recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Satellit tv på Pioneer 5090H
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSatellit tv på Pioneer 5090H

Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10581
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2008 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af askov askov skrev:

Jo her er lidt, synes dog ikke det er hele tiden, synes der  var en dag hvor jeg så Discovery HD i 1 time uden problemer ? Var der ikke også snak om at et gamle Conax modul kun kunne tage 58 mbit/s max ?

De billeder tyder på for dårligt signal. Måske er parabolen for lille, ikke indstillet optimalt, dårlig eller defekt LNB, kabel-/stikforbindelser eller hvad ved jeg. Jeg tror ikke TVet eller CA modulet skal have skylden.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
askov Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Juni-2008
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2008 kl. 11:34

Jeg har prøvet med 3 forskellige LNB så det er ikke det

Lige nu kører det på en 64 cm skærm det er ikke den største men plejer at virke fint med Canal Digital, den er justeret ind.

Signal niveau er 72 % og kvalitet 100 % på alle kanaler UNDTAGEN de HD kanaler og det fatter jeg ikke (der siger pioneeren at der er dårligerer signal) ???? det er kun de kanaler som ligger med en SR på 30.000 den er galt med og det er 5 HD kanaler der gør det, billedet stopper ikke men der er små pixeleringer hele tiden

Alle andre kanaler kører uden problemer, så måske jeg skulle prøve med en større skærm ?

Redigeret af askov - 15-September-2008 kl. 11:36
Til top
Rob801 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Denmark
Point: 322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2008 kl. 13:01

@askov,

Din CAM virker i den mindst . Jeg købt denne Conax Cam i sommers ( http://www.tektronik.dk/catalog/product_info.php?cPath=33&am p;products_id=920) og var nød til at returner den fordi mit 5090H kunne slet ikke ”se” selve CA modul.

kan du fortælle mig hvad det er for en Conax CAM du har og hvor jeg kan evt. købe den (hvis den findes i dag). Tak!

Pioneer 5090H/ SC-LX71
Elac FS-247/CC-241/IW1230
Sony BDP-S370

Til top
askov Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2008 kl. 13:09

Det er sådan et her: http://www.tektronik.dk/catalog/product_info.php?cPath=33&am p;products_id=123

Ps. det er kun i plads 2 jeg kunne få mit modul til at virke (men det er vist også den til sat.

Redigeret af askov - 15-September-2008 kl. 13:12
Til top
askov Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2008 kl. 19:54

Nu har jeg lige prøvet at skifte skærmen til en 80 cm... præcis samme fejl som før der kommer pixeleringer på de 5 HD kanaler med SB på 30.000

Går man ind og ser signal på pioneeren så siger den at på den frekvens er niveau på 66 % og kvalitet på 33 % og alle andre ligger den på 73 % og 100 %

Og det virker også fint hvis jeg kobler Canal Digital's HD modtager til så konklusionen må være at enten er det TV'et (som mange andre også oplever) ellers også er det CA modulet....

Men jeg tror desværre det er tv'et som ikke er godt nok til HDTV ... øv

Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2008 kl. 21:17

Det er sådan et her: http://www.tektronik.dk/catalog/product_info.php?cPath=33&am p;am p;products_id=123

SNIP

OK det er da virkeligt dyrt sådan et godt... Men sku magen til det kort jeg har overtaget fra en gammel satellitmodtager.. SÅ godt man gemmer på et sådant :-)

Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2008 kl. 21:26

Jeg har prøvet med 3 forskellige LNB så det er ikke det

Lige nu kører det på en 64 cm skærm det er ikke den største men plejer at virke fint med Canal Digital, den er justeret ind.

Signal niveau er 72 % og kvalitet 100 % på alle kanaler UNDTAGEN de HD kanaler og det fatter jeg ikke (der siger pioneeren at der er dårligerer signal) ???? det er kun de kanaler som ligger med en SR på 30.000 den er galt med og det er 5 HD kanaler der gør det, billedet stopper ikke men der er små pixeleringer hele tiden

Alle andre kanaler kører uden problemer, så måske jeg skulle prøve med en større skærm ?

Det er godtnok lidt skidt hva. Mo det kan tænkes at det er MPEG4 dekoderen den er gal med på tv´et.

Det ser netop ud som dengang man rodede med diverse film på computeren med dekodning som DivX osv... Der gav det noget ala det viste på en afspiller der ikke lige understøtterede det mpeg4 format ordenligt..

Det er måske dette som Pioneer vil lave en software update til..

Canal+ film HD sender vist stadig i MPEG2??

Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Rob801 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2005
Point: 322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2008 kl. 08:47

Det er sådan et her: http://www.tektronik.dk/catalog/product_info.php?cPath=33&am p;am p;am p;products_id=123

Ps. det er kun i plads 2 jeg kunne få mit modul til at virke (men det er vist også den til sat.

Tak for svar!

Jeg synes også at den CAM er lidt dyr, men vil gerne betal det hvis det betyder at jeg kan kom af med mit STB.

Mit abonnement er lidt over et år gammel og jeg opgraderet til ”Plus” pakken for nylig, men jeg kan ikke se nogen af det HD kanaler på EPG. Er det nødvendigt at ha’ en HD modtager før man kan se dem i program guidet (jeg kun har en alm. modtager men troede at HD kanalerne vil vises som kodet eller lignende)???

Redigeret af Rob801 - 16-September-2008 kl. 10:27
Pioneer 5090H/ SC-LX71
Elac FS-247/CC-241/IW1230
Sony BDP-S370

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2008 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af Bjarke Bjarke skrev:

Jo den har DVB-S, jeg har Canal Digital på min, nu har jeg ikke læst tråden, men jeg har problemer med HD kanalerne Discovery HD, Silver HD, Eurosport HD, og Kanal 5 HD, der er små pixeleringer næsten hele tiden, men fx. Voom HD, Canal + HD kører fint, alle SD kanaler kører også fint

Men ved dog ikke om det er mit gamle conax modul der er problemet ?...

Har du et gammelt Canal digitalkort eller er du "Ny" kunde? Jeg spørger fordi det vist er noget med at man ikke kan på parret sit satkort til en ikke godkendt "box" med nye satkort fra canal digital.

Med SD kanalerne, kan du her frit zoome til rigtigt billedformat på de kanaler hvor billedetformatet ikke er rigtigt?

FACT!
- Der er ingen parring på canaldigital  (det er rigtig dårligt rygte) 

- Dit signal pixelerer ikke pga. CAM modul, enten dekodes HELE billed eller også har du sort skærm :-)

Til top
askov Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2008 kl. 09:40

Jeg prøver lige med samme modul på et loewe tv og ser hvad det siger til HD kanalerne med det modul

Så er det testet, og her er ingen pixeleringer på HD kanalerne.... MEN den har svært ved at vise programmerne, det ser ud som om den har for lidt processorkraft til at vise billedet, det kører i ryk...

Redigeret af askov - 16-September-2008 kl. 10:03
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2008 kl. 10:16

Det er da så et loewe problem? hvor er det godt med de mange DVB-S2 løsninger indbygget som ikke virker..

Eller måske er dit signal bare ikke så godt til DVB-S2?
Falder det på de freq's som er HD?

Til top
askov Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2008 kl. 10:42

Har lige lavet en software opdatering på LOEWE så nu kører den på alle HD kanalerne også...

Altså alle kanaler på mit pioneer kører fint udtagen de 5 HD kanaler som har en SB rate på 30.000

Hvis jeg går ind og ser signal tilstand på de 2 frekvenser hvor HD kanalerne sender fra så er den dårlig....

men hvorfor virker det så med en anden HD BOX, det må jo være Pioneeren den er galt med det kan jo ikke rigtig være andet når modulet virker i Loewe ?!!!

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu