|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 9> |
Forfatter | |
Valde1936 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2007 Sted: DK-2800 Status: Offline Point: 431 |
![]() |
Riv riv, Et udmærket link du har funder der, når først jeg fandt ud af at jeg skulle scrolle ned Siden problemet opstår efterhånden som hd-kanalerne bliver flyttet over til Thor 5 er det da lidt bekymrende, vi må håbe det kan løses via en software-update... Jeg har ikke hørt om problemet hos dem der bruger et cam i deres pc, så der er for mig ingen tvivl om at det er et problem med 5090H modtagelse af SB rate 30.000...
|
|
![]() |
|
Panadda ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
![]() |
Er der nogle af jer der har prøvet med Astra?. Har tænkt lidt på at det måske kunne virke på Pio'en...
|
|
Jesper
|
|
![]() |
|
rlvrlv ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
![]() |
Hejsa. Nu har jeg købt sådan et CA modul: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&Item=190 253553352&Category=60837&_trksid=p3907.m29 Jeg har stoppet det i CA socket 2 og puttet mit CD kort i. Fra tv'ets menu kan jeg se version på hardware, samt tilgængelige abonnementer på kortet, så der burde vel være kommunikation med det? På trods af alt det, får jeg en kedelig besked om, at jeg ikke har adgang til den pågældende kanal jeg nu prøver at se. Det er lige meget hvilken kanal.
Hvad faen er der galt??? Mvh Rasmus
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Prøv at checke abonnementsoplysningerne i CAM-menu...
Der skal direkte abonnements type og tidsrum for gyldighed. Det kan også være årsag til manglende adgang... Smart-carded kan tænkes ikke at være opdateret, skal ske hver måned... Har du andet sat-udstyr at kontrollere og ajourføre smart-cardet med??? Hvorfor har du anskaffet den type CAM, kan tv-et ikke dekode Mpeg4? Redigeret af avh - 25-September-2008 kl. 21:08 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
rlvrlv ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
![]() |
Jeg købte dette kort, fordi jeg regnede med, at det var nødvendigt til brug ved HD kanaler. Men det er måske en and? Kortet er opdateret. Jeg tog det ud af en sat receiver, hvor det virkede fint og puttede det over i fjernsynet. Der står i den menu noget om et Nordic abonnement som løber til 30/9, (det bliver vist fornyet hver måned) Kender du et CAM som helt sikkert virker til dette fjernsyn og til HD kanalerne også (når Pioneer får opdateret softwaren), så sig endelig til, så køber jeg det! Kan det have noget at gøre med, at tv'et skal opdateres??? Hvilken software er nyest? Min hedder 0901-0201, HW version 0x351. Rasmus |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Kender kun til problemstillingen fra en HTPC, hvor det er samme forhold, der gør sig gældende vedr. CAM... Kan du ikke forsøge at koble det mpeg4 fra i det CAM? Prøv evt. også at "genstarte" Cam-modulet (træk det og ud og ind) Egentlig burde der ikke være forskel på disse CAM. Ovennævnte forrretning sælger den nyeste version. |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Rob801 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 322 |
![]() |
Hmmm...den ligner meget den jeg købt hos tektronic som jeg beskrevet tidligere i tråden (den virkede overhoved ikke). http://www.tektronik.dk/catalog/product_info.php?cPath=33&am p;am p;products_id=920
Nu har jeg besluttet mig for at tage chancen og har bestilt den som askov har beskrevet. Det værste som kan ske, er at HD kanalerne virke ikke optimalt (det håber jeg ikke Redigeret af Rob801 - 26-September-2008 kl. 12:04 |
|
Pioneer 5090H/ SC-LX71
Elac FS-247/CC-241/IW1230 Sony BDP-S370 |
|
![]() |
|
Tarkin ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
![]() |
Der er en gut på minhembio.com's forum, som skriver, at han ikke har problemer med at se CD's HD programmer på sit 5090H tv med et DigiCam-Conax CA-modul fra Macab. Tager dog ca. 30 sek. før billedet er helt fint. Jeg har skrevet til Macab support, i håb om at de ved noget om det. Nu må vi se hvad de siger til det. |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Tarkin. Hvis du hører noget om hvor vi kan købbe dette CA modul, må du endelig give lyd fra dig. Meget belastende, at jeg har givet penge ud på et der ikke virker... Rasmus
|
|
![]() |
|
Tarkin ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
![]() |
Jeg fik i går besked om at min mail til support@macab.se ikke kunne leveres! Jeg har nu skrevet til dem igen fra en anden mail adresse - måske det hjælper. Jeg skal nok skrive her om svaret, hvis jeg ellers får svar... |
|
![]() |
|
Rob801 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 322 |
![]() |
Jeg har lige annulleret mit CAM bestilling fra Tektronic pga. denne privat besked jeg fik fra en anden medlem (har haft en privat post kørende med ham i et stykke tid vdr CA moduler til 5090H og CD): "Hej Rob Har snakket med min kontakt i sidste uge, og han siger der kommer et CD godkendt modul til 5090H midt eller slut af oktober. Pioneer har presset på, og nu skulle det være på vej. De har haft et på demo i forretningen, og han siger det virker helt perfekt, også når det kommer til HD kanaler. Så jeg venter til de ringer og siger de har det. De siger at der vil være et HD samt Pioneer logo + CD godkendelse logo på dem der kommer. De regner med en pris på ca. 1000 kr. Så det bliver fedt at kunne komme igang med noget CD til efteråret, og jul...." Han siger at det er Fona i Aalborg han er i kontakt med. Jeg synes at det lyder meget spændende og er værd at vente på |
|
Pioneer 5090H/ SC-LX71
Elac FS-247/CC-241/IW1230 Sony BDP-S370 |
|
![]() |
|
![]() |
Efter at have fremskaffet Macabs DigiCam-Conax CA-modul, har jeg sammen med bruger rlvrlv afprøvet det på et 5090H tv, og resultatet er, ligesom med visse andre producenters conax moduler, at det virker fint til at se Canal Digitals SD kanaler, men flertallet af HD kanalerne vises desværre med meget generende pixeleringer i billedet. Kun to af HD kanalerne (mener det var History Channel HD og National Geographic HD) kunne vises uden pixeleringsfejl. Jeg tror at problemet højt sandsynligt ligger i tv's tuner software (i værste fald hardware) og dets evne til at behandle HD signaler med høj bitrate. Lad os håbe Pioneer og Canal Digital får løst dette snart, som også bruger Rob801 er inde på.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 9> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |