|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
![]() Sendt: 30-August-2011 kl. 08:21 |
Hej alle sammen.
Jeg skal til, at have en SSD disk til Windows og programmer på min maskine. Men jeg er lidt i tvivl, om controlleren til den passer på mit bundkort. Bundkort: Gigabyte EX58-UD4P http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=2986#sp SSD disk: Corsair Force 3 120 gb http://www.proshop.dk/Harddisk/Corsair-Force-Series-3-120GB-SSD-2277297.html SATA 3 Controller: ASUS U3S6 http://www.proshop.dk/Controller/ASUS-U3S6-USB3.0-controller-2207390.html Der står, at controlleren skal bruge en PCI Express 2.0 x4, men på bundkortets specs. på gigabyte's website, står der, at der er 1 x PCI Express x4 slot. Spørgsmålet er så, om der menes sådan et slot. Der står endvidere på websitet, at der er følgende slots:
|
|
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD TV: 48PFS8109: Anlæg: Denon /DALI |
|
![]() |
|
thcleaner ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 227 |
![]() |
2.0 er bare version 2.0 af pci express og det er dit bundkort så bare bestill og smid det i slot 3
|
|
![]() |
|
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
![]() |
Det er så bestilt, købt, leveret og installeret.
Men nu opstod der problemer. SSD disken er sat til den ny indkøbte sata-3 controller (og med 6gb sata kabel). Installationen af windows 7 gik utrolig langsom. Da jeg så var inde i windows, var den mega sløv. Jeg konstaterede, at driveren den brugte til controlleren var Windows legacy driver. Jeg installerede de medfølgede driver (på cd), men efter genstart fik jeg blå skærm ved opstart af windows. For at få startet windows, måtte jeg sætte SSD disken til et af bundkortets sata-2 porte. Men så kørte maskinen også vældig fint, dog med det problem, at jeg "kun" kørte med sata 2 på ssd'en, dvs kun 3 GB/S, hvilket denne ssd er "alt for hurtig til". Jeg har så prøvet at lade ssd'en sidde til bundkortets sata-2 porte og installere windows igen. Det gik fint og hurtigt, og jeg installerede så drivere til bundkortet og til sata-3 controllere igen og satte ssd disken til denne. Jeg kunne denne gang godt få starte windows, men får nu blå skærm på må og få. På æsken til controlleren står der supported platforms, og her er kun et par enkelte bundkort nævnt. og selvfølgelig ikke mit. Skal jeg bare returnere controlleren og få købt mig en anden, og i så fald, hvilken ? |
|
|
![]() |
|
clahs ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 44 |
![]() |
Hej, Endte det med, at du sendte den retur??
Jeg står selv og kigger lidt på den samme controller for at udvide min gamle pc lidt :) Redigeret af clahs - 02-November-2011 kl. 20:51 |
|
MP 1.2.1, Win7x64. Yousee, 2 x Terratec Cinergy C PCI HD CI, Samsung UE46D8005
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej
Nej, og jeg fik den aldrig til at virke, har prøvet mange ting. Denne her controller understøttes kun af et par enkelte motherboards. |
|
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
![]() |
Ikke helt korrekt med hvad bundkort den understøtter
Der står kun hvad asus bundkort som den passer på, men du vil kunne bruge alle bundkort med pci-express 2.0 sokkell men lyder som om du har fået fat i en pci-express 1.0, da den kun kører med sata2 hastighed. Har du slået achi til på bundkort inden install af styresystem og evt installeret driver til den inden styresystem. Jeg kender et par stykker som bruger controller på et andet bundkort end asus og de har ikke problemer theilo |
|
![]() |
|
beamer ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 242 |
![]() |
Det gamle trick med at trykke F6 for speciel controller driver input tidligt under installation gælder vist også for win7. Endvidere den rigtige driver, 64 bits eller 32 bits.
Men er windows 7 først installeret med sata2, så skulle det jo være muligt at installere driver for sata3'eren senere, og så prøve at boote på den. Kan det være en finurlighed ved bios ? Controlleren har vel iøvrigt sin egen bios, der også skal sættes op. Havde det ikke været nemmere at skifte bundkort til eet med sata3 ? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |