recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sat - PC - ant -TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sat - PC - ant -TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Høgebjerg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-December-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Høgebjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sat - PC - ant -TV
    Sendt: 30-December-2011 kl. 21:03
Hej eksperter

Jeg har været inde og læse flere at emnerne igennem og kan ikke helt se om min tanke kan udføres pt med de mulige hardware og software der er til stede pt.

Min idé lyder som følgende :
1: Signalet fra Parabolen til min SERVER
2: SERVER decoder 5-10 forskellige programmer samtidigt,
2,1: SERVERen henter koderne fra enten betalingskort tilsluttet  eller henter koderne over nettet fra en anden "ven"
3: SERVERen sender de 5-10 programmer ud på det almindelig antenne ledning i huset, således at alle tv´er i huset kan se de 5-10 programmer uden at skal have nogen form for boks tilsluttet.

Lyder dette som en lost case eller er der nogen som har dette setup ?

Mvh Peter

Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 22:02
Ahem, 2.1 "ven"-tingen - det er vist absolut ikke lovligt!
3: Ville kræve, at man selv modulerer et DVB-{S/T/C}-signal, og det er der ikke mig bekendt nogen overkommelig løsning på; tror kun der findes (dyrt) prof-udstyr, der kan det. Alternativt skal man lave et gammeldags analogt signal, men 5-10 stk ud af en server bliver svært - og HDTV vil ikke være muligt.
Mere realistisk vil være streaming af kanalerne over ethernet til box ved TV'ene, men jeg kender ikke til løsninger der kan dette "out of the box".
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 08:33

Hej Peter.

Da du ikke skriver hvor du skal bruge det vil jeg ikke kommentere lovligheden,
Jeg ved ikke om det er inden for en og samme bolig, eller måske slet ikke i Danmark ?

For nogle år siden så jeg et foto af 5-10 SAT modtagere på en hylde. Alle udgangene blev
moduleret til forskellige kanaler og sendt ud på en almindelig antenne ledning.

Så vidt jeg husker, blev der brugt forskellige slags betalingskort, hvoraf nogle blev delt.

Håber denne ide kan bringe dig videre.

Carsten.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu