Vanquish99 skrev:
hvor kan man se hvilken bootloader man køre med? jeg har en satnux 600s HD og har bare smidt det originale peter pan 1.3 image på den... er det ikke nok? eller skal jeg os installere en bootloader, som handyman62 skriver han har gjort? får ikke nogle tuner fejl ved opstart? |
Da Satnux 600S+ HD er en klon af en dm800 (efter min mening, forhandler har en anden mening) så er fremgangs måden den samme som på en dm800.
På de fleste andre kloner af dm800 er der et oled display på fronten, det har man udeladt på denne model, nok primær for at skjule hvad det er.. en klon :-)
Så først skal du finde ud af hvilken ip adresse den får tildelt fra din router, når du har den så fjerner du strømmen fra den og holder knappen inde på fronten og tilslutter derefter strømmen, når der er gået ca. 15 - 20 sek. kan du slippe knappen.
På din computer indtaster du ip adressen i din browser og du vil nu se dens webinterface som underlig nok er magen til dm800 ;-) se her :
Det skal lige nævnes at jeg selv har grabbet dette billede fra en Satnux 600S+ HD, direkte fra forhandler, og uden at der først er installeret andet firmware
På 2. nedeste linje i billedet står der "Bootloader version : Dreambox Second stage loader Build#72..." < Dette er din bootloader version, #72
Bemærk at du kan ikke ændre bootloader versionen i denne boks, modsat en org. dm800.
Man kan købe et ny sim kort (sim 2.01), således at man kan bruge nyere firmware (skal dog være patched til sim2.01) med bootloader #75
Redigeret af Moonglider - 07-Marts-2010 kl. 14:56