har prøvet at browse mig igennem forummet og har ikke lige kunne finde det jeg søger.

Jeg har ikke problemer med at få det til at virke på FM signalet hverken fra antennen eller fra Parabol recieveren, men fidusen går jo lidt af det hvis jeg ikke kan bruge den online tv guide og skal bruge fjernbetjeningen fra parabol recieveren.

Mit hardware af relevans er :
MSI RS482M4-LI med tv out og hele molevitten
Media Center Edtion Microsoft Fjernbetjæning
Hauppauge 150MCE edition

er der noget der skal uddybes ?

Mvh
Mads
Til top
jacobsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-November-2004
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2005 kl. 13:48

Din parabol reciever er din SAT TOP BOX. Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår dit spørgsmål.

MCE kan styre din parabol reciever ved hjælp af den til fjerbetjeningen medfølgende IR emitter. Du fæstner emitteren foran øjet (IR modtageren) på din set top box og MCE sender de relevante koder til din modtager ved kanalskift. Du kan overføre signalet ved antenne, composite eller S-VHS.

Du skal dog være opmærksom på, at MCE kun understøtter én channel line-up. Det betyder, at du ikke både kan bruge din set top box og over-the-air kanaler; du bliver nødt til at vælge. Dette er møg irriterende, da TV2 jo ikke sendes over satelit... Og hvis du vil kunne optage to programmer på én gang, skal du have to set top boxe med identisk kanal placering (og to abonnementer...)

Til top
briller Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-December-2005
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2005 kl. 11:59
Ahh... Ok, ja det må være sådan det hænger sammen, der var et IR "øje" med til min MS fjerbetjening og det var sådan set den den brokkede sig over den ikke kunne finde.

Jeg har koblet min antenne over SAT Box'en så alle kanalerne kommer der igennem.

Nu har jeg dog et ny problem med at få MCE til at genkende min Canal Digital fjernbetjæning, så jeg har brug for begge 2 endnu. Der er noget IR Learning indbygget, men det kan jeg sørme ikke få til at fungere, kommer ikke længere end til at skal trykke på "1" og så slippe knappen igen :)

Tak for hjælpen
Mads
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu