|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
![]() |
Du skal ikke defragmentere en ssd disk, det slider og giver ingen forskel.
Har du ahci slået til og installeret win forfra?
|
|
![]() |
|
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
![]() |
Nej jeg defragmenterer ikke disken og det er der heller ingen grund til da accestiden er nær 0 uanset om den er fragmenteret eller ej.
Jeg har ikke slået Ahci til, da jeg ikke havde en driver eller kunne få en driver installeret. Jeg kunne ikke installere driveren når jeg kørte i ata mode og jeg kunne ikke boote op i ahci mode.
Men nu har jeg en driver og den skulle være installeret, kan jeg så bare skifte i bios ? Og hvilken bios, bundkortet eller controllerens bios ?
|
|
mvh Infinity
|
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
![]() |
Jeg er faktisk ikke sikker på om du kan gøre det efter installation er færdig. Her hos mig var det på bundkortet det skulle gøres på, jeg slog det dog fra igen fordi jeg ikke kunne have optiske drev på mine sata porte samtidig. |
|
![]() |
|
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
![]() |
Nej, det kan godt være det er for sent, jeg ominstallere ikke Windows. Men hvor stor en betydning tror du det har ?
|
|
mvh Infinity
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() |
Så dukkede min SSD endelig op... OCZ Vertex 3 120GB ![]() Desuden havde jeg købt et ASRock SATA3 card da mit ASUS P5Q-PRO bundkort kun har SATA2. Desværre ser det ud til jeg kunne have sparet at købe SATA3 kortet. Det kører betydeligt hurtigere end min gamle mekaniske harddisk, men det kunne da være fedt at få fuld udnyttelse af SSD'en.
|
|
![]() |
|
![]() |
Du har da i hvertilfælde noget du skal have rettet.
Et gæt; Til mit Asus U3S6 controllerkort fulgte der nogle død lækre SATA kabler med i manualen er de angivet som SATA 6,0 GB/s kabler. De er en form for todelt nærmest som et 'uendelig' tegn. Og så er der lås på kablerne. Bruger du gode kabler ?
|
|
mvh Infinity
|
|
![]() |
|
![]() |
Skawty : Hvad sokkel har du sat den i på dit bundkort? Hvis det er de hvide porte på dit bundkort er det derfor.De er ikke pci express 2.0 og kan ikke opnå højere hastighed end SATA2
Du skal bruge det sorte stik som er pci express 2.0
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak for tippet. Der fulgte ingen kabler med controller kortet, så jeg har bestilt et.
Det kommer forhåbentlig med posten i dag. Jeg poster en ny test, så snart det er smidt i maskinen. |
|
![]() |
|
![]() |
Den sidder i den sorte sokkel. Når computeren booter, viser den også kortet er registreret som et 6 GB/s kort. Håber det hjælper med et andet SATA kabel som Infinity forslår.
|
|
![]() |
|
![]() |
Viser den også hvilken disk der sidder på controlleren ? Det skulle den gerne!
Ellers er der noget her, Link, som du bør læse og se om ikke det er det samme som hos dig, selvom det ikke er præcis samme symptomer. Læs specielt #17, #24 og #26. Hans Asus system crasher ved test, men det kunne rettes i bios ved noget strømstyring.
Held og lykke! Redigeret af Infinity - 01-December-2011 kl. 16:58 |
|
mvh Infinity
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg fik mit SATA 3 kabel i dag, men det gjorde ingen forskel overhovedet. Har også prøvet at smide controller kortet over i et andet slot... no dice. Controller og SSD bliver fint detected: |
|
![]() |
|
![]() |
PCIe *1 2.5Gbps Kører kun SATA2 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |