|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() Sendt: 25-November-2011 kl. 09:22 |
Hej
Jeg har fundet ud af jeg kan smide en SSD der kører SATA 3 i min maskine, selv om mit bundkort kun understøtter SATA 2. Mens jeg ser på hvilken SSD jeg skal købe, falder jeg over ASUS U3S6, som er en SATA 3 Controller. Desværre står ASUS P5Q PRO ikke på supported listen ![]() Så gik den store søgning i gang... men jeg kunne ikke finde en SATA 3 controller til mit bundkort... øv øv øv. Kan det passe der ikke findes en SATA 3 controller til mit bundkort?
|
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
![]() |
asrock har lavet en der passer i en pci express 2.0*1
Så hvis kortet kan køre andet end crossfire på det sorte pciexpress kan du sætte det deri |
|
![]() |
|
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
![]() |
Glem SATA 3 og 'nøjes' med SATA2.
Alt om Data testede en Kingston HyperX til 485 MB/sek i læse hastighed og 420 MB/sek i skrive ved SATA2 (mod opgivet 525 MB/sek hhv 480 MB/sek). Den smule forskel opdager du ikke når du er oppe i de hastigheder.
Edit: Navn rettet Redigeret af Infinity - 25-November-2011 kl. 16:03 |
|
mvh Infinity
|
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
![]() |
Infinity
prøv at læse testen igen: Igen – det krævede den nye sata 3.0-port for at opnå disse hastigheder. Du kan ikke hente de hastigheder ud af sata 2, kun sata 3 Du skal forvente cirka den halve hastighed i forhold til testen, passer nogenlunde med sata2 og ssd her på min pc
|
|
![]() |
|
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
![]() |
Hvad kan jeg teste det med her på min maskine?
Win7 64 bit
For så vil jeg da gerne teste min.
|
|
mvh Infinity
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg bruger denne her : http://www.attotech.com/products/product.php?sku=Disk_Benchmark
|
|
![]() |
|
![]() |
hovsa, lidt nemmere herfra: http://www.softpedia.com/get/System/Benchmarks/ATTO-Disk-Benchmark.shtml
|
|
![]() |
|
![]() |
Takker, ja så blev jeg også klogere i dag
![]() ![]() Jeg gir mig og køber snarest en SATA3 controller.
|
|
mvh Infinity
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg ligger på 250MB/sek på min sata 3 ssd
Jeg har prøvet en sata 3 controller men jeg har ikke en pci express 2.0*1 sokkel på mit bundkort så kørte kun sata 2 på controlleren, så jeg har pillet den ud igen. |
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() |
FEDT! Tak for tippet!
|
|
![]() |
|
![]() |
velbekom, skriv tilbage når det er sat i og testet
|
|
![]() |
|
![]() |
Så har jeg sat SATA3 controlleren i, en ASUS U3S6, og det gik smertefrit og jeg booter nu på den.
Overførselshastigheden er steget med ca 53 % til 345 MB/sek, hvilket vel også er dejligt hurtigt, men skrive hastigheden er faldet med 14 %, underligt.
Det skal nævnes at disken er 60% fyldt og godt fragmenteret, så det er ikke optimale forhold, men derimod dagligdags forhold.
![]() |
|
mvh Infinity
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |