recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - satnux 600s + hd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsatnux 600s + hd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
handyman62 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-December-2009
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: satnux 600s + hd
    Sendt: 24-Februar-2010 kl. 18:15
hejsa

har lige fået en satnux box med hd med det orginale image finder den tuner
men ligger jeg et andet i skriver den hardware fejl i en på rude den starter godtnok
men kan ikke finde en tuner ...er der nogle kloge her inde der ved lidt om det

handyman
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 18:16
glemte lige
satnux 600s+ hdSmileSmileSmile

Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 19:12

hej har du læst den her tråd 

Satnux - DM800 kopi   i en anden tråd de mener det er fordi man skal bruge en gammel image da satnux måske kun kan køre med bootloader 72 , og mange af de nye images kører med bootloader 75 ???.

hilsen agger

Redigeret af agger - 24-Februar-2010 kl. 19:13
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 19:51
har en bootloader jeg installere bagefter så starter den godtnok op
men ingen tunere
Til top
Vanquish99 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Marts-2010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 09:56
hvor kan man se hvilken bootloader man køre med? jeg har en satnux 600s HD og har bare smidt det originale peter pan 1.3 image på den... er det ikke nok? eller skal jeg os installere en bootloader, som handyman62 skriver han har gjort? får ikke nogle tuner fejl ved opstart?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2010 kl. 06:01
 efter ombytning af box der var en fejl i
køre med gemeni 4.2 hem gsub  til undertektster

m.v.h bo
Til top
Moonglider Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2003
Sted: Denmark
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af Vanquish99 Vanquish99 skrev:

hvor kan man se hvilken bootloader man køre med? jeg har en satnux 600s HD og har bare smidt det originale peter pan 1.3 image på den... er det ikke nok? eller skal jeg os installere en bootloader, som handyman62 skriver han har gjort? får ikke nogle tuner fejl ved opstart?

Da Satnux 600S+ HD er en klon af en dm800 (efter min mening, forhandler har en anden mening) så er fremgangs måden den samme som på en dm800.

På de fleste andre kloner af dm800 er der et oled display på fronten, det har man udeladt på denne model, nok primær for at skjule hvad det er.. en klon :-)

Så først skal du finde ud af hvilken ip adresse den får tildelt fra din router, når du har den så fjerner du strømmen fra den og holder knappen inde på fronten og tilslutter derefter strømmen, når der er gået ca. 15 - 20 sek. kan du slippe knappen.

På din computer indtaster du ip adressen i din browser og du vil nu se dens webinterface som underlig nok er magen til dm800 ;-) se her :

Det skal lige nævnes at jeg selv har grabbet dette billede fra en Satnux 600S+ HD, direkte fra forhandler, og uden at der først er installeret andet firmware

På 2. nedeste linje i billedet står der "Bootloader version : Dreambox Second stage loader Build#72..." < Dette er din bootloader version, #72

Bemærk at du kan ikke ændre bootloader versionen i denne boks, modsat en org. dm800.

Man kan købe et ny sim kort (sim 2.01), således at man kan bruge nyere firmware (skal dog være patched til sim2.01) med bootloader #75

Redigeret af Moonglider - 07-Marts-2010 kl. 14:56
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu