recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sat position
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSat position

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DanielSAN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-September-2010
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: Sat position
    Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 10:09
Hej jeg har en parabol med 4lnb da jeg indstillede de forskellige sat med en dream dm500s var alle 4 sat på langt over 90% fedt tænkte jeg, men når jeg nu har sat min dm800hd til er 1w og 5e på 100% i snr mens 19,2 f.eks er på knap 70% i snr. kan de forskellige bokse godt have forskellig mening om hvornår man har indstillet korrekt?

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 11:26

Følsomheden på boksenes indbyggede "målere" kan jo være forskellig. Det vigtigste er vel, at du fortsat har et godt og stabilt billede.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 11:35

Det er ikke så kritisk med  sattelit, at der ikke er fuld signal og kvalitet, 70% er udemærket, det kan endda gå lavere uden at der er udfald.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
DanielSAN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-September-2010
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 13:56
ok der er bare en smule udfald på 19,2 nogen gange :( jeg tænkte på at få en fagmand ud og indstille den helt perfekt, det jeg mener er hvis han nu finder godt signal med sin sat finder og jeg sætter min boks på og den hellere vil have rykket parabolen et par mm den ene vej kan man godt komme ud for det? eller kan man godt ramme sateliten bedre end hvad boksen lige giver udtryk for i snr? håber ikke det helt sort :) 
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 23:21
Tror ikke fagmanden kan gøre det bedre. Jeg har en 2 hoverders, har lidt HD fejl på den svageste.
Min parabol egner sig ikke 100% til dual hoveder. Jeg har valgt den position (0,8) jeg bruge mest skal stå lige i plet så må viasat lide med et lidt dårligere signal.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu