recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sattelit-TV på PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSattelit-TV på PC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
[KAFK]Tiger Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Sattelit-TV på PC
    Sendt: 25-November-2005 kl. 20:17
Hey..

Jeg var lidt i tvivl om Jeg skulle oprette tråden herinde eller i MCE-forummet, men da det ikke er en HTPC, så har Jeg valgt at lave den her.

Jeg er for noget tid siden flyttet fra et område med kabel-TV og ud til en mindre flække, og vil nu gerne kunne se TV på min computer igen. Men eneste løsning er desværre parabol hvis Jeg skal kunne tage andet end DR1 og TV2.

Jeg har nu følgende spørgsmål, da jeg ikke er helt inde i sådanne systemer.

1. Først og fremmest, da der også sidder et almindeligt TV sat til via en receiver, kan signalet som kommer fra parabolen splittes således at man kan koble to receivere på en parabol?

2. Hvad skal jeg bruge for at kunne tage ViaSat eller Canal Digital kanaler på min computer?

3. Er det muligt at få et HDTV kombatibelt SAT-TV-kort til PC'en? Har hørt rygter om at DR fifler med noget HDTV.

På forhånd tak.
Never discuss with an idiot. He'll just bring you down to his level, and beat you with experience..
Til top
pekr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2005
Status: Offline
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2005 kl. 09:46
Der findes en del DVB-T HD kort som virker med MCE, og der er også DVB-C og DVB-S kort, men jeg mener ingen af disse understøtter HD.
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2005 kl. 10:26

Oprindeligt skrevet af KAFK KAFK skrev:


1. Først og fremmest, da der også sidder et almindeligt TV sat til via en receiver, kan signalet som kommer fra parabolen splittes således at man kan koble to receivere på en parabol?

Hvis du skal kunne bruge begge på samme tid skal du have en twin lnb der har to uafhængige udgange. Og så skal der trækkes 1 ekstra kabel ind til din PC.

Oprindeligt skrevet af KAFK KAFK skrev:


2. Hvad skal jeg bruge for at kunne tage ViaSat eller Canal Digital kanaler på min computer?

Ingen at de to udbydere vil tegne abonnementer til andet end deres godkendte modtagere. Har du i forvejen eller tegner du inden nytår et Canal Digital abonnement tegnet til én af de modtagere i CI satellitmodtagere kolonnen på http://www.canaldigital.dk/templates/generalarticle____5832. aspx så kan det også benyttes i et conax cam, hvilket kan bruges i PC sat kort løsninger på de sat kort der har mulighed for at isætte cam.

Der findes ikke nogen officielle cams til Viasat's kodningssystem, der findes dog det såkaldte Dragon cam, der skulle virke, såfremt du har en godkendt Viasat modtager og indtaster serienummer fra denne. Men der er ingen garanti for at Viasat ikke ændrer et eller andet, så det ikke længere virker.

Oprindeligt skrevet af KAFK KAFK skrev:


3. Er det muligt at få et HDTV kombatibelt SAT-TV-kort til PC'en? Har hørt rygter om at DR fifler med noget HDTV.

De kort der ikke har hardware MPEG-2 decoder kan normalt vise HDTV via software video codecs såsom Nvidia NVIDIA PureVideo Decoder.



Redigeret af digitalt.tv
Til top
[KAFK]Tiger Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2005 kl. 14:07
Tak for svarene.

Det lyder ærligt talt noget besværligt at skulle trække to kabler helt fra parabolen af. Havde håbet man kunne splitte signalet med et T-stykke eller evt. en form for switch, men så heldig er Jeg så ikke :\

Jeg tror Jeg vil hoppe på Canal Digital-vognen, kan I anbefale et DVB-S kort med mulighed for CAM-modul, og så et CAM-modul til det? Findes der nogen som også har analog tuner så Jeg kan se TV2? Eller skal jeg have to seperate kort?
Hardware MPEG-2 decoder vil være at foretrække, selvom det betyder at Jeg så er nødsaget til at skifte det ud når vi en dag får set mere til HDTV.
Med hensyn til understøttelse for MCE, er det ikke nødvendigt, da det er min workstation som kører XP Pro der er tale om.
Never discuss with an idiot. He'll just bring you down to his level, and beat you with experience..
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2005 kl. 12:57

Jeg kan varmt anbefale Hauppauge Nexus-S kortet (hardware decoding). Det har mulighed for udvidelse med Cam modul. Hvis du skal modtage Canal Digital skal du blot have et Conax modul. Der findes ingen modtagere der kan modtage TV2, hverken analoge eller digitale, da TV2 ikke (officielt) sender vis sattelit.

Flemming



Redigeret af fltk
Til top
dkmaster Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2005 kl. 16:29
Vil det sige at man via WinTV-NEXUS-S PCI kort, kan sætte et sit SmartKort fra Canal Digital i sit, Conax CAM modul og derefter se Canal Digital Local på sin pc???

Jeg har nemlig spurgt om det samme på eksperten, men fik der at vide at
det ikke kunne lade sig gøre!

Jeg har nemlig et kort fra Canal Digital nu. Men vil hellere kører signalet
100% gennem min pc, istedetfor min Forca Parabol som nu!
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2005 kl. 17:53

Oprindeligt skrevet af dkmaster dkmaster skrev:

Vil det sige at man via WinTV-NEXUS-S PCI kort, kan sætte et sit SmartKort fra Canal Digital i sit, Conax CAM modul og derefter se Canal Digital Local på sin pc???

Ja det kan du.

Til top
Ulle-b76 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2006 kl. 14:29

Kan samme CAM modul bruges til Viasat?!

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2006 kl. 09:25

Ja, hvis det et et Dragon Cam modul.

Flemming

Til top
Ulle-b76 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2006 kl. 10:45

er der en der rent faktisk har en lignende opsætning kørende til viasat, som kan fortælle lidt om faldgruber, erfaringer etc.?

Jeg kunne f.eks. godt tænke mig at vide, hvordan en sådan opsætning fungerer sammen med Windows MCE og om den medfølgende software til nexuskortet leverer varen?

Det er jo ikke ligefrem den billige løsning det her så hvis det ikke holder fuldt ud var det måske værd at vente?!

/Ulrich

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu