|
Sat Cr eller Quad LNB |
Besvar |
Forfatter | |
laverda
Ny bruger Oprettet: 11-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 17 |
Emne: Sat Cr eller Quad LNB Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 15:26 |
Er der kvalitetsmæssig nogen forskel på de to ? det er trods alt lidt nemmere med et kabel ind i huset.
Skal bruges sammen med Viasat Pace PVR,
|
|
Neobi/q
Super bruger Oprettet: 21-Juli-2010 Sted: Haslev Status: Offline Point: 355 |
Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 17:37 |
Q-lnb er mere stabilt. Da SatCR godt lave lidt kludre i frekvenserne.
|
|
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
|
|
laverda
Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 20:15 |
Andre der oplevet det ?? eller er det bedst med en Qad LNB ??
|
|
Lytro
Super bruger Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 15:16 |
Quad LNB bliver brugt som en alm. LNB (svage signaler)
En Sat Cr kan bruges til high power satelliter med kraftigt signalstyrke. Som f.eks. 5´øst.
Lynge Redigeret af Lytro - 26-Oktober-2011 kl. 15:17 |
|
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4706 |
Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 17:37 |
Hej.
Først må jeg hellere skrive at der er noget jeg ikke rigtigt forstår i dit spørgsmål.
Jeg syntes der er meget stor forskel på Sat Cr og et Quad LNB. Sat CR giver mulighed for at forbinde et SAT CR LNB med nogle få Viasat modtagere ved hjælp af kun et kabel. Et Quad LNB skal tilsluttes en multiswitch, hvor man så kan tilslutte en eller flere af alle de modtagere der findes på markedet.
Jeg må spørge om du har overvejet et almindeligt twin LNB, det kræver to kabler, men du har både nu og i fremtiden mulighed for at bruge en af alle de PVR modtagere der findes.
Men du spørger til kvalitets forskellen. Ja det er der, den findes hovedsageligt p.g.a at der kun findes nogle få LNB og modtagere med Sat CR, du er nødt til at vælge et af de få produkter der har Sar CR og leve med den kvalitet produktet nu en gang har.
Med et Twin eller Quad LNB har du meget større valg og kan vælge udstyr der opfylder den kvalitet netop du ønsker. Men ellers har følgende receiver SaTCR: Pace DS 250 - Pace TDS 460 - Strong SRT5762 - Strong 6765-NV - Pace 865 - Samsung H670 Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 26-Oktober-2011 kl. 17:38 |
|
laverda
Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 18:31 |
Tak for svaret
Jeg har en twin LNB lige nu hvor den ene går til stuen og den anden går til værelset men jeg har jo fået en Pace PVR 865NV nu og den skal jo have to kabler ind, derfor ville det jo være smart at bare skifte LNB til SatCr der jo har to udgange : SatCr og alm Lnb. Viasat har sendt en Quad LNB med i pakken jeg prøvede at få dem til at sende en SatCr i stedet for men de sagde den var dyrere derfor mit spørgsmål ang. kvalitet hvis jeg selv skulle inverstere i SatCr løsning. Hvis jeg vælger Quad LNB skal jeg jo trække et kabel mere ind i huset og med et hus hvor loftet går til kip er det jo lidt bøvlet.
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4706 |
Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 09:03 |
Hej.
Da du har 2 receivere forstår jeg nu meget bedre dit spørgsmål.
Hvis du ikke ønsker at trække ekstra kabler er Sat CR en mulighed, men jeg vil vise at der også findes en anden med en Johansson Multiband Converter 9640. Jeg har klippet og klistret fra mit svar i en anden tråd:
'Nej jeg kender ikke Johansson Multiband Converter 9640, men var der ikke en anden her på forum der brugte dem?
Når jeg går ind på http://www.johansson.be/en/products/SFU/DST/SDS/9640KIT.html fandt jeg ud af at man skal registere sig, bare for at downloade specifikationerne. Så jeg fandt data på eBay.de Og et billede: Nej, jeg ved ikke hvilken løsning der har den bedste kvalitet, men jeg ville vælge ud fra om hvor længe jeg forventede at bo hvor du bor nu, samt om jeg regnede med at abbonnere på
ViaSat både nu og i fremtiden, eller om I måske i fremtiden kunne overveje at skifte til f.eks. Canal Digital?
Hilsen Carsten.
|
|
laverda
Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 12:06 |
Hej
Tak for det Har bestilt en SatCr så nu må jeg jo prøve det . Har overvejet både Boxer og Canal Digital, men da jeg brokkede mig til Viasat ang. kvaliteten af billede og andre div ting fik jeg tilbudt deres Pace 865PR HD box gratis så blev det dem jeg forsatte med. Jeg havde kun en Digitalbox uden HDMI og billedet var af meget svingende kvalitet. Har haft en HD box fra dem før men den var meget dårlig ang lyd og text tv så den kom retur, håber den her er bedre. Det tyder div. test på. Hilsen Kent
|
|
Lytro
Super bruger Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 12:13 |
QUAd LNB er en LNB beregnet til 4 brugere.
Quattro LNB bliver brugt sammen med en multiswitch.
Hvis du vil bruge en SatCR LNB, må du købe en
Det er bedre end at købe en Converter til samme penge, som kun kan bruges til en modtager.
Et ekstra kabel-træk koster måske en time af din tid.
Lynge
ps. Canal Digital´s nye modtager kan også bruge SatCR.
|
|
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |